Plaatsen Irmcher achterspoiler B2 caravan

Discussie in 'Exterieur' gestart door bob4043, 3 apr 2011.

  1. bob4043

    bob4043

    Voornaam:
    Bob
    Model Omega:
    2.6 v6 caravan g3
    Ik heb een gebruikte uit Duitsland op de kop getikt via Ebay. Foute kleur en een volledig muurvast "geroest" remlicht. Die was echt niet meer te redden (verkoper had dit netjes vermeld ). Alles netjes geschuurd en gelakt in de goede kleur (rood in mijn geval) Het remlicht is dus "gesneuveld" en meegespoten. Staat eigenlijk best wel netjes. Ik had hem ook helemaal weg kunnen plamuren, maar daar had ik geen zin in. Over het resultaat ben ik heel tevreden. Nu het spannendste . Grote gaten boren in een prima achterklep brrrrrrrr...
    De Duitse meneer had netjes bovenbedoeld boekje meegeleverd.
    Vandaag was het weer goed genoeg. De grote dag (voor mij dan)
    Zie hier een maagdelijk (en vooral hele) achterklep.
    [​IMG]
    De door mij "hergebruikte" spoiler....
    [​IMG]
    Eerst heb ik de antenne vervangen door eentje van een Astra (Die zijn steiler, van een vectra kan ook geloof ik. Stekkers zijn identiek). Anders komt de spoiler tegen de antenne en dat gaat geheid slijtplekken opleveren) Bert en Ernie waren even geleend van mijn zoon. Alle hulp was welkom.
    [​IMG]
    Dan meten meten en nog eens meten
    [​IMG] [​IMG]
    Vervolgens moet er dan toch geboord gaan worden. 8)7
    [​IMG] [​IMG]
    7 millimeter gaten. Nu kan ik dus niet meer terug.....
    [​IMG] [​IMG]
    Nog meer meten.... Dan zit je uiteindelijk met 4 x 7 millimeter gaten in je kofferdeksel. |:(
    Boor in meerdere stappen eerst 2 mm dan 5 en daarna pas 7.
    Bij mij bleek dat bij passen de buitenste twee gaten toch met ff 2 millimeter teveel naar buiten zaten. Dus die gaten zijn een beetje
    ovaal geworden.. :(
    [​IMG]
    Zie hier het "moordwapen voor de gaten aan de binnenzijde. Die gaten moeten 22 milimeter worden. RUIM 2 CENTIMETER DUS !!!!! 7(8)7
    [​IMG]
    Dit is dan het voorlopige resultaat. Gebruik WD 40 anders gaat de stappenboor "schreeuwen". Je ziet ook dat het buitengat een tikkie ovaal is geworden.
    Vervolgens de gaten netjes afbramen met een Dremel, en daarna afwerken.
    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
    En dan het eindresultaat...Ik ben tevreden en opgelucht... Het is namelijk gewoon waterdicht. De eerste stortbui kwam namelijk meteen vannacht.
    Nog wat tips... Meet minimaal 3x na. Gebruik zo'n meetlint uit de naaimand van je vrouw. Die zijn lekker soepel. En dan nog krijg je geen garantie.
    Koop van die rubberachtig blijvende kit bij de automaterialenzaak of campershop. Verf de geboorde gaten meteen bij. Roest komt ook door condens !!
    Al met al een karweitje van nog geen twee uur. MAAR WEL HEEL SPANNEND. d:)b
     
  2. gewoon_mark

    gewoon_mark

    Voornaam:
    Mark
    Model Omega:
    Omega 3.0 MV6 Station Facelift
    Je hebt een leuk verslag gemaakt. Ik moet er ook nog aan. Was zaterdag al aan het spuiten gegaan, wilde de blanke lak niet meewerken, meerdere spetters met de laatste laag. Ik breng m weg, werd er niet goed van. Zonde van alle tijd en moeite.

    Heb je m zelf gespoten?

    Groeten,

    Mark
     
  3. bob4043

    bob4043

    Voornaam:
    Bob
    Model Omega:
    2.6 v6 caravan g3
    Ja eerst lekker glad geschuurd, etsprimer, vullende primer en daarna eerst de kleur en daarna 3 laagjes blanke lak. Al met al een hele dag werk. Was de moeite waard. Hij glimt als een spiegeltje....
     
  4. MetalRush

    MetalRush Medewerker Administrator

    Voornaam:
    Ruud
    Leuk verslag, Bob :Y

    Ik zou, persoonlijk, het remlicht vervangen hebben.
    Of als dat echt niet meer zou gaan, de boel geplamuurd hebben.
    Maar goed, dat ik persoonlijke smaak... en daar valt niet over te twisten.

    Hij zit er [acro=In ieder Geval]iig[/acro] netjes op d:)b
     
  5. yoyo

    yoyo The UK brothers

    Voornaam:
    Aart
    Model Omega:
    2.2 - B2 - 2003 - g3 - automaat - z158- Onyx.
    Mooi gedaan Bob,
    De zenuwen zouden door mijn lijf gaan , "gaten boren in je auto" brrrrrrr

    Maar in ieder geval mooi gedaan, en ook en mooi verslag met foto's en al.
    Dat is toch weer een tijdje geleden dat ik dat gezien heb, dus heb ik van je
    verslag zitten genieten.
    (echt waar hier hou ik van en iedereen kan er van leren)
     
  6. jacques

    jacques

    Voornaam:
    Jacques
    Model Omega:
    Omega 3.2i station executive bwjr sept 2001
    even het volgende maandag word bij mij de achterklep gespoten en moet de spoiler er vanaf, maar deze zit dus helemaal niet geschroefd, ik dacht dat mss bij de kabeldoorlaten de gaten zouden zitten maar niet dus, hij zit dus schijnbaar alleen geplakt erop, het is een originele B2 spoiler, en gelijk bij afleveren erop gezet, weet iemand hier meer van dat deze alleen geplakt zitten
     
  7. B-Buster

    B-Buster Medewerker Administrator

    Voornaam:
    Jacco
    Model Omega:
    B1 3.0 V6 H5 i-Line
    B2 3.0 V6 Executive
    Dat kan, zoals blijkt bij je eigen spoiler.

    Wat wil je daar verder over weten?
     
  8. lowflyer

    lowflyer

    Voornaam:
    yves
    Model Omega:
    omega b2 3.0i V6 | omega b2 2.5tdi break
    Rondom met 2 componenten afsiliconen en alles in zijn geheel lakken. Dan kan er ook geen vuil meer tussen en heb je een mooie strak aansluitende spoiler
     
  9. Joep

    Joep Donateur 2017

    Voornaam:
    Joep
    Model Omega:
    Opel Omega 3.2 V6 Executive - Full Irmscher
    Hopelijk krijgen ze 'm er heel af.
     
  10. jacques

    jacques

    Voornaam:
    Jacques
    Model Omega:
    Omega 3.2i station executive bwjr sept 2001
    hij zat dus idd gekit, en krijg je er bijna ik zeg bijna niet af maar met veel gescheld een scherpe beitel en veel krasschade aan de klep is ie er toch af, maar goed dat die in zijn geheel word gespoten en de spoiler er dan ook maar bij want daar waren ook wat stukjes vanaf met het demonteren:? maar die zitten er weer in gelijmd met 2 componenten lijm dus die is dadelijk ook weer strak
     
  11. lowflyer

    lowflyer

    Voornaam:
    yves
    Model Omega:
    omega b2 3.0i V6 | omega b2 2.5tdi break
    Zoals ik al zei beter laten zitten
     
  12. jacques

    jacques

    Voornaam:
    Jacques
    Model Omega:
    Omega 3.2i station executive bwjr sept 2001
    nee dus niet want er zat een roestplekje bij de sproeier, en de rubber rondom de raam is er vanaf en komt ook niet meer terug erop dus daar kon ik nu ook goed bij om schoon te maken en de raamkit netjes weg te snijden zodat ze dit ook mooi mee kunnen spuiten, die rubber is zo oubollig en hoeft ook niet, is dadelijk veel strakker, en als ik dan de klep laat spuiten dan ook gelijk goed , de gaatjes van het embleem dichtmaken, weet nog niet of dat er nog op komt, en de letters eraf, eerst ducktape erop en toen erachter met een mesje netjes eraf snijden, dan kunnen ze er straks mss weer op, ook dat is nog niet zeker, ik denk alleen de uitvoering 3.2v6, zo zit het ook bij de laatste omega s erop
     
  13. B-Buster

    B-Buster Medewerker Administrator

    Voornaam:
    Jacco
    Model Omega:
    B1 3.0 V6 H5 i-Line
    B2 3.0 V6 Executive
    Whut, beitel? Wat is dat nu weer. Had je spuiter daar even wat snijdraad langs laten halen, dan was er niets stuk en die spoiler er zo af. Op deze manier eraf beunen is vragen om problemen.
     
    Joep vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina