Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Poetsmachine

yoyo

The UK brothers
Nu dan even een vraag waarop ik waarschijnlijk enorm op afgebrand gaat worden. :Y :$ >:)

Allereesrt woon ik in een flat en heb daar niet de mogelijkheid om met 230v te werken, dus poetsen met
elektrische apparatuur is onmogelijk. :'(
Nu zag ik in een krantje van de LIDL een poets machine met accu ( 1 uur laden en hij is vol)
maar hoe lang zou je dan kunnen poetsen en hoelang zou dit apparaat het volhouden. :S

Het merk??????? 8)7 parkside! made in china (zal waarschijnlik wel na drie keer poetsen ontploffen! :Y

Maar nu mijn vraag: heeft iemand hier ervaring mee of moet ik maar snel ophouden met deze vraag? :$ :$ :$
 
Het laatste deel van de laatste zin van jouw bericht :Y

Nee echt, Aart. Doe het ons, maar vooral jezelf, niet aan.
Die dingen zijn niet echt bruikbaar en is uiteindelijk weg gegooid geld...
Hetzelfde geldt voor die dingen die je bij de Halfords kunt halen.
Met alle respect voor iedereen die er wél lekker mee kan poetsen, maar ik zou het nog niet eens aankijken.
Het is ook niet zo dat je iedere maand je Omi wilt dappen... dus zelf zoiets aanschaffen is wellicht ook niet rendabel.

Mijn advies: niet doen :N
 
Hallo Aart,

Inderdaad, doe maar niet. Je kunt polijsten met een roterende machine en met een machine waarbij - hoe zal ik het zeggen - het middelpunt van de plaat waarop het polijstpad zit, een gedwongen cirkelvormige beweging maakt. Omdat in dit laatste geval de betreffende plaat ook - niet gedwongen welliswaar - om zijn middelpunt kan roteren, heet dit een dual action polisher of te wel een DAP (en die term komt hier vaker voorbij). Deze laatste machine is veruit te verkiezen boven de eerste omdat je het hiermee wel heel gek moet maken wil je door de lak branden. Sjors, Jacco, Ruud en ik hebben zo'n zogenaamde DAP500. Die 500 staat voor 500 watt en daarmee is meteen het probleem van het apparaat dat jij op het oog hebt duidelijk. Ten eerste betwijfel ik of het een apparaat is van de tweede categorie (die met die twee bewegingen) en daarnaast zal het vermogen te laag zijn om fatsoenlijk te kunnen polijsten. Wanneer je die LDL (ik kon het bijna niet lezen) -machine op je auto zet dan valt deze met een klein beetje druk meteen stil. Zodoende heb je er niets aan.

Kun je geen lang verlengsnoer uit je raam gooien of zo of gaat dat bij jouw niet? Als ik jouw was zou ik die mogelijkheden nog eens goed nagaan. Dat "dappen" is erg dankbaar werk en echt leuk om te doen maar aan de andere kant moet je wel uitkijken :D . Het is zo verslavend als de pest. Kijk maar naar enkelen hier. Sjors en Jacco waren door mij heel snel overtuigd een DAP aan te schaffen en na een gezamenlijk middagje dappen in Amersfoort waren ze helemaal niet meer te houden. Ik weet zeker dat zij nu meer "dap-uren" maken dan ik. En tot slot Ruud. Altijd gezworen nooit zelf zo'n ding te komen, na een DAP-clinic bij Carclean toch overstag gegaan en toen meteen de hele rataplan gekocht (daar had hij heel wat tanken LPG voor kunnen kopen :) ).

Je bent dus gewaarschuwd :D .

Groet,

Walter
 

yoyo

The UK brothers
Mijne heren Dappers,

Ik vermoedde al dat het poetsmachientje van de LIDL (ik durfde het niet in het groot neer te zetten) niets zou zijn. :S
Zeker nu Walter een duidelijke uitleg geeft over de precieze werking van een DAP 500). d:)b

@Walter,

Ik woon in een flat en een verlengsnoer hier is vrijwel onmogelijk want de overdekte parkeerplaats is weliswaar idiaal
om de Omega lekker uit te laten waaien, maar om er een verlengsnoer naar toe te leggen heb ik zoiets van 75 mtr nodig
En dan rijdt en loopt iedereen er over heen, dus dat is geen optie helaas. -O- :N -O- :'(

@Ruud:
Toch wel leuk dat je daar met je kont in de stille oceaan toch nog aan ons denkt. *O* *O* *O*
Have a nice time out there! d:)b :w
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Alles is eigenlijk al gezegd zie ik.

Zo'n simpel apparaat geeft amper beter resultaat dan normaal handwerk. Dat is de moeite allemaal niet waard. Zoiets is echt een gevalletje 'doe het goed of doe het niet'. :)
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Mijn broer heeft zo'n apparaatje op batterijen, en dat gaat welgeteld 1motorkap mee op zen Golf IV,
de spatborden voor kunnen er misschien nog bij, maar de rest is garantie handwerk ;)

grtz
S
 

yoyo

The UK brothers
Ja Stijn,
Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden dat het niet veel zou zijn (maar om nu 8á 9 van die dingen te kopen om
één Omega een beetje te poetsen gaat een beetje te ver )

En dan heeft het nog bijna geen resultaat tov handwerk.
Nee mijn menig is bepaald.......niet dus!
 
aart, waarom koop je geen aggregaat zodat je met een DAP toch je auto kunt polijsten/dappen/wappen/enz. deze zijn er in verschillende amp/wat/voltages te krijgen.
 

yoyo

The UK brothers
Ha die Martijn,

Zie je mij al met zo'n herrie schopper op straat staan? :N
En dan in een overdekte parkeer plaats, dan sta ik helemaal in de kijkert
en das nu net wak nie wil. B-)
Ik hou het wel op zo'n spuitcabine en dan de rest met het handje. :Y

GR,
Aart
 
Het probleem met die bibber/zwabber dingen is dat ze niet genoeg vermogen hebben ! met 35watt kan je niks beginnen je moet minimaal 300 watt hebben, de Dap500 heeft 500 Watt en dat is lekker krachtig wat je ook nodig hebt ! want anders gaat het zijn doel voorbij, op mn werk, werk ik met machines van Flex die zijn 14 en 1500Watt, maar met 35 watt en op een accu.. zonde van je geld Aart, Niet doen.


Groetjes,
Sjors
 

yoyo

The UK brothers
Ik was dit allang weer vergeten.
Ik wel een idee, als op die Dap nu mijn omega eens gedapt wordt? *O* *O* *O*

HAHAHA (ik weet nog niet eens of ik kan)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Een hele Omega DAPpen gaat op een middag zowiezo niet lukken. ;)

Moeten nog even kijken hoe we e.e.a. gaan aanpakken.
 
Bovenaan