Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

probleempje met de CCRT 2008

Andrew

600.000
In mijn Omega zit een CCRT 2008 radio/telefoon/4 CD-wisselaar (oh ja, ook nog een casseterecorder). De laatste keer na het wisselen van de CD's in de houder, bleek het volgende. Normaal laat je die CD-houder voozichtig in het front glijden en op het einde vergrendelt de houder dan, waarna je het frontje nog moet sluiten en de muziek begint. Echter, dat vergrendelen weigert nu, de CD-houder komt er weer een centimetertje uit. Toen dit de eerste keer gebeurde, had ik vlak daarvoor nog CD's beluisterd en na een druk op de betreffende toets kwam de CD-houder er zonder probleem en zoals het behoort uit.

Iemand een idee wat dit kan zijn en hoe te verhelpen?

Andrew
 
Probeer aan de buitenzijden van de cassette eens wat druk uit te oefenen als je deze erin gestopt hebt.
Hij zou de cassette dan vast moeten houden (je hoort dan ook de bekende 'klik').
Als dit niet meer gebeurd, ben ik bang dat dat mechanisme is versleten.
Dit kun je enkel met zekerheid zeggen nadat je de radio uit elkaar hebt gehaald.
Voor jou moet dat een peulenschil zijn, Andrew :P
Indien je er niet uit komt, wil ik de radio van Tarzanen wel even uit elkaar schroeven om 'mee te kijken'. Zijn radio ligt namelijk hier :P

:w Hoi, René _O-
 

Andrew

600.000
Ik heb aan alle kanten lopen drukken en trekken zoals Ruud aangaf, maar de CD-cassette wordt er telkens weer uitgegooid. Dat gaat dus niet werken, vrees ik.

Vervolgens een poging gedaan om de radio uit het dashboard te halen. Eerst de vier inbusboutjes verwijderd uit het front van de radio. Helaas heb ik alleen de ontgrendelbeugels voor een enkel-DIN en niet voor een dubbel-DIN radio, dus 4 inbussleutels in de gaten gestoken. Maar helaas, ik kan de radio er niet uitkrijgen.

Nou vroeg ik me af (eerst maar even vragen voor ik het voor niks loshaal) als ik de asbak in zijn geheel demonteer, kan ik dan onderlangs achter de radio komen met een hand om de radio "een duwtje" te geven?

Andrew
 

Vega

Medewerker
Administrator
Nee, je zal het met de beugels moeten doen.
Mocht je in de buurt zijn dan kunnen we het hier even doen.
 

renepaul

Donateur 2024
wat een beetje extra ruimte geeft, is de knoppen aan de zijkant even weghalen.
dan kan je de radio net even een wipje geven.
samen met de beugels.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Dat moet je dan wel voorzichtig doen, want anders heb je alleen het front in je handen.
 
Bovenaan