Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Problemen en nog is problemen

A

Anonymous

Gast
Na een tijdje niet veel bezig zijn geweest met forum ben ik weer even terug.
Ik heb nog steeds het verschrikkelende sensor probleem, code 69 Lucht tempratuur sensor. Kan er bijna al een boek over schrijven hoeveel informatie ik gelezen en gezocht heb.
Ben er onder andere te weten gekomen waarom hij niet wilt starten als de motor warm is. Dit komt dat computer zijn laatste werkende moment vast houd en dat was toen die koud was. Dus hij pas niks meer aan als die warm is.
Ik heb ondertussen de sensor al vervangen en dat mocht ook niet baten. ook heb ik even alle kabels global door gemeten maar kwam niks raars tegen.
Wel ben ik er achter gekomen dat me boordcomputer niet meer de gemiddelde snelheid en verbruik bij houdt (wel op moment gebruik). Heeft dit ook nog ergens mee te maken zodat ik het misschien aan elkaar kan linken?
Ook mocht ik gisteren ook nog is genieten van een bijna lege koelvloeistof tank.
Net voor me huis gaf die aan koelvloeistof controleren aan. Dus dat wordt van het weekend ook weer even zoeken. Waarschijnlijk een kapotte driewegklep. Iemand hier nog tips voor waar ik kan herkennen dat het de driewegsklep is?

Dat was dan wel weer, voor de rest is en blijft het een lekkere auto :+

Thomas
 
Hoe is de aansluiting op de ecu van de stekker????

Heb laatst een verhaal gehoord dat er drie pinnen verbogen waren waardoor de omega op een gegeven moment niet meer starte.
Of bij de vod de software eens opnieuw laten inlezen.

Gr Jack
 
Ha Thomas,

Wat je plotselinge tekort aan koelvloeistof betreft; laat je koelsysteem even op druk zetten door die kerel waarvan je me laatst de gegevens gaf. Dit kan veel leren. Ruik je ook koelvloeistof als je rijdt of als je de auto warm wegzet en dan uitstapt?

Misschien heb je het mij al eens verteld maar heb je je Omega ook al laten uitlezen door de VOD. Als ik dit zo lees dan moet daar meer uit komen dan alleen de storing die je noemt.

Ik ben wel benieuwd hoe dit verder gaat.

Groet,

Walter
 

yoyo

The UK brothers
Hij doet precies wat hij doen moet nu, sleutel erin even wachten tot de lampjes uit zijn en direct starten in zijn drive en ....Hobbelen!!!!!!

Dus prima zo!
 
Bovenaan