Beste Omega liefhebbers.
Zelf ben ik een paar maanden geleden gevallen voor deze heerlijke auto.
Ik heb een sedan 2.2 16v automaat met nu 97700km op de klok.
Als snel nadat ik heb via me werk gekocht had begon het storings lampje te branden en hij gaf het het volgende op: p1870 Koppel omvormer grijpt niet aan. Na een paarkeer gewist te hebben me bak olie ververst en het filter vervangen (de atf die er uit kwam was overgens aardig bruin).
En nog geen 3 dagen later ging het lampje weer aan met de zelfde storing. Een collega adviseerde mij om gewoon is effe niet in ze Drive te rijden maar in de 1, 2 en 3. Nu als ik dat doe gaat al heel snel het lampje steeds aan. Na een bedrijf gebeld te hebben in zich verdiepen in automaat vertelde ze me dat niet de koppel omvormer het probleem geeft maar de bak zelf door dat hij door een andere eigenaar te truttig is bereden.
Toch zet ik hier mijn vraagtekens bij en vraag ik me af of dit vaker voor komt en wat ik zou kunnen doen.
Menno Andela
Zelf ben ik een paar maanden geleden gevallen voor deze heerlijke auto.
Ik heb een sedan 2.2 16v automaat met nu 97700km op de klok.
Als snel nadat ik heb via me werk gekocht had begon het storings lampje te branden en hij gaf het het volgende op: p1870 Koppel omvormer grijpt niet aan. Na een paarkeer gewist te hebben me bak olie ververst en het filter vervangen (de atf die er uit kwam was overgens aardig bruin).
En nog geen 3 dagen later ging het lampje weer aan met de zelfde storing. Een collega adviseerde mij om gewoon is effe niet in ze Drive te rijden maar in de 1, 2 en 3. Nu als ik dat doe gaat al heel snel het lampje steeds aan. Na een bedrijf gebeld te hebben in zich verdiepen in automaat vertelde ze me dat niet de koppel omvormer het probleem geeft maar de bak zelf door dat hij door een andere eigenaar te truttig is bereden.
Toch zet ik hier mijn vraagtekens bij en vraag ik me af of dit vaker voor komt en wat ik zou kunnen doen.
Menno Andela