Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

problemen met voortrein

Joep

Verbannen
Hallo,

Ik heb dit topic even doorgenomen, en ik kom nogal wat overeenkomsten tegen die ik heb gehad met mijn Omega.

Nu heb ik een vraagje:

Mijn Omega heeft nieuwe Fuseekogels nodig, die kun je los kopen, maar orgineel zitten die vastgeklonken. Nu heb ik iemand horen zeggen dat je die kan uitboren, en zo die nieuwe fuseekogel erop kan monteren met bouten en moeren. Nu is de vraag, kan dat gewoon? Of moet ik de draagarmen zelf ook vervangen?
En heeft er iemand een internet adresje voor nieuwe degelijke draagarmrubbers? Die zoek ik ook nog.

Het trillen van de auto was bij mij te wijten aan versleten stuurkogels, het linkervoorwiel het fikse speling, en bij de 80/90 km/h klapperde het wiel alle kanten op, wat dus het trillen veroorzaakte.

Alvast bedankt!
 
De originele klinknagels gewoon afslijpen en inderdaad de nieuwe fuseekogels met bouten en moeren monteren.
Bouten en moeren zitten erbij als je nieuwe koopt.

Van mij een goede raad maar je doet ermee wat je wilt.
Bestel je onderdelen bij de VOD (zowel fuseekogels als draagarmrubbers) als je ze niet elk half jaar wil vervangen.
Enige nadeel. De onderdelen bij de VOD kosten als goud. :'(
 

Joep

Verbannen
Een korte tijd geleden heb ik beide draagarmen + fuseekogels en alle stuurkogels vervangen. Daarna laten uitlijnen. Wat een verademing! Het rijgedrag en wegligging is echt aanzienlijk verbeterd! Als nieuw! :P
 
Bovenaan