Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

productief dagje in de Betuwe !!!

Maurice

OOP Chef de cuisine
aanvang rond 10.30 (Metalrush was not in a rush) ;), nadat Ruud de Omega op de brug had gezet en de achtervelgen had verwijderd, kon Peter samen met Ruud beginnen aan de klus waarvoor ik eigenlijk gekomen was, het vervangen van de originele remklauwen voor de GTO's !!!

148dx5i.jpg



18cjgi.jpg



v7qj42.jpg


deze twee "stahlflexleitungen" gaven naderhand nog problemen maar daar wordt nog een eind aan gebreid !!!

15doxgn.jpg



2a7szt4.jpg


hightech-apparatuur voor 't verwijderen van de schijven !!! 7(8)7 7(8)7 _O-

2liugx0.jpg


nice GTO with Redstuff !!!

dr3iv.jpg


Ontluchten van de remleidingen is natuurlijk erg belangrijk !!!

2pq026b.jpg



w14fh1.jpg



1535soo.jpg


Ruud was 't een doorn in z'n oog dat de chromen pijpjes van de einddemper niet blonken dus gaf ie zijn adjudanten opdracht om daar verandering in te brengen !!!

11lpyfs.jpg



wqowhk.jpg


met een mooi resultaat !!!

mtqfyu.jpg



k4z4t1.jpg


daar ik op m'n B1 geen type-aanduiding heb, wilde ik dat op m'n B2 eigenlijk ook, geen probleem voor Sjors en Jacco !!!

16au22w.jpg



2mqq5w3.jpg



20hwpb8.jpg



zslbfn.jpg



la0l3.jpg



rlkn4i.jpg



2qcml5g.jpg



141pkcp.jpg



dm47f8.jpg



geen foto's van de led's in de stadslichten en ook werd er nog een reparatie uitgevoerd (zekering) voor de fan's van de airco !!!

na de "gebruikelijke" vlaaien, (anders kom ik er niet in bij die gasten) hebben we 's-avonds nog maar allemaal een deeglap naar binnen gewerkt !!!

2646q81.jpg



34zaw0n.jpg


Ruud, Peter, Jacco, Sjors en Walter bedankt voor de leuke dag en natuurlijk de werken aan m'n Omega !!!
 

yoyo

The UK brothers
Ziet er weer prachtig uit Maurice!
En hoe ervaar je het remmen nu? (al met je neus tegen de voorruit gezeten tijdens het remmen?)

Prachtig hoe de mannen je bolide weer gemod op de weg hebben gezet toch? d:)b
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Het was een gezellige dag Maurice. :Y

Ik hoop dat je veel plezier met je GTO set gaat hebben.



Hierbij ook maar even Vega zijn meest recente mod plaatsen? :+

IMG_2047m.jpg


IMG_2055m.jpg


:w
 

Joep

Verbannen
Ziet er erg goed uit hoor! Hoe remt dat nou, met die GTO remmen?

Met wat voor wit ding hebben jullie die type dingetjes verwijderd?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat is een kunststof spie. Daarna met accuboor + caramelschijf de lijmresten verwijdert en met de DAP de afdrukken in de lak weggehaald.

En hoe remt dat... Hard en goed. :9
 
Was erg gezellig Maurice en je hebt ons meer dan goed verzorgt !



Die lettertjes en cijfers zijn zoals Jacco al zei met een kunststof spie verwijderd, daarna had ik met een caramel schijf de lijmresten verwijderd (zijn helaas geen foto´s van) en Jacco heeft het gepolijst.

Die Spie zijn er van meerdere fabrikanten o.a. Hazet en Midlock




Whehehe die Vega ! we konden het niet laten ! heb er ook nog eentje _O- Maurice is de aanstichter ! die legde de lettertjes bij elkaar op de werkbank, Jacco en ik gingen ermee aan de haal _O- _O-


mwa5oi.jpg


24o51tv.jpg
















Groetss,
SJors
 
Hé mannen, in het vervolg wel wat netter die letters erop plakken (geen tijd gehad voor een hulplijntje :D ?).

Was inderdaad een productief dagje (en ook nog lekker gegeten). Ik heb de hele dag geleefd op echte Limburgse vlaai en daarna nog een pizza. Dat moest er de volgende dag natuurlijk wel weer worden afgefietst. Het is nu weer de tijd voor de mountainbike. Dat MTB-en ging prima, zelfs zo goed dat ik op een gegeven moment met fiets en al in de sloot donderde. Je weet wel zo'n sloot met van dat groen op het water :h .
Daarna snel onder de douche waarna ik nog net op tijd was voor het tweede :k met mijn fietsmaten (ach ik ben pas de vierde van onze groep die in een sloot ben belandt).

Maar even back on topic. Die achterremleidingen gaven inderdaad problemen. Erg vreemd want bij mij kwamen ze niet zo lang geleden in goede staat onder de auto vandaan. Maurice, hoe dan ook, we lossen dit netjes voor je op. Overigens had je Omega - zelfs met de originele achterremleidingen - al een flink hogere remvertraging.

Ik vind het leuk dat mijn complete remupgrade bij jou een tweede leven krijgt. Heel veel succes ermee en plezier ervan.

Groet,

Walter
 
Zo, late reactie van mijn kant, maar beter laat dan nooit :P
Maurice, ik vond het een leuke, gezellige dag. Ik hoop dat je nieuwe ho-ijzers bevallen.
Zoals je hebt gelezen in de PM wordt hard gewerkt aan een oplossing voor die achterste remleidingen.
Dank voor de goede verzorging (vlaaien en deeglappen).
Op naar de volgende upgrade/mod :P
 
Bovenaan