Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Radio dood

Joep

Verbannen
Nadat de accu een klein uurtje is los geweest, doet mijn radio (CDR 2005) het niet meer. Datum en tijd heb ik goed gezet, maar als ik op de volumeknop druk dan staat er SAFE. Normaal is het zo dat als ik de radio UIT zet, dat dan de datum en tijd verschijnen. Nu is het zo dat als ik de datum en tijd zie, en ik druk op de volumeknop, dat er SAFE komt te staan. Zal vast iets met een code te maken hebbe.

Wie voorziet mij van wijze raad? :)

Alvast bedankt.
 
A

Anonymous

Gast
Misschien heel simpel gesteld, maar de code intikken die op de carpass vermeld staat.


<a class="postlink-local" href="http://forum.opelomegaportal.nl/viewtopic.php?f=93&t=1495" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=93&t=1495</a>

Zie pagina 17 van deze PDF

Succes Joep
 
Als er SAFE staat wil dat zeggen dat de radio geblokkeerd is voor een tijdje. Hoe vaker je bijvoorbeeld de verkeerde code hebt ingetoetst hoe langer het duurt voordat deze weer om een code vraagt.

Haal anders de spanning nog een tijdje van de radio af en probeer dan nog eens.
 
code invoeren van je carpass zoals rene het zeg
als je die niet meer heb (de pas) moet je naar de vod
er staat aan de zijkant van je radio een nummer ingelagen en aan de hand van het nummer
kunnen ze voor je de code opvragen(kosten 30 euries)
 

Colinh

Donateur 2023
Joep ik had het pas ook, je moet AS en de aanknop een tijdje ingedrukt houden.

Dan krijg je vanzelf het code invoer scherm te zien.






gr Colin
 
R

Ralph

Gast
ik hoop voor je dat je de pas heb anders opvragen bij de vod
 

Joep

Verbannen
yoyo zei:
Heb nog steeds niks geregeld... Vind het geluid van die 4 pitter trouwens ook als muziek in de oren klinken... :P

Ik wil een radio met Navi erin, dus ik wacht even tot ik weet wat dat gaat kosten met inbouwen en alles. Jij hebt dat toch ook gedaan Aart? :)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
NCDR 2013/2015: 350
CID: 250
Kabels/stekkers: afhankelijk van wat je tegenkomt, stekkers nieuw zijn duur

Daarbij moet je nog een GPS antenne hebben. Die kan je op het dak zetten, dan moet je een kabel naar achteren loodsen, of een losse GPS antenne achterin je dashboard (mits je geen WW ruit hebt, dan kan je hem bij je achterruit kwijt). GPS kabel (nieuw) en antenne zijn +/- 100 euro.

Inbouw is niet heel spannend, kabelboom maken en GPS kabel wegwerken is het meeste werk.
 

Joep

Verbannen
B-Buster zei:
NCDR 2013/2015: 350
CID: 250
Kabels/stekkers: afhankelijk van wat je tegenkomt, stekkers nieuw zijn duur

Daarbij moet je nog een GPS antenne hebben. Die kan je op het dak zetten, dan moet je een kabel naar achteren loodsen, of een losse GPS antenne achterin je dashboard (mits je geen WW ruit hebt, dan kan je hem bij je achterruit kwijt). GPS kabel (nieuw) en antenne zijn +/- 100 euro.

Inbouw is niet heel spannend, kabelboom maken en GPS kabel wegwerken is het meeste werk.
Duur geintje dus, Kan ik beter wachten tot ik op de sloop zoiets tegen kom bijvoorbeeld? Vind de radio niet zo heel belangrijk. Ingebouwde navi is gewoon stoer. :P
 

yoyo

The UK brothers
Idd ik mocht de speakers , kabels en versterker enzo erin hangen nadat we een jaartje geleden ofzo er een NCDR 2013 incl CID
hadden geplaatst.(geswitched met de 2005)
Hier is Peter de tovenaar tekeer gegaan met al de bedrading die vrijwel kompleet verandert moest worden.
Daar er vrijwel geen ruimte was om dit te doen en ik zo af en toe de draadjes beet moest houden zodat Peter deze
weer aan elkaar kon solderen. (zo af en toe zat hij lekker met die soldeerbout in mijn vinger te boren! :X en vraag mij nog steeds
af of dit perongeluk ging :'( ).
En daar bij komt dat Peter de tech 2 heeft die alles aan elkaar kan breien
Bij elkaar zijn we toch iets van een avond of 4 á 5 bezig geweest.

Maar goed dit is niet even 1.2.3 gebeurt en ook is het niet met een paar tientjes gestopt, dus laat je eerst even goed informeren.
 
Wat heeft ie gedaan dan ??

(of is Sjors stiekem de verhuisde Jomanda... uit eeeeh... waar kwam ze ook alweer vandaan... :X )
 
Bovenaan