Wat haal jij eruit?
Ik heb gemerkt dat de voorbereiding heel erg veel scheelt in de werkingsduur. Als ik zin en tijd heb dan Klei ik de ruit, daarna een pass met de DAP (afhankelijk van de hoeveelheid vuil een rondje Glass Scrub en daarna een pass met een finishing compound + polijstpad). Dappen slechts met als doel een goede basis en residu weg te halen. Daarna ontvetten en dan pas de gel erop.
Met de Omega kan ik dan maanden vooruit doordat bij die auto de ruit veel wind mee krijgt. Mijn CLS moet ik vaker doen omdat de windgeleiding over de ruit minder goed is en het effect daar alleen in de eerste weken als het spul optimaal werkt een redelijke bijdrage levert. Mercedes heeft er kennelijk voor willen zorgen dat de wind de onderste helft van de ruit niet volledig raakt. Daar gebruik ik de ruitenwissers meer dus gaat de Rainclear ook sneller achteruit.
Zonder de voorbereiding of met alleen een rondje APC voor het opbrengen haal ik er maximaal 1 a 1,5 maand uit voor er weer delen van de ruit een meer egale laag water beginnen te krijgen. Nu de ruit van de Omega meer steenslag krijgt merk ik overigens ook dat de Rainclear sneller in effect afneemt / zorgt dat de wissers gaan strepen. Niet gek na 9 jaar en 130k km's.
RainX vond ik vooral met opbrengen een drama en duurder in gebruik, de gel werkt voor mij veel prettiger.
Heb inmiddels ook een Nanolex glass coating staan om eens te proberen, nog geen zin gemaakt daaraan te beginnen.