Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

ramen blinderen 0mega B2

:) Heeft iemand toevallig zijn ramen geblindeerd van de b2?
Achteruit zijruitjes enzv!

Gisteren ben ik naar de Scheibe doctor gereden deze heeft mijn b3 helemaal geblindeerd, echter ik kwam terug en nu zat er rondom mijn ramen overal luchtbelletjes.
Dit komt door alle zwarte bultjes romdon de ramen van de omega.
Heb het er toen weer allemaal laten aftrekken, was meneer niet blij mee natuurlijk :)
Baal er wel van want het maakte de omega toch echt een stuk dikker!
Ben ik te snel geweest met er af trekken?


Graag ervaringen gevraagt en als gaat foto's
 
het is goed te doen maar wel secuur werkje, eerst ruiten ontvetten dan water met zeepsop erop spuiten vervolgen de folie ertegen en dan voorzichtig iedere keer vanbinnen uit werken met een trekker en zo de zeepsop onder de folie vandaan trekken tot de laatste druppel en luchtbel is verdwenen ik heb het bij mijn station gedaan de achterste ruiten en ziet er prima uit nergens bellen of wat dan ook
 
Wie was die 'Scheibe Doctor' ?

Onze Omega Doctor heeft zijn ramen ook geblindeerd.
Ik meen dat ie er zelfs een cursus voor heeft gevolgd.
Misschien kan hij zeggen wat er aan de hand was.
Heeft die 'Scheibe Doctor' niet kunnen verklaren waarom die luchtbelletjes waren ontstaan en of ze weg zouden trekken ?

Ik weet wel (uit eigen ervaring) dat luchtbelletjes onder een folie, voor je gsm, er wel uit trekken (indien goed aangebracht).
 
Ik heb mijn ramen ook zelf geblindeerd, zat er strak op, maar na 4 dagen ook hier en daar bubbels :( heeft voornamelijk te maken met de vorm van het raam, maar secuur te werk gaan scheelt een hele hoop. Binnenkort gaan mijn ramen er opnieuw aan geloven, maar ik weet dat Ralph inderdaad tips voor je heeft, heb ik ook gehad!
 
Het was perfect gedaan met de fohn de folie helemaal op vorm gemaakt enzv enkel overal op de raam waar die zwarte bultjes zaten werd de folie wit, dit zag heel dom uit aangezien er deze zwarte streep met bultjes helemaal rondom mijn achterruit loopt en rondom remlicht.

Heeft niemand foto van zijn b2 sedan achteruit van dichtbij?
Voordat ik hem ga blinderen en na huis rij met de gedachte dit trekt eruit?
 
R

Ralph

Gast
geen luchtbelletjes

IMG-20120325-00176.jpg


folie vs raam:

om contact te maken worden de zwarte puntjes opgeschuurd met scotischbruch of schuurspons of heel fijn schuurpapier. (niet weg geschuurd)
reden van loslaten is dat de puntjes in kwestie niet vlak zijn en hier onder dus gen contact gemaakt kan worden met het raam.
ook word het het hele raam met een raammes gevlakt op oneffen heden.
 
Kijk dat ziet er strak uit.

Is de achterraam ook gedaan?

Dus beste kan ik zelf even alle bultjes wegschuren, welke korrel?
En beschadig ik daar niet zichtbaar mijn raam mee?

Heb jij die ramen helemaal zelf getint?
Verder had de scheibe doctor ze echt super strak gedaan enkel lucht onder die bultjes stoorde mij.
De prijs was helemaal mooi, was gegaan met een opel corsa C hier werden de achteruit gedaan en links,rechts achter en mijn omega alle ramen behalve voorruit.
Corsa 100 euro
Omega 200 euro


Ralph zei:
geen luchtbelletjes

IMG-20120325-00176.jpg


folie vs raam:

om contact te maken worden de zwarte puntjes opgeschuurd met scotischbruch of schuurspons of heel fijn schuurpapier. (niet weg geschuurd)
reden van loslaten is dat de puntjes in kwestie niet vlak zijn en hier onder dus gen contact gemaakt kan worden met het raam.
ook word het het hele raam met een raammes gevlakt op oneffen heden.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Aan mijn bubbeltjes is niets gedaan.ze geven dus idd een zichtbare rand maar die stoort me niet. Folie is ook nog niet losgekomen.

Heb het door een pro laten doen
 
Heb je een foto?

Illuminat0r zei:
Aan mijn bubbeltjes is niets gedaan.ze geven dus idd een zichtbare rand maar die stoort me niet. Folie is ook nog niet losgekomen.

Heb het door een pro laten doen

-- 13 aug 2012 11:57 --

ik heb de bubbeltjes met scotsch bride en met schuurpapier 1000 1200 en 1500 nat geschuurd.

Zie hier het resultaat!
Een station ruit heeft meen ik niet zoveel bubbeltjes als een sedan?
Dit is echt 5cm breed.

Zie Foto krijg het vocht er niet uit hoor

IMG-20120813-00085.jpg
<br /><br />-- 13 aug 2012 12:01 --<br /><br />heb een foto toegevoegd.
Wat doe ik fout?
Heb enkel een stukje geplakt he om te proberen
 
Gebruik je een fohn om het folie te bewerken? Dat zou in principe voldoende moeten zijn, daarnaast ook he ruit goed verwarmen zodat het folie z'n werk kan doen!
 
IN2thaDO zei:
Gebruik je een fohn om het folie te bewerken? Dat zou in principe voldoende moeten zijn, daarnaast ook he ruit goed verwarmen zodat het folie z'n werk kan doen!


Heb net gekeken maar alles is er uit getrokken.
heb geen fohn niets gebruikt.
Dus ik ga maar alles opschuren en dan opnieuw folie plakken.<br /><br />-- 13 aug 2012 18:46 --<br /><br />
IMG-20120813-00086.jpg


Asje dit resultaat zonder fohn dus ik ga fijn schuren en plakken
 
Ik wilde net zeggen, laat het even drogen gun en het een paar dagen, wat Ruud ook al zei, mits goed aangebracht trekken de bellen wel weg !
 
R

Ralph

Gast
het staat er echt allemaal. föhnen moet, de folie staat anders onder spanning en zal na een aantal maanden bliksem gaan vertonen, ook wel watervallen genoemd.
EN WEER EEN GEHEIM VAN DE SMIT IN DE OPENBAARHEID!
 
Klopt helemaal ! ik doe ook regelmatig belettering en bestickering op (bedrijfs-)auto's, daar doe ik dat ook altijd zo, werkt geweldig !
 
Bovenaan