Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Re: Einde verhaal Omega... Vervolg... Motor swap

Hallo oop

Bijna iedereen heeft wel gelezen dat mijn blok kapot gelopen is...

Na zaterdag bij Berry te zijn geweest een nette v6 mee naar de limburg genomen...

2bo4zm.jpg


Zondag... sleuteldag... na 3 uur sleutelen stond de motor zonder bak naast de Omega...

Ik heb m nog niet open gemaakt maar daar ga ik deze week mee beginnen...

Gisteren bij Brezan de nodige spullen opgehaald en besteld...
-Distributie set van Continental
-Krukas keering van Victor Reinz
-Olie schroef filter van Mahle
-Brandstof filter van Mahle
-Luchtfilter van K&N
-Interieur filter van MANN
-2 Motor steunen oem van vod
-11 liter g12 kv
-6 liter 5w30 olie

Morgen komen wss de motor steunen binnen dan gaat de swap beginnen van +-265k terug naar +- 160k...

Dan word de vectra deksel mod weer doorgevoerd de riem vervangen waterpomp thermostaat bougiekabels spanrol van poly v riem 3 weg klep de hele boel word nieuw gezet...

Hopelijk krijg ik m van het weekend klaar dat ik zeker start klaar ben voor de eerste OOP meeting dit jaar...

De rest van de foto's volgen

2nuq15l.jpg

2my43zl.jpg

9k5l4o.jpg
 

tonboy

Verbannen
Mooie job, jammer dat het alleen zo plots en gedwongen moest gebeuren. Ik zou de motor ruimte ook eens goed reinigen met koudontvetter, nu je er zo goed bij kan. Veel plezier met het sleutelen!
 

richard66

500.000+
Toch weer een omega gered , mooi man dat je er een andere motor in hang en dat je geslaagd bent bij Berry .
Het is even wat werk maar dan kan je er straks weer van genieten ,

Pak alles wel goed aan nu je de moter er nog niet in heb nu kan je overal goed bij.

veel sleutel plezier. d:)b

Gr Richard. :b
 
Zo gisteren weer lekker gesleuteld..
Deksels omgezet riem vervangen...

De krukas keerring was het leukste de origineel schroeven gingen niet in een keer los en als resultaat kapot gedraaid...

Gelukkig heb ik 2 motors en maar gewoon de flex in de schroeven van het vliegwiel en toen die los was kwamen de schroeven ook mooi los met de hand weliswaar...

Dus nu de schroeven van de andere motor gebruikt voor het vliegwiel terug vast te zetten...

Motor hangt er weer terug in automaat is aangesloten nu de laatste loodjes nog...

Kabels radiator olie bijvullen water erop de uitlaat nog ff vast maken...
11ht935.jpg


21e6y2q.jpg
 

tonboy

Verbannen
hoop wel dat je borg middel gebruikt hebt voor die bouten ?
Dit soort zeer vastzittende bouten vragen vaak om een luchtsleutel.
Verder leuk project, hou ons op de hoogte met foto's.
 
Ja ton met de luchtsleutel kregen we ze niet los de kopjes braken gelijk af en jep alles terug vast gezet met loctite...
 
Zo de omi rijd weer echt een super blok bij berry gehaald deze man verkoopt top materiaal... dit topic kan gesloten worden van mijn part
 

richard66

500.000+
Blij te horen dat het allemaal is gelukt d:)b d:)b en dat je er weer veel goede kilometers mee kan rijden :w

Gr Richard. :b :k
 

tonboy

Verbannen
Goed gedaan man! Ben blij voor je. Berry is een beste man, verkoopt alleen materiaal waar hij honderd procent achter staat. En heeft heel veel verstand van omega's. Waar zouden we zijn zonder hem?
 
Gisteren omgeving Aarschot toevallig? Was iemand met z'n omi aan het spelen en de nummerplaat leek van ver op de jouwe!
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Mooi dat hij weer loopt, toch weer snel geregeld.

Heb je al gekeken naar de oude, wat er mis is gegaan?
 
Heb je al gekeken naar de oude, wat er mis is gegaan?

Bedankt jacco ja t was ff wachten maar uiteindelijk werpt geduld zn vruchten af...

Ik heb het nagekeken en heb dit probleem aan de dokter voorgelegd... nu maar wachten op zn oordeel...
 
Bovenaan