Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Rechter achterwiel staat scheef?

Ik heb een vreemde vraag

Vanmorgen naar het ziekenhuis geweest toen ik uit stapte en de auto op slot deed toen keek ik naar mijn velgen

En toen leek het net of mijn rechter achter wiel wat scheef staat dat ie wat naar binnen staat, maar kijk ik achter de auto dan lijkt alles normaal.

Maar sta ik voor mijn rechter achterwiel dan is het net of hij wat scheef er onder staat :? :?

is dit mogelijk?? of verbeeld ik mij dat :?


Grt,
Jelle
 
Bedoel je dat hij scheef staat t.o.v. de verticale lijn, dus een negatieve wielvlucht / camber? Zie plaatje.

328fede0_zpsa72c586a.jpg

Een iets negatief camber is normaal voor een Omega.
Of bedoel je scheef t.o.v. de horizontale lijn? Dan zou je last heb van toespoor of uitspoor. Dat is niet normaal, althans niet dat je het kan zien.

gr.

Martijn
 
Hij heefd inderdaad iets negatieve camber.

Alleen als ik rechts achter sta dan recht naar beneden kijk dan is het net of hij iets naar binnen staat,

Het kan ook dat het gezichts bedrog is banden slijtage is goed onder het rijden geen rare geluiden trilt niet of wat dan ook.

grt

Jelle
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Lijkt mij perfect normaal.

Als je in de situatie van positieve wielvlucht komt, zoek dan maar meteen een oplossing, want dan ge je geen plezier meer hebben aan de wegligging...
 
door Jelle100 » vandaag 16:36

Alleen als ik rechts achter sta dan recht naar beneden kijk dan is het net of hij iets naar binnen staat,

Ik snap toch niet wat je nu bedoelt met 'iets naar binnen'. Hij heeft iets negatieve camber zeg je, dat zou je kunnen noemen 'iets naar binnen over de verticale as'. Maar bedoel jij dat ook of bedoel je dat hij iets naar binnen staat over de horzontale as (toespoor)?

Maar goed, als hij goed rijdt, niet trilt en geen abnormale bandenslijtage heeft, dan zou ik me er niet druk om maken.
 
OK, duidelijk. Dat is toespoor. Dat hoort niet. Als je echt denkt dat dat bij jouw auto ook zo is en je vindt het een probleem, zal je 'm even moeten laten uitlijnen. Dan weet je 't zeker.
 
ik denk dat het gezichts bedrog is

zet hem maar eens strak langs een rechte lijn op straat bv een streep of een lijn in de bestrating

ervaring leert dat het bijna altijd gezichts bedrog is want als een wiel echt zichtbaar scheef is voel je het altijd met rijden in het rijgedrag

grtz henri

trouwens welke auto is hetop de foto gezien het geen omega is omdat ik maar 4 wiel bouten tel en het me een astra f wielkast lijkt die hebben een vaste as die kunnen aleeeen met geweld krom die zijn niet stelbaar
 
Horen aangedreven wielen niet een beetje toespoor te hebben? Dit heeft toch te maken met de krachten die er op komen bij aandrijving? Zo is het mij op de opleiding altans uitgelegt. Is wel dik 18jaar geleden B) . Door de krachten met rijden komen ze vanzelf in de goeie positie. Ik denk dat er wel mensen zijn hier op het forum die gegevens hebben van de stand van de achterwielen. Ik denk dat het normaal is.

heb ff gezocht op google,

http://nl.wikipedia.org/wiki/Toespoor
 
Een beetje toespoor op de voorwielen van een achtertrekker is normaal.
Maar hier gaat het over de achterwielen.
 
Nee de aangedreven wielen hebben toespoor dus bij omega zijn dat de achterwielen. omdat die de auto duwen. Bij voorwiel aandrijving is dit uitspoor. Omdat deze de auto trekt.
 
Veel succes met je banden maar ik beloof je dat je er alvast geen 40.000 km mee gaat rijden op die manier.
 
Bovenaan