Ook ik ben, zoals velen, afgelopen vrijdag bij Ralph geweest. Wat stond er op het menu:
- Wiellager rechtsachter vervangen
- Achterrubbers vervangen
- Hulppitmanarm vervangen
- Veerpootlagers vervangen
Na 3,5 uur werk, was ik weer onderweg! Wat heeft die Ralph een tempo zeg! Onderaan dit topic een paar foto's.
De auto is weer lekker stil en hij 'zwabbert' niet meer van achteren in een snelwegbocht.
De hulppitmanarm is vervangen omdat de auto tijdens remmen een rare slingerbeweging in het stuur heeft. Dat heeft hij al sinds in 2011 de draagarmen, rubbers en stuurkogels zijn vervangen.
Ik heb dat probleem in die tijd op Problemcar beschreven: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=187375 Toen is er van alles gedaan qua uitlijning en afstelling, en het is ook grotendeels weggeweest, maar nooit helemaal. In de loop van de jaren komt het weer steeds heftiger terug.
Het is denk ik hetzelfde probleem als wat milord hier beschrijft op het forum: http://www.opelomegaportal.nl/viewtopic.php?f=47&t=5082
Na het vervangen van de hulppitmanarm door Ralph is het probleem weer wat minder, maar nog niet weg.
Ik denk dat de draagarmrubbers als enige overblijven als verdachte. Ik denk dat ik ook maar aan de blauwe PU-bussen moet. Tenslotte zitten deze rubbers er al weer 2,5 jaar in.
Zouden de forumleden met PU-rubbers in hun Omega eens willen reageren op dit topic?
- Herkennen jullie het beschreven probleem, voordat je de rubbers verving door PU?
- Wat is er na vervanging door PU veranderd in het weggedrag van de auto?
Dan is er nog een ander probleem, wat nog opgelost moet worden, maar dat zal ik in een apart topic beschrijven.
Nog wat foto's van wat er is gedaan:
Naaf verwijderen
Het kapotte lager... Wat maakte dat ding een herrie zeg!
Hij is eruit!
Nog een naafdeel eruit persen! Dat kostte veel moeite!
En het nieuwe lager zit er weer in!
Klus 2: De achterrubbers vervangen. Ze gingen er niet al te moeilijk uit. Beide waren ze ingescheurd. Mag ook wel, na 250.000 km.!
Klus 3: de hulppitmanarm eruit.
En klus 4: de veerpootlagers
En dat in 3,5 uur...
- Wiellager rechtsachter vervangen
- Achterrubbers vervangen
- Hulppitmanarm vervangen
- Veerpootlagers vervangen
Na 3,5 uur werk, was ik weer onderweg! Wat heeft die Ralph een tempo zeg! Onderaan dit topic een paar foto's.
De auto is weer lekker stil en hij 'zwabbert' niet meer van achteren in een snelwegbocht.
De hulppitmanarm is vervangen omdat de auto tijdens remmen een rare slingerbeweging in het stuur heeft. Dat heeft hij al sinds in 2011 de draagarmen, rubbers en stuurkogels zijn vervangen.
Ik heb dat probleem in die tijd op Problemcar beschreven: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=187375 Toen is er van alles gedaan qua uitlijning en afstelling, en het is ook grotendeels weggeweest, maar nooit helemaal. In de loop van de jaren komt het weer steeds heftiger terug.
Het is denk ik hetzelfde probleem als wat milord hier beschrijft op het forum: http://www.opelomegaportal.nl/viewtopic.php?f=47&t=5082
Na het vervangen van de hulppitmanarm door Ralph is het probleem weer wat minder, maar nog niet weg.
Ik denk dat de draagarmrubbers als enige overblijven als verdachte. Ik denk dat ik ook maar aan de blauwe PU-bussen moet. Tenslotte zitten deze rubbers er al weer 2,5 jaar in.
Zouden de forumleden met PU-rubbers in hun Omega eens willen reageren op dit topic?
- Herkennen jullie het beschreven probleem, voordat je de rubbers verving door PU?
- Wat is er na vervanging door PU veranderd in het weggedrag van de auto?
Dan is er nog een ander probleem, wat nog opgelost moet worden, maar dat zal ik in een apart topic beschrijven.
Nog wat foto's van wat er is gedaan:
Naaf verwijderen
Het kapotte lager... Wat maakte dat ding een herrie zeg!
Hij is eruit!
Nog een naafdeel eruit persen! Dat kostte veel moeite!
En het nieuwe lager zit er weer in!
Klus 2: De achterrubbers vervangen. Ze gingen er niet al te moeilijk uit. Beide waren ze ingescheurd. Mag ook wel, na 250.000 km.!
Klus 3: de hulppitmanarm eruit.
En klus 4: de veerpootlagers
En dat in 3,5 uur...