Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

remmen ..

bij mij rijst een probleem ..

als ikde auto start , heb ik soms geen remmen .
dat wil zeggen'geen vacuum'denk ik .
want t pedaal wil bijna niet ingedrukt worden .maar na een halve minuut staionair draaien: is t er wel en heb er de hele dag geen last meer van .
gebeurde van de week voor t eerst en dacht zal mss wel de vorst zijn ,maar nu deed ie t ook vanmorgen terwijl er geen vorst was ..

wie o wie ?.

grtz roelof
 

Vega

Medewerker
Administrator
Kan zijn dat je vacuümsysteem lek is waardoor er geen vacuüm meer aanwezig is.
 

yoyo

The UK brothers
Waar het ook vandaan komt.. ik zou ABSOLUUT niet meer rijden in een auto met een twijfelachtige reminstallatie.

Remolie van één jaar moet gewoon nog goed zijn (is het niveau van de remolie nog goed?), maar zoals ik het zo lees moet er ergens een vacuum lek zitten.
Omdat het vooral bij koude motor is, als hij warmer wordt zet er iets uit waardoor het (vermoedelijke lekje)
dicht gaat.
Maar je zegt dat het later zelfs gebeurde als het warmer was vermoed ik toch dat er een kleine scheurtje in
een vacuumslang zit die erger wordt.
Daarom...... kijk het na voordat je verder gaat rijden want straks heb je helemaal geen remmen meer!
 
R

Ralph

Gast
keerklep vacuum , het zwarte potje die tussen de vacuumleiding zit.
 
nadat hij dan eenmaal vacuüm heeft opgebouwd (en je dus normaal kunt remmen) en je zet daarna de motor af, kun je dan na een minuut of 10 nog steeds makkelijk je pedaal in trappen ?
 
Bovenaan