Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

René

Status
Niet open voor verdere reacties.
Huh? Roest? Ik zie toch maar erg weinig B2's voorbij komen die echt last van roest hebben. Vaker in de achterwielkasten, maar als je dat zelf iedere week eventjes schoonmaakt zal daar geen probleem ontstaan. De mijne heeft al 225K op de wegen afgelegd, is al een dikke 10 jaar, en slaapt in 90 procent van de tijd buiten. Daarbij ziet hij pekel e.d. ook HEEL vaak van HEEL dichtbij. Enigste waar ik 2 puntjes heb is bij de achterdeuren, de achterste puntjes onder. Toch altijd erg apart hoe iets als roest zo enorm kan verschillen tussen allemaal dezelfde auto's. :|


Maar goed, zodra de eerste tekenen zich voordoen moet gewoon meteen resoluut ingegrepen worden! *O* Daarmee voorkomen we dat onze Omega's ook een roestziekte krijgen en bewaren we hen voor de toekomst! _O- :9
 
Omega-B2 zei:
Huh? Roest? Ik zie toch maar erg weinig B2's voorbij komen die echt last van roest hebben. Vaker in de achterwielkasten, maar als je dat zelf iedere week eventjes schoonmaakt zal daar geen probleem ontstaan. De mijne heeft al 225K op de wegen afgelegd, is al een dikke 10 jaar, en slaapt in 90 procent van de tijd buiten. Daarbij ziet hij pekel e.d. ook HEEL vaak van HEEL dichtbij. Enigste waar ik 2 puntjes heb is bij de achterdeuren, de achterste puntjes onder. Toch altijd erg apart hoe iets als roest zo enorm kan verschillen tussen allemaal dezelfde auto's. :|


Maar goed, zodra de eerste tekenen zich voordoen moet gewoon meteen resoluut ingegrepen worden! *O* Daarmee voorkomen we dat onze Omega's ook een roestziekte krijgen en bewaren we hen voor de toekomst! _O- :9

Hmmm, je hebt gelijk wat je zegt, maar misschien is een B2 minder roestgevoelig dan een B1.
En de meesten hier zullen de auto niet nieuw hebben gekocht, dus is het maar hopen dat de vorige eigenaars de spatborden e.d. goed hebben schoongehouden.
En voor wat betreft je deuren, ik zou er maar snel bij zijn, want een jaar geleden waren het bij mij ook alleen nog maar de puntjes, en voor je het weet zijn het PUNTEN.....
Het kan blijkbaar erg snel gaan met de Omega's.

Gr René.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Kan inderdaad. Mijn B1 (wel een late 99'er die stiekem al een stukje B2 is) heeft een puntje bij de deur maar dat is al jaren hetzelfde. Wordt niet groter (en gaat ook niet weg _O- ). De wielkastranden achter zijn al van de verbeterde versie zoals de B2 die gekregen heeft. Daarom zie je B2's daar niet zo vaak roesten. Het blijft wél een plek waar zand en ander vuil makkelijk kan ophopen, dus met regelmaat schoonmaken is een must.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan