Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

roest onder ruit achterklep

hoi
ik zag wat beginnende roestblaasje in het hoekje onder me achteruit
dus ben gister naar me spuiter gegaan en heb alles er afgehaald..
ruit er uitgesneden en daar zit de beginnende ellende van roest......
dus moest ik alles kaal schuren en daarna heeft ie alles in een soort primer van boten gezet dat het roest wat al in metaal zit niet meer kan gaan werken.
vandaag gaat ie gespoten worden en kan ik alles weer in mekaar zetten
heb er wat fotos van gemaakt
gr michel
wgubyh.jpg
i445di.jpg
2d15p5l.jpg
15cn7rt.jpg
15s8zlg.jpg
1zvejp0.jpg
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
gekend probleempje, maar mooi dat het gewoon weggewerkt wordt...

Moest het raam er per sé uit?
Dan zat het roest ook onder het raam...?
bij mij is het achterraam niet uitgesneden. De spuitrand zit toch onder de raamrubber...
(Ik had geen roest, maar gewoon volledig herspoten)
 
nou de spuiter zei van je kan het zo doen maar het komt bij de kitlaag vandaan en ja hij had 200% gelijk in de hoeken gaat het ophopen en daar komt de roest vandaan en daarom raam er uit om het echt tegen te houden
is gewoon slecht gekit bij opel vandaan blijkt
maar goed ben er gelukkig weer vanaf
gr michel
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
omegaboy36 zei:
nou de spuiter zei van je kan het zo doen maar het komt bij de kitlaag vandaan en ja hij had 200% gelijk in de hoeken gaat het ophopen en daar komt de roest vandaan...
OK, duidelijk, dat weten we ook alweer...

Mij is geen roest opgevallen op die plek tijdens de demontage onlangs.
Echter heb ik al jongere B2's (2003-2004) gezien die het wel hebben...raar
 
9 v/d 10 keer komt de roest achter zwarte halve ronde paneeltje van de achter ruitenwisser vandaan, daar de gezette rand van dat plaatje tegen het lakwerk drukt en door de tijd en trillingen maakt het de lak daar kaal waardoor het gaat roesten !

Heb nog wel Jonge Omega's mee gemaakt welke onder garantie van Opel gespoten werden (complete achterklep inc. demontage achterruit)
 

renepaul

Donateur 2024
Als je de boel dan toch openhebt, zou ik gelijk de moer van de ruitenwisser vervangen voor een rvs uitvoering.
Deze was bij mij ook flink aan het roesten. En je zag de sporen zo naar binnen lopen.
 
Bovenaan