Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Rubber antennevoet gescheurd

P.H. zei:
Vega zei:
@Martijn, excuus voor het kapen van je topic.


Sorry Martijn

Ja Peter daar heb je een punt, kijk eerst even of je Martijn kan helpen.


Geeft niet jongens. Ik heb al antwoord op mijn vraag en ik heb ook contact gehad met Berry, maar ook hij heeft geen goede rubbers liggen, allemaal gescheurd. Ik zal dus een nieuwe antennevoet moeten kopen, of iets prutsen met kit.
Ik heb overigens de antennevoet nog niet losgehad, dus ik weet niet of ik al lekkage heb. Straks maar eens kijken.
 

Andrew

600.000
Mijn antenne had hetzelfde probleem. Ik heb de rubberen rand die buiten de antennevoet uitkomt simpelweg netjes vertikaal afgesneden, dus alleen onder de antennevoet zit nog een rubber. Voor de waterafdichting maakt dat dus niks uit en het ziet er dan een stuk netter uit. Voor mij in elk geval geen reden om een complete nieuwe antenne te gaan kopen.

Andrew
 
Andrew zei:
Mijn antenne had hetzelfde probleem. Ik heb de rubberen rand die buiten de antennevoet uitkomt simpelweg netjes vertikaal afgesneden, dus alleen onder de antennevoet zit nog een rubber. Voor de waterafdichting maakt dat dus niks uit en het ziet er dan een stuk netter uit. Voor mij in elk geval geen reden om een complete nieuwe antenne te gaan kopen.

Andrew

OK, dus als ik geluk heb is het onder de voet niet gescheurd. Ik ging er vanuit dat als het zichtbare gedeelte gescheurd is, er nu al water naar binnen lekt door het gat in het dak. Morgen eens kijken en hopen dat ik het ook op jouw manier kan oplossen.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Er zit nog een flink stuk rubber onder de voet, dus Andrew zijn oplossing heeft een redelijke kans van slagen. Je hebt dan nog genoeg over, mist alleen een randje.
 
B-Buster zei:
Er zit nog een flink stuk rubber onder de voet, dus Andrew zijn oplossing heeft een redelijke kans van slagen. Je hebt dan nog genoeg over, mist alleen een randje.
OK, dan ga ik dat eerst proberen.
 
A

Anonymous

Gast
En om ervoor te zorgen dat de antenne niet tegen de spoiler komt zijn er antenne adapters te koop bij de VOD, zoals B-Buster al noemde, met een M5, M6 en M7 aansluiting. Al naar gelang de diameter van het schroefdraad welke in je antenne zit.
 

Andrew

600.000
B-Buster zei:
Er zit nog een flink stuk rubber onder de voet, dus Andrew zijn oplossing heeft een redelijke kans van slagen. Je hebt dan nog genoeg over, mist alleen een randje.

Klopt, ik gok dat het bij mijn Omega al een jaar of 2 zo zit en geen problemen met lekkage.

Andrew
 
Gisteravond dakantenne bij Peter/Vega opgehaald en thuis gelijk gemonteerd.


QfnXXJ2.jpg


-- 14 mei 2013 21:42 --

QnXkw4i.jpg
 
Bovenaan