Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

rubbers subframe

Wie weet het nummer van de rood omcirkelde rubbers.

OP_V94_M_38.png


Deze staan op oem niet genummerd. Deze zijn bij mij versleten. En zijn deze makkelijk te vervangen of moet het gehele frame eronderuit??
 
Vervangen valt op zich wel mee. Gewoon wat simpel schroefwerk. Tis allemaal goed bereikbaar.
Ik heb toen, dacht ik, wel de achterveren eruit gehaald omdat ze anders de achterbrug scheef wringen als je de bouten verwijdert.
 

Andrew

600.000
Vervangen is inderdaad niet lastig, enkele jaren geleden was dat bij mij ook een keer afkeur bij de APK. Die driehoekige plaat (nr. 11) verwijderen en het buitenste deel van de oude demperblokken vielen bij mij er meteen al af, die waren dus inderdaad goed versleten. De binnenste delen is wat wrikwerk maar dat gaf zich toen na enkele minuten gewonnen. De nieuwe demperblokken passen uiteraard krap, even alles goed schoonmaken, wat vaseline of zo op het pasvlak en vervolgens heb ik een krikje onder het demperblok gezet en het demperblok (door de auto heel voorzichtig iets te laten zakken) met het gewicht van de auto op zijn plek gedrukt, dat ging perfect.

Andrew
 
Oke. Ik denk dat ik het gehele subframe eronderuit haal dan kan ik meteen de onderkant roest vrij maken.

Andrew heb jij toen ook nr 18 de ring vervangen??
 

Andrew

600.000
jack-omegax3.0xe zei:
Andrew heb jij toen ook nr 18 de ring vervangen??

Het is wel een paar jaar geleden, maar boven het subframe heb ik volgens mij niks vervangen. Dus nee, nr. 18 heb ik niet vervangen.

Andrew
 
Bovenaan