Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Rugleuning.

yoyo

The UK brothers
Wie o wie weet of de verstelling van de rugleuning van een sportstoel ( De originele Opel Recaro) dezelfde onderdelen bevat als de normale stoelen?

Het gaat namelijk om de bestuurdersstoel die aan de deurkant wel goed is (grote draaiknop) maar aan de rechterkant versleten is.
Daar zit een veer die met pennetjes in een metalen ring van de stoel vallen, en die wordt op zijn beurt weer opgesloten door wat ringen
die bij mij niet helemaal goed meer zijn.
Gevolg is dat het spul aan de rechterkant niet goed vast zit met een speling die irritant aanwezig is .
( De leuning staat als het ware iets scheef)

Ik moet die namelijk vervangen maar weet niet of de Recaro's dezelfde rugleuning verstelling hebben

2rmw8jn.jpg


Daar waar de pijlen staan ligt mijn probleem, helaas zie ik hier niet de betreffende ringen en ronde veer.
Wie o Wie weet hier de oplossing of........Heeft nog zo'n leuning met goed mechanisme liggen?
 

Vega

Medewerker
Administrator
Hmmm, dat is nou jammer pas een set rugleuningen weggegooid. -O-

Maar weer een geluk voor jouw ik heb nog een set staan. *O*

Zover ik weet zit er alleen verschil in de mechanieken van memory en niet memory uitvoeringen.
 

yoyo

The UK brothers
Peter gebeld, en bij Peter een kaal frame (zowel rugleuning, zitting als onderframe) opgehaald. :Y
Oude stoel verwijdert en geheel ontleed en alles wat ik nodig had over gezet op het "nieuwe kale frame".

Helaas had ik na de operatie twee klemmetjes over :)( :? ...... morgen even plaatsen dus en dan is hij echt weer netjes!

Peter, bedankt voor het frame echt grandioos. d:)b
 

yoyo

The UK brothers
Jack , als ik de klemmetjes ga plaatsen zal ik gelijk nog wat foto's maken, niet echt van de operatie zelf
maar van de na controle laten we maar zeggen.
Want ik was dus danig bezig dat ik de tijd even vergat enzo ook de foto's. :$

Op deze manier is rijden ook in een Omega geen pretje.
34rixyq.jpg


Dus de stoel eruit alles losmaken. (ook moest het onderstel vervangen worden, was verbogen)
Wel even eerst in de hoogste stand zetten anders krijg je de schroeven van de zitting nooit los.

95mp82.jpg


2jetgeh.jpg


Hier de rugleuning verstelling die kapot was. (los gekomen veer en kapjes)

o76rmo.jpg


De nieuwe

2h80dx1.jpg


Hier in bijna klaar modus

344trah.jpg


En iedereen weet hoe het eruit ziet als de stoel in de auto zit.
 
Bovenaan