Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Ruitenwisser(Motor)

En hier ook maar:

Mijn ruitenwissers blijven regelmatig stilstaan als ik van stand verwissel.
Ook als het in het begin goed gaat en van stand wissel wil het wel eens lang duren voordat de interval het weer gaat doen.
Dealer denkt aan de motor,denk zelf om het relais te verwisselen om te kijken of dat verandering brengt.

Iemand anders die een idee heeft??

gr

Danny
 
Ik had hetzelfde fenomeen met onze zwarte.
Heb nooit achterhaald wat hier het probleem van is.
Maar als ik jou was, zou ik idd eerst het relais eens bekijken en testen met een vervangend exemplaar.
Dit is goedkoper dan zo'n ruitewissermotor.
Sterker nog: die dingen zijn behoorlijk sterk. Ze worden tenslotte niet voor niets ook gebruikt als garagedeur opener.
Een paar rubbertje heen en weer slepen is dan een peule schilletje.
Laat nog even weten of een ander relais de uitkomst is voor je.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Danny, heb je met of zonder regelbare interval.
En hoe zit het met die regensensor 8)7
 
Vega zei:
Danny, heb je met of zonder regelbare interval.
En hoe zit het met die regensensor 8)7

Ik heb regelbare interval en die regensensor................zit nog in het doosje d:)b

Moest net nog effe dochterlief wegbrengen en toen weigerde de boel weer en zat toen ook aan de hendel te rommelen waarna de wissers spontaan weer dienst deden :Y

Misschien dat de hendel toch een beetje gaar aan het worden is.

gr

Danny
 
Je kunt bij mij (of eventueel bij Peter (denk ik)) wel even met een andere hendel testen.
Ik heb er nog één met regelbare interval.
Kun je dat ook uitsluiten, of bevestigen.
Mijn vermoeden is toch het relais.
 
HaHa,nee nog niet.

Denk zelf dat het de motor niet is,heb nog bij de relais gekeken en de interval relais zat niet lekker in z'n voetje,alleen gisteren deed 'ie weer raar :?

Zal in het nieuwe jaar worden dat ik effe langs gaat,wij gaan vanmiddag naar Luxemburg om daar oud en nieuw te vieren *O*

Prettige jaarwisseling d:)b

gr

Danny
 
Even een oud topic naar boven halen.....
Ik heb nu hetzelfde probleem. Me interval (regelbaar) doet het niet en me ruitenwissers komen niet terug, als ik de gewone stand gebruik. Nu zit er een relais in van een Vectra, maar daar doet de interval het ook niet van. Hij komt wel weer automatisch weer terug. Nu heb ik bij de dealer een nieuw relais gehaald en ingeplaatst, maar het blijft hetzelfde. Nu begin ik heftig te twijfelen aan het relais, of dat de goeie is. GM nummer is: 90 494 187. Zou iemand voor mij kunnen kijken, of het de juiste relais is? De motor lijkt me oké. Hooguit kan de hendel wel kapot zijn, maar voelt niet slap aan. Ik hoop dat iemand even wil kijken naar dat nummer. Voorbaat bedankt.....
 

Vega

Medewerker
Administrator
Het onderdeel nummer klopt wel.
Waarschijnlijk heb je het zelfde probleem als wat Danny heeft, het lijkt erop dat de ruitenwissermotor iet goed meer is deze regelt namelijk zelf dat de wisser weer in de neutraal stand terugkomen.

Als het goed is heeft Danny wel een andere hendel gemonteerd (is dat zo en wat was het resultaat)
 
Het gekke is, dat hij met de Vectra relais, wel gewoon terug komt. Ik heb dan geen interval. Met de nieuwe relais, heb ik ook geen interval, maar hij komt niet automatisch terug, bij de constante stand....
Het relais zit toch onder het stuur? Dan zit ik in elk geval goed.....
 

Vega

Medewerker
Administrator
Dat is erg vreemd, weet ik zo ook geen oplossing voor.
Ik heb hier een paar relais modellen liggen ook met verschillende nummers.

Bij mij zit die in de motorruimte in de relaisbak naast de accu.
 
Oh, ik begrijp een beetje, dat de ruitenwissers bediend wordt door een relais, onder het stuur en de interval in de motorruimte? k weet alleen niet welke relais dat is, onder de motorkap.....
Ik kom al dichterbij de oplossing, ik voel het...... Hahahaha.....
 

Vega

Medewerker
Administrator
Het is nummer 15 of dat bij jouw ook zo is moet je maar even kijken

b234b934.jpg
 
Oké, probleem gevonden. Toch maar de hendel nagekeken en het stekkertje zat los, achter de hendel. Ziet er naar uit, dat hij wel vaker los gaat komen. Zag er niet degelijk uit.....
Maar, ik heb weer een goedwerkende ruitenwissers......
 
Peter,

Heb de hendels verwisseld maar hij blijft af en toe weigeren.
Zal eerdaags de hendel weer omwisselen en verder gaan kijken naar de motor,sorry voor de late reactie,

gr

Danny

-- 13 nov 2011 22:18 --

Deze post maar eens uit t stof halen :Y

Gister eindelijk mn motor vervangen maar interval doet t nog steeds niet :N

Nog een keer de hendel verwisseld en t relais omgewisseld maar geen gewenst resultaat,het zal toch ergens daartussen niet goed zitten :S

Iemand een idee??
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Hmm om hier verder te gaan ipv in het 'Vandaag gedaan' topic

Jij hebt als ik hier in de beginpost gelezen heb, én regelbaar interval én regensensor?
Is dit überhaupt mogelijk, want die bekabeling was mijns inziens niet gewoon plug en play...
Heb daar ook al over nagedacht...
 
Bovenaan