Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Ruitenwisser(Motor)

Illuminat0r zei:
Hmm om hier verder te gaan ipv in het 'Vandaag gedaan' topic

Jij hebt als ik hier in de beginpost gelezen heb, én regelbaar interval én regensensor?
Is dit überhaupt mogelijk, want die bekabeling was mijns inziens niet gewoon plug en play...
Heb daar ook al over nagedacht...


Sorry voor de verwarring Stijn maar de regensensor is (nog steeds) niet aangesloten.

Alle originele bekabeling zit er nog en heb ik niets aan verandert.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Wat Stijn hier zegt <a class="postlink-local" href="http://forum.opelomegaportal.nl/viewtopic.php?f=7&t=2352&p=32976#p32967" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=7&t=2352&p=32976#p32967</a> kan ook nog een probleem zijn.
Van welk jaar is jouw Omega?
Ik weet dat bij de latere modellen de bedrading voor de regensensor al voorbereid is en dus plug en play is.
Ook de twee relais zitten er dan al in, dat zijn de nummers 13 en 14 in het plaatje.
Daar zou een probleem mee kunnen zijn.
 
Die van mij is van september 2000,

En de relais 13 en 14 zitten er bij mij in,zou dus voorbereid moeten zijn???

Zoja,in hoeverre plug and play,want waar de sensor zit(Voorruit)loopt geen kabel naar beneden zover ik toen gezien heb,

-- 14 nov 2011 22:33 --

Heb nog ff zitten speuren in de TIS maar kom er even niet uit,

Volgens de TIS,en dan zoek/kijk ik in het relais schema modeljaar 2002(2001 geeft niets aan) voor de relais kast motorruimte dan zijn relais 13 en 14 bij mij niet voor de regensensor zijn maar voor de motor en brandstofpomp :S
Kijk ik naar de relais kast met regensensor(Modeljaar 2002) idem en zitten de relais voor regensensor verdeeld over de kast,dat zal misschien voor modeljaar 2001(Zoals de mijne) misschien anders zijn maar die kan ik in de TIS niet oproepen(Geeft aan :Geen inhoudsopgave)

Ben nu ff aardig in de war,wil eigenlijk nu eerst de interval werkend krijgen d:)b

Voor zover wat Stijn zegt in het andere topic wat betreft het relais aan de bestuurderskant(Bedoelt denk ik de relais kast onder het stuur) zit geen relais,daar hoort wel een relais voor de interval normaliter maar die is voor de achteruit wisser en omdat ik een sedan heb zit dat relais er uiteraard niet in.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Nieuw plaatje het zijn idd niet 13 en 14.
Probleem is dat de modificatie vanaf 2001 niet allemaal makkelijk zijn terug te vinden in de service manuals, dan heb je idd TIS weer voor nodig.

Je kan het zien aan de eventuele extra platte stekker die bij de interieurverlichting verstopt is.

K162 en K163 zijn voor de regensensor.
30952x5.jpg
 
Ik kan nog eens zoeken naar die extra platte stekker maar had bij het aansluiten van de binnenspiegel al eens extra gezocht naar extra stekkers maar kon toen niets vinden.
Maar mn interval doet nog steeds niets,toch maar eens de kabelboom en stekkers nalopen voor zover dat mogelijk is,
 
Bovenaan