Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Ruitenwisserproblemen

Beste mensen,

Vandaag onderweg naar Brussel tot de vervelende constatering gekomen dat de ruitenwisserarm bestuurderszijde bijna niet beweegt bij activeren. Nadere inspectie (wat je inspectie kan noemen _O- ) van ondergetekende wijst ook uit dat de arm behoorlijk makkelijk meegeeft, wat normaal niet zou moeten. Maar het gewicht van de ruitenwisser kan hij dus niet omhoog krijgen. Gelukkig niets van de bui in Noord-BRabant meegekregen anders was ik mooi de Sjaak.

Mijn vraag is nu (voor ik morgen toch naar de VOD ga) of iemand hier ook last van heeft gehad en wellicht weet wat het is en of het makkelijk te verhelpen is (waarschijnlijk niet :| ).
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Kun je hem zelf wel bewegen over de ruit? Wellicht is het armpje van de ruitenwisser losgekomen. Je moet helaas je parafaan demonteren wil je daar goed zicht op krijgen.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat hoort zeker niet, maar zou wel kunnen als hij niet geblokkeerd wordt. Dus ofwel je ruitenwissermotor is overleden ofwel zo'n stangetje (de verbinding tot het motortje) is losgeschoten. Dat laatste kun je oplossen door hem terug te drukken mits niet beschadigd, optie 1 is wat onwaarschijnlijk aangezien ik uit je verhaal opmaak dat de andere wisser wel gewoon z'n werk doet.
 
Klop, de andere wisser werkt zonder probleem. Ik dacht dat dat 2 aparte motoren zijn.
Ik ga even in de zoekfunctie duiken voor het demonteren van de/het parafaan.
Bedankt voor het snelle antwoord Jacco d:)b

Gr.
 
Het is opgelost! Barry kwam vanochtend met de tip om de schroef een slag te draaien. Euvel verholpen! 8) Barry en Jacco, bedankt voor jullie hulp!
 
Dat meen je niet! Dacht ik gisteren wel aan maar ik dacht, zo simpel zal het niet zijn...wel dus.

Gr. Paul
 
Bovenaan