Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Schade gereden vandaag . . .

Schade gereden vandaag,


Lekker bijdehand kom ik te hard aanrijden in de veronderstelling dat mijn voorganger wel doorrijd, maar nee dus, hij stopt netjes voor de rotonde om het overige verkeer voor te laten, kom ik wel een autolengte te kort, alle zeilen bij maar er toch tegen aan !

Mijn fout, zal ik niet ontkennen.

Schade:
bumper, motorkap, ruitensproeiertank vervormd en lek. De motorkap naar binnen gedrukt maar geen lakschade.
Koplampen mist lampen knippers alles heel en werkt nog. Motorkap kan nog open en dicht.

Radiateur is nog heel, heeft een 2.2 toch nog een pluspunt tov zijn groter broers >:)
Verder blijft die ‘in spoor’ als ik stuur los laat en bij het remmen.
Ik ben er nog niet over uit wat ik ga doen, repareren kan dan heb ik zoals het er nu uit ziet alleen een ruitensproeiertank nodig, bumper en kap vind ik op het moment goed genoeg als het weer op z’n plek zit, vervangen kan eventueel later .

Iemand die ongezien een schatting doet van de kosten ?



Ralph misschien ?

@ Ralph, ik zou nog een afspraak met je maken na 07 11 2013 , o.a flexdeel uitlaat.


Groet, Peter
 

yoyo

The UK brothers
Dat is waardeloos zeg, weer een berg onkosten (maar kan mee vallen met de OOP-huisleverancier en OOP-dokter)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Vervelend zeg! Echt zo'n lullig ongelukje dat iedereen kan overkomen.

Als je het voor nu netjes kunt maken met een tankje (en evt. bumperbalk(steun), daar zit de tank achter dus wellicht is die ook aan vervanging toe als de boel naar binnen is gedrukt) zou ik dat doen en dan afwachten tot Berry een auto in je kleur heeft staan. Hem op deze manier wegdoen levert je meer afschrijving op dan repareren en evt. daarna wegdoen voor een andere als je dat plannetje nog steeds zou hebben.
 
jlnFTZ7.jpg

NeywYL8.jpg

o4gCaAK.jpg

C28hIfw.jpg

CHX2vNB.jpg


Dank mannen voor de reacties,

ik heb er vandaag nog is naar gekeken en aan de vervorming te zien is de klap toch wat harder geweest dan ik eerst dacht.
kijk maar naar de foto's , de motorkap is een aardig stuk op geschoven, het ruitenwisserreservoir is geknikt en de lak is gekraakt
(bij vergroting in de cirkel te zien) bij terug buigen zal de lak er wel afspringen denk ik.

Wat betreft bumpersteunen/balk heeft Jacco denk ik wel gelijk die zullen ook vervangen moeten worden.

Groet, Peter
 
Peter, balen.
Ik heb dit twee jaar geleden ook gehad. Bij mij waren ook de koplampen kapot en de motorkap geknikt.
Ik heb toen de bumpersteunen + bumperbalk vervangen € 45 + € 20 verzendkosten. Er zat nog een ruitensproeier tank in, maar de mijne was nog heel, dus die heb ik nog over.
Je kan hem overnemen als je wilt. Maar misschien koop je liever alles in een keer bij Berry?
Verder vond ik bij Berry een motorkap in mijn kleur. Volgens mij heb ik daarvoor € 65 betaald. Daar zaten twee gasveren bij. Die van mij waren gaar.
Verder heb ik de bumper gelijmd en zelf gespoten. Dus dat waren de kosten niet. Ik denk zo'n € 30 aan lak e.d.
Als je gebruikte onderdelen gebruikt en je doet het zelf, dan hoeft het niet veel te kosten.
 
Martijn zei:
Peter, balen.
Ik heb dit twee jaar geleden ook gehad. Bij mij waren ook de koplampen kapot en de motorkap geknikt.
Ik heb toen de bumpersteunen + bumperbalk vervangen € 45 + € 20 verzendkosten. Er zat nog een ruitensproeier tank in, maar de mijne was nog heel, dus die heb ik nog over.
Je kan hem overnemen als je wilt. Maar misschien koop je liever alles in een keer bij Berry?
Verder vond ik bij Berry een motorkap in mijn kleur. Volgens mij heb ik daarvoor € 65 betaald. Daar zaten twee gasveren bij. Die van mij waren gaar.
Verder heb ik de bumper gelijmd en zelf gespoten. Dus dat waren de kosten niet. Ik denk zo'n € 30 aan lak e.d.
Als je gebruikte onderdelen gebruikt en je doet het zelf, dan hoeft het niet veel te kosten.

Martijn,
ik ga de komende week gewoon woon werk verkeer er mee rijden, als ik merk dat de auto verder goed is dan haal ik waarschijnlijk alles in een keer bij Berry, hij heeft het liggen schreef hij, maar bedankt voor het aanbod en als er wat veranderd lees je het hier .

Groet Peter
 

Andrew

600.000
Bijna exact 4 jaar geleden heb ik nagenoeg dezelfde schade gehad, alhoewel ik denk dat bij mij de klap iets groter was. Mijn voorganger had helaas een trekhaak waardoor de condensor en radiateur ook kapot waren.

33myhz8.jpg


Ik was toen nog all risk verzekerd en het is formeel gerepareerd. Dat omvattte een voorbumper, bumperbalk en bumpersteunen, radiator en condensor, ruitensproeier-reservoir, voorste koelfan, motorkap uitdeuken (dezelfde plek als bij jou) en voorzijde spuiten, iets van 3000 euri, was net niet total loss.

Ik had daardoor na de reparatie uiteindelijk nog wat voordeeltjes, alle splitschade aan de voorzijde was weg, de oude condensor had zijn beste tijd gehad en de airco was weer netjes afgevuld.

Succes met de reparatie,

Andrew
 
Andrew zei:
Bijna exact 4 jaar geleden heb ik dezelfde schade gehad, mijn voorganger had helaas een trekhaak, waardoor de condensor en radiateur ook kapot waren. Ik was toen nog all risk verzekerd en is formeel gerepareerd. Dat omvattte een bumper, bumperbalk en bumpersteunen, radiator en condensor, ruitensproeierreservoir, voorste koelfan, motorkap uitdeuken en voorzijde spuiten, iets van 3000 euri, was net niet total loss.

Succes met de reparatie,

Andrew

Dat is een heel bedrag Andrew, mijn Omega is niet all risk, de enige die ik niet all risk verzekerd heb rij ik schade mee |:(
Ik kijk wat de kosten zijn om te (laten) maken, er is nog wel meer loos, dan beslis ik of ik er mee door blijf rijden.

Bedankt en :w

Peter
 
Hai Peter,

Das idd balen man, ik had vorig jaar het zelfde. een ander balkje en ruitensproeier reservoir. Bumper ben ik niet meer aan toe gekomen omdat ik de wagen in geruild heb.
Wat altijd zo vervelend is: in een onbewaakt moment weken werk aan je broek. Maar de reacties zeggen genoeg hoeft niet al te veel te kosten. Even een nachtje over slapen dan ziet het er heel anders uit. Sterkte man!

Gr Rob vK
 
rtvankampen zei:
Hai Peter,

Das idd balen man, ik had vorig jaar het zelfde. een ander balkje en ruitensproeier reservoir. Bumper ben ik niet meer aan toe gekomen omdat ik de wagen in geruild heb.
Wat altijd zo vervelend is: in een onbewaakt moment weken werk aan je broek. Maar de reacties zeggen genoeg hoeft niet al te veel te kosten. Even een nachtje over slapen dan ziet het er heel anders uit. Sterkte man!

Gr Rob vK

Thnx Rob, :w

-- 27 okt 2013 10:48 --

@Andrew,

zo dat is een gemene knik, bij mij werd er ook gelijk gezegd, hé een trekhaak ! , maar nee hij had géén trekhaak.

bijna recht achterop een oud model Polo, toch ook een knik, zie je aan de foto vh ruitenwisserreservoir .
 
Hey Peter,

Ik lees het net pas, balen weer zeg. Maar wat je zegt, bumper en stootbalk vervangen en rijden. De rest komt met de tijd wel weer.

Gr. Paul
 
IJsblok zei:
Hey Peter,

Ik lees het net pas, balen weer zeg. Maar wat je zegt, bumper en stootbalk vervangen en rijden. De rest komt met de tijd wel weer.

Gr. Paul

Ja toch wel jammer, ook al heb ik vanaf dag 1 niet zoveel met deze als met m'n vorige .

(En ik zag je inderdaad gisteren)

Groet, Peter
 

Joep

Verbannen
Gewoon zo goedkoop mogelijk (maar uiteraard wel goed) herstellen en opzoek naar een opvolger waar je wel wat mee hebt. :Y
 
P.H. zei:
IJsblok zei:
Hey Peter,

Ik lees het net pas, balen weer zeg. Maar wat je zegt, bumper en stootbalk vervangen en rijden. De rest komt met de tijd wel weer.

Gr. Paul

Ja toch wel jammer, ook al heb ik vanaf dag 1 niet zoveel met deze als met m'n vorige .

(En ik zag je inderdaad gisteren)

Groet, Peter
Ja je zei het laatst al dat je niet wist of je ging repareren of toch maar verkopen.
Ik moest toch ook wel even slikken toen ik m'n blauwe 3 liter de straat uit zag rijden. Dat was toch de auto die we kochten voor de gezinsuitbreiding.
Maar nu alle pijlen maar op de toekomst, hopelijk kom je met de tijd ook nog een mooi exemplaar tegen.

Gr. Paul
 
vandaag met Berry afgesproken om de schade te reapareren, ik was er nog nooit geweest maar wist zeker dat ik goed zat toen ik aan kwam rijden
ICnR9Vy.jpg

Jan Wieger was er ook en heeft nog een geholpen de bumper er af te halen
JXI1U6j.jpg

ook Rene uit Dordrecht was er en wees samen met Berry nog maar is op de schade, ja wrijf het er maar in _O-
K1Huv0d.jpg

na het vervangen van de bumperbalk met het ruitensproeierrreservoir er in de bumper er weer op, toen bleek de dat de motorkap toch wel wat te veel in elkaar zat en nu heb ik een blauwe kap er op.
SMiYhuq.jpg

het was inmiddels donker geworden en kwam Ralph nog het een en ander ophalen.
4pvEJg7.jpg


met Ralph had ik al een afspraak om het flexdeel van de uitlaat te lassen daar komt nu een olie/koelvloeistof lekkage bij om te repareren !(word vervolgd)

ik vond het gezellig :Y
Berry nogmaals dank ! en Annet dank voor de koffie. d:)b
 
Bovenaan