Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Scheef afgesleten band.

Heren
Ik heb laatst gezien dat m`n linker voorband aan de buitenkant aan het slijten is.Nu heb ik ze er al bijna 40.000 km onderliggen,dus mag eigenlijk niet klagen.Nu zat ik te denken ik heb in het voorjaar mn achterwiellagers vervangen,dit zou toch geen invloed hebben?
Heb m`n maatje opdracht gegeven om er 2 nieuwe voorbanden op teleggen en alles even naar telopen kwa ,stuurkogels,rubbers ect.
En om de omega uittelijnen.Ik heb er nu maxxis banden onder liggen,(voor mij onbekend merk).Ik weet nog niet wat er nu op gaat.Heb nog even de tijd,over 14 dagen ga ti de brug op.Dus als er iemand goede banden raad heeft. _O- .
Over banden is er al veel geschreven maar misschien heb er iemand een goed advies.
Gr Henk
 
Als je uitlijning niet in orde is, gaan je banden tegen de rijrichting in tegenwerken, wat overmatige slijtage tot gevolg heeft.
Dit zou je ook moeten kunnen merken aan je stuur. Zoekt de neus van de auto niet bij het rechtuit-rijden? En bij fors remmen? }:)

Ik lees dat je alles laat nakijken en opnieuw laat uitlijnen. Een verstandige handeling in deze!

I.i.g. heeft het niets, tot niet veel met je achterwiellagers te maken. (Niet zolang je er gewoon mee rijden kon.) :s

Wat bandenmerk betreft: Je heb dure banden en goedkope banden, toch kosten ze in het algemeen hetzelfde. Je krijgt waar je voor betaal. De keus is aan de koper. :Y
 
Dat de uitlijning niet goed snap ik nog wel _O- .Heb volgens mij niks geraakt waardoor de uitlijning zou kunnen veranderen.
Misschien toch iets versleten.Ik hoor het binnen kort wel wat ze eventueel vinden.Anders 2 nieuwe banden erop en uitlijnen,kan ik er weer tegen.Als ik hem nu niet uitlijn dan slijten mn winterbanden ook scheef straks.
 
Vandaag 2 nieuwe voorbanden erop en alles nagekeken op speeling.Niets gevonden,dus uitlijnen maar.De spoorring van links stond iets naar binnen.Dus klein tikje gesteld,dus dat is ook weer geregeld.Kan er voorlopig even tegen,tot de winterbanden erop gaan.
Gr Henk
 
Boes zei:
Vandaag 2 nieuwe voorbanden erop en alles nagekeken op speeling.Niets gevonden,dus uitlijnen maar.De spoorring van links stond iets naar binnen.Dus klein tikje gesteld,dus dat is ook weer geregeld.Kan er voorlopig even tegen,tot de winterbanden erop gaan.
Gr Henk

Hey henk

Dit had ik dus ook aan de hand en blijkbaar waren mn draagarmen versleten was met uitlijnen niet te zien...
 
Bovenaan