Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

scherm boordcomputer

Ik heb een teller unit waar een groot scherm in zit.
In mijn auto zit maar een half schermpje voor de boordcomputer dus dat lijkt mij toch een verbetering.
Ik heb alleen geen idee wat het precies is en of het zo is aan te sluiten.
GM
90 565 934
SIEMENS
5WK7 463




Wie weet of dit een scherm is voor de board computer of ook voor de navi (dan is hij zeer waarschijnlijk niet afgemeld en dus onbruikbaar)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
MID = pixel schermp en in dit formaat incl. boordcomputer ondersteuning

CID = kleurenscherm uit een B2
 
Mijn dank is groot!
Dat hij uit een B1 kwam dat wist ik :)

Maar nu, ..
Kan ik deze zo in mijn auto zetten of moet daar nog iets voor geactiveerd worden en de ECU?
En funcitoneerd hij ook zonder dat ik de bediening hebt aan de ruitewisserbediening?
Dan dan bedoel ik natuurlijk niet dat ik ken scrollen door het menu, want dat weet ik dat dat niet gaat zonder knoppen.
Maar komt er ueberhaubt iets op het scherm? Zoja wat :9
 

Vega

Medewerker
Administrator
TID = Triple Info Dispay
MID = Multi Info Display
GID = Grafisch Info Display
CID = Color Info Display
 
als je geen "bediening" hebt voor je boordcomputer zal er denk ik ook nooit geen info op het scherm komen.

UIt wat voor auto komt die ?
(mijn scherm is defect, dode pixels, dus als je hem wegdoet, en het is dezelfde als ik hem..... dan heb ik interesse!!)
 
Tja dat weet ik niet, als je niet aan de knoppen zit heb je toch gewoon het basis menu?
Teminste dat hoop ik.
Het scherm komt uit een Omega B1 2.5 TD sport van 97, van de sloop. Dus ik heb het ook niet kunnen testen. Weet dus ook nog niet of het werkt of niet. Maar het scherm is groter als die van mij dus dacht ik mee nemen.

Er was geen bediening meer aanwezig anders had ik die gelijk mee genomen, maar die kan ik altijd nog ergens proberen te scoren :)
 
Weet iemand hoe het scherm werkt zonder de bedieningsknoppen?
Krijg ik dan informatie op het scherm of gaat het niet automatisch werken?
 
lijkt mij dat het niet gaat werken.... ik neem aan dat de ecu toch daarvoor ingeregeld moet zijn.... anders kan die niet de juiste waarde van verbruik etc doorgeven.
 

Vega

Medewerker
Administrator
ronny zei:
Weet iemand hoe het scherm werkt zonder de bedieningsknoppen?
Krijg ik dan informatie op het scherm of gaat het niet automatisch werken?

Dat weet ik niet meer is te lange geleden dat ik met zo'n scherm gewerkt heb.
Het enige wat je nodig hebt is een aangepaste ruitenwisserheandel met twee boardcomputer knoppen.
Ook is het wel handig als er iets van boardcomputer voorbereiding in de auto aanwezig is.

elrenegado zei:
lijkt mij dat het niet gaat werken.... ik neem aan dat de ecu toch daarvoor ingeregeld moet zijn.... anders kan die niet de juiste waarde van verbruik etc doorgeven.

Het display moet wel verteld worden (met Tech2) in wat voor auto die zit, anders krijg inderdaad vreemde waardes te zien.
 
Je moet wel het e.e.a. aan sensoren in je Omi hebben.
Anders is er niets aan de boardcomputer te vertellen.
Kan me nog herinneren dat er een mede-OOP'er was die ook een boardcomputer wilde inbouwen maar zijn Omi had een boel van die sensoren niet.
Dan heeft het ook weinig nut om zo'n ding in te bouwen.
Volgens mij was dat overigens wel een 2015 met CID, maar goed. Idee blijft hetzelfde; sensoren moeten er zijn wil je info kunnen uitlezen.
 
Tja dan moet ik het maar eens proberen.
Hij komt uit een 2.5TD dus dat is wel gelijk.

50% kans.
Hij doet het wel, of hij doet het niet. :+
 
Heb je ook de beveiligingscode erbij ?
Of weet je uit welke auto ie komt (VIN-nummer) ? Dan kunnen ze bij de VOD de security-code nog wel achterhalen.
Je moet het scherm met jouw auto 'trouwen', anders krijg je meldingen dat ie gestolen is.
 

Vega

Medewerker
Administrator
MetalRush zei:
Heb je ook de beveiligingscode erbij ?

MID heeft geen beveiligingscode

Of weet je uit welke auto ie komt (VIN-nummer) ? Dan kunnen ze bij de VOD de security-code nog wel achterhalen.
Je moet het scherm met jouw auto 'trouwen', anders krijg je meldingen dat ie gestolen is.

Is niet nodig, er moet alleen verteld worden wat voor motor en of CC en of Xenon in zit.

Een MID heeft geen koppelingen naar een radio zoals een CID met een Navi.
 
Is zo ?

Damn, zit ik er even mijlen naast.... altijd gedacht dat die MID's (en GID's) dat ook hadden.
Nou, dat scheelt dan dus weer :Y
 
Idd, Roland.

Zo leert een ieder er iedere dag weer wat bij.

En hiermee maar wéér eens het bewijs dat het forum een goede uitwerking heeft d:)b
 

yoyo

The UK brothers
En wie is dit nu weer?
Ik zoeken in "wie ben ik " maar kan je nergens vinden!

Even voorstellen misschien?
 
Bovenaan