Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Schotje in uitlaatdemper zit los

A

Anonymous

Gast
In mijn rechter middendemper van de uitlaat ligt een schotje vermoedelijk los. Als de auto stationair draait, trilt het schotje en is buiten de auto het geluid goed waarneembaar.

Buiten de mogelijkheid om een nieuwe rechter middendemper te laten monteren, wat heb ik nog meer voor mogelijkheden om dit op te lossen. _/-\o_
 

Andrew

600.000
Ik denk niet dat je daar veel aan kunt doen, anders dan een andere demper plaatsen.

Andrew
 
Hoi Rene
Ik heb dat gehad bij een vorige omega,hebben we er een deuk in geslagen en het rammeltje was over.
Is de goedkoopste oplossing.
Gr Henk
 
A

Anonymous

Gast
Kan een los zittend schotje nog voor problemen zorgen?
 
Hallo Rene,
een los zittend schotje in je demper geeft geen problemen alleen is het knap irritant,wat henk zei is een prima oplossing want dat heb
ik ook een keer gedaan,gewoon een deuk erin slaan,wel moet je daarbij de demper ondersteunen zodat er nergens wat afscheurd
bij al dat geweld.
succes
Gr Arie
 
A

Anonymous

Gast
Nu nog een brug zien te vinden, waar ik dan vanonderaf de demper een klap kan geven.
 
A

Anonymous

Gast
Met ik, bedoelde ik eigenlijk iemand die wil helpen :*)
 
ik zit te ver weg naders had ik je auto wel op de brug willen zetten sommige auto's kan je de schotjes ook vinden en vast lassen heb iki bij citroen een paar keer gered alleen daar zie je op de demper de schotjes ook in het blik staan dan is het gaatje boren propje lassen
 
A

Anonymous

Gast
yoyo zei:
:X O....GOD!!
Rene......besteld dan gelijk maar een demper! _O- _O-

Inmiddels wordt er aan de oplossing gewerkt. Oh ja, bedankt voor de tip Aart. _/-\o_
 
avond.

ik heb het zelfde probleem. kan de tussen demper ook weggelaten worden en alleen worden vervangen door stuk pijp ? of is dit APK technisch niet toegestaan.

ciao dennis
 
Rene,
Ik heb momenteel precies hetzelfde probleem ook de rechter en geloof mij een deuk er in slaan heeft geen nut, en het kan wel degelijk kwaad als dit stuk voor de buis komt te zitten en hij kan zijn warmte niet meer goed kwijt loopt de boel warm, ik ga nu toch voor een nieuw uitlaat compleet want alleen die demper verwisselen heeft weinig zin en kans is dat je de boel niet fatsoenlijk los krijgt. ben alleen nog op zoek naar de beste koop en tot op heden is origineel bij de opel dealer het goedkoopst, raar maar waar.
 
7even zei:
avond.

ik heb het zelfde probleem. kan de tussen demper ook weggelaten worden en alleen worden vervangen door stuk pijp ? of is dit APK technisch niet toegestaan.

ciao dennis


kan wel mag ook voor apk heb zelf ook een paar jaar gereden met een b omega midden en eind vervangen door rechte pijp
 

Colinh

Donateur 2023
henri zei:
7even zei:
avond.

ik heb het zelfde probleem. kan de tussen demper ook weggelaten worden en alleen worden vervangen door stuk pijp ? of is dit APK technisch niet toegestaan.

ciao dennis


kan wel mag ook voor apk heb zelf ook een paar jaar gereden met een b omega midden en eind vervangen door rechte pijp

Als het mag voor de APK, wat is het nut er dan van ? Tegendruk toch niet lijkt me ?


Gr Colin
 
Demping vam het geluid colin. Heb zelf de einddemper vervangen door twee losse buizen in het omhulsel en bult aardig. Maar voor de volgende komt toch een rvs systeem.

Gr jack
 

Colinh

Donateur 2023
jack-omegax3.0xe zei:
Demping vam het geluid colin. Heb zelf de einddemper vervangen door twee losse buizen in het omhulsel en bult aardig. Maar voor de volgende komt toch een rvs systeem.

Gr jack

Oke, en apk goed?

Ik wil ook wat meer V6 geluid, maar wel beschaafd, een demper vervangen voor stuk pijp zou dan een mooie oplossing zijn :)

Dank voor je antwoord.


Gr Colin
 
Wat mij tegen valt met twee buizen is het iets wat schreeuwen wat je dan krijgt. mij stoort het een beetje en gebruik bij de volgende ook geperforeerde buis zodat de hoge tonen wat meer gedempt worden. en dan nog in het rvs.

Je kunt ook voor een remus of sebring gaan helemaal top is een irmscher demper.

Gr Jack
 

Colinh

Donateur 2023
jack-omegax3.0xe zei:
Wat mij tegen valt met twee buizen is het iets wat schreeuwen wat je dan krijgt. mij stoort het een beetje en gebruik bij de volgende ook geperforeerde buis zodat de hoge tonen wat meer gedempt worden. en dan nog in het rvs.

Je kunt ook voor een remus of sebring gaan helemaal top is een irmscher demper.

Gr Jack

Oke ja dat wil ik niet nee, gewoon netjes, maar de V6 moet er wel een beetje zijn, kijk wel rond, bedankt voor je info Jack d:)b



Gr Colin
 
Bovenaan