Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

sper dif.

Hoe merk je zonder het diff te openen of er een sper in zit??

Ik heb als ik optrek in een bocht dat ik het achter voel wringen. wel is het vaker in een bocht naar links dan naar rechts.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Een wiel op glad materiaal (zand modder ijs) zetten en kijken of je dan nog wegkomt.
Misschien met de VIN via de EPC.
Aandrijfas eruit halen en er inkijken, is het dicht dan is het een sper is het open dan is het een gewone.
 
Ik heb geen epc meer. Als ik jou het vin via een pb stuur zou je mij dat dan eens willen nakijken??

Die andere opel site is ook al uit de lucht.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Jack ik heb moeilijkheden gehad met niet originele olie/additief...

slechts toen ook het GM additief erbij kwam, kwam mij sper goed.
 
Dit ga ik ook nergens anders halen dan bij de vod.

Maar nu rest mij 1 vraag. Wat zijn de verdere voor of nadelen van een sperdif tov een standaard?

Dat je wegkomt op een glade ondergrond weet ik.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Ja bandjes worden toch wel aanzienlijk vlugger opgevreten achter :)

Je zou voor een oploopsper kunnen gaan ipv een platensper, dan je heb een variabele sperwaarde...

Je aandrijflijn krijgt ook meer krachten terug, dus ik verwacht daar ook meer slijtage.
 
Vind dat het verbruik meevalt de diesel is sterk genoeg om daar weinig van te merken.

Banden slijtage was me inderdaad al opgevallen.

Wat me in iedergeval opvalt is het wringen als ik in een bocht optrek.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
jack-omegax3.0xe zei:
Wat me in iedergeval opvalt is het wringen als ik in een bocht optrek.

hehehe 8)

Je zal ook nog wel merken dat je TC minder werk gaat hebben; ESP gaat wel nog gaan ingrijpen als je echt enthousiast bent d:)b
 
Bovenaan