Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Standkachel of voorverwarmer?????

Beste forumleden, vanmiddag even de onderkant bekeken van mijn Omega. Rechtsonder het luchtfilter zit een soort brandertje waaruit een uitlaatje steekt. Vraag is wat dit brandertje is, onderdeel van een standkachel of voorverwarmer?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Voorverwarmer waarschijnlijk. Heb je een programmeerbaar paneeltje in je dashboard?
 
Zonder bedieningspaneeltje is het een hulpverwarming.

Als hij in orde is springt hij automatisch aan bij een koude motor en een buitentemperatuur van minder dan 5 graden.
En hij stopt ermee als het koelwater een bepaalde temperatuur heeft bereikt dacht ik.

Doet ie het niet, Ralph, de huistechneut hier op het forum heeft er onlangs nog ééntje gereviseerd dacht ik.

Afbeelding334.jpg


Hier mijn nieuwe in actie, een paar jaar geleden, tijdens de eerste in gebruikname.
Geen nood, normaal rookt hij niet zo hard. :)
 
Dus met bedieningspaneeltje is het een complete standkachel. Of ga ik weer te kort door de bocht?
 
R

Ralph

Gast
hij gaat aan op 5 graden of lager en d.m.v. een up-grade maak je er een standkachel van met afstand bediening.
en wat mij betreft mogen ze helemaal niet roken.
 
Doet de mijne ook niet. :)
Was enkel omdat hij gloednieuw was denk ik. Was na een keer of drie gebruik ook helemaal verdwenen.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Wellicht op de 2.0DTI niet (standaard) geleverd. De 2.2 en 2.5 DTI in ieder geval wel.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Max zei:
die van mij heeft nooit gewerkt, zal dan zeker stuk geweest zijn :(

Dat zijn ze meestal allemaal, er wordt geen onderhoud aan gepleegd en uiteindelijk gaan ze kapot.
Zeker de diesel varianten hebben meer onderhoud nodig dan de benzine varianten.
Als er een storing optreed in deze dingen dan worden ze gelocked en zijn dan alleen te unlockken met een Tech2, uiteraard moet deze dan wel een gerepareerd zijn anders ziet die weer in een gelockte modus.
 
Komisch dat daar nooit mijn Opel garage niets van gezegd heeft, anders de facturen waren toch altijd aan de hoge kant !

Maar mijn huidige 2.6 heeft daar geen last van ...die ontbreekt :'(
 
Bovenaan