Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Start niet goed

yoyo

The UK brothers
Hallo iedereen,

Ik heb sinds een paar dagen dat mijn Omega niet naar huis wil.
S' morgens als ik de auto start is er niets aan de hand, starten en lopen.

Maar als ik s'avonds naar huis wil start ik de auto en de eerste keer slaat hij aan maar loopt dan ontzettend rot en slaat af.
Poging 2: slaat aan maar loopt te schudden en te trillen (op en neer gaand toeren tal) en dan zet ik hem zelf uit .
Poging 3: Slaat aan en staat dan een seconde of 40 á 50 te halen (toeren tal op en neer niet extreem maar toch tussen de 650 en +/- 1150 rpm)
Dan hersteld hij zich en is er niets meer aan de hand.
Wel is het zo dat in alle gevallen bij het Direct wegrijden de auto stottert en zelfs de neiging heeft om af te slaan, maar dat duurt maar een x aantal seconden.

Ik hoorde van Jacco dat het best de krukassensor wel eens kon wezen, maar wat zou het nog meer kunnen zijn?
 

Vega

Medewerker
Administrator
Even uit laten lezen bij de VOD.
Het zal waarschijnlijk wel een van de sensoren zijn.
 
Heeft al iemand geopperd dat het de nokkenassensor wel eens zou kunnen zijn ? :+
ff naar de VOD en Tech2 eraan... dan weet je het zeker.
Laten vervangen, want anders laat ze je eerdaags écht staan (ik spreek uit ervaring :P )
 

yoyo

The UK brothers
Deze week deed hij het wat beter, maar het viel mij op dat vooral met vochtig weer
het starten wat moeilijker ging.
Toen heb ik gekeken of alle aansluitingen wel goed vast zaten, daar na heb ik nog maar één keer
een probleem gehad (één keer niet starten en daarna goed aanslaan).

Toch vandaag bij Peter (vega) geweest en daar de boel uit laten lezen, waar er eigenlijk
alleen maar een foutmelding in voor kwam die ergens in de verte op de LMM wees.
(foutmelding gewist)
Eerst de aansluiting even schoon gemaakt met een klein beetje wd40 en nu maar wachten of
de klachten weer terugkomen...(misschien een vochtprobleem in de aansluiting?)
 
sjonge jonge blijft bij jouw ook maar regenen he met kleine manke mentjes:-(
hoe staat ie er voor nu?nog het zelfde ?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Jij een 3.0, ik een 3.0, Aart een 2.2. Moet lukken. :+

En met deze opmerking erbij zal het ook nodig zijn :D

*rent*
 

yoyo

The UK brothers
Oke De LMM vervangen en hij starte gewoon goed , maar morgen zie ik wel verder want die kuren had hij vooral
na een uurtje of negen Buiten staan. (zeker als het vochtig was.)
 

yoyo

The UK brothers
ZO eindelijk doet hij het zoals hij het hoort te doen. :Y
Sleutel erin lampjes uit starten en lopen in de versnelling en rijden prima dus!!! *O*

Nu alleen wachten met vochtig weer, maar voorals nog heb ik er een goed gevoel bij. :*)
 
Bovenaan