Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Startproblemen

Ik heb de laatste tijd al regelmatig dat de startmotor niet rond wil, even de sleutel terug naar stand 1 en dan weer proberen was voldoende om te starten.
Vanmiddag wilde ik echter weg gaan bij een klant en heb ik dit trucje zeker 10 keer moeten doen voordat er gang in komt.

Ik draai de sleutel om je hoort dat de startmotor wil gaan ronddraaien maar dat het niet lukt.
Dynamo en accu zijn vorig jaar zijn vervangen dus daar kan het niet aanliggen.

Heb het idee dat het bij warmer weer erger is.
Ik zat zelf aan de startmotor of aan de massakabel te denken, iemand enig idee?

Ik hoor trouwens geen tik dus het is niet de bendix.
 
R

Ralph

Gast
nee is niet te doen op as steunen, motor moet ondersteund worden en een stukje gekanteld.
 
Is wel te doen met een krik en 2 as steunen. Heb het zelf vorig jaar gedaan in Aalsmeer op een parkeerplaats. Had de auto daar geparkeerd voor mijn we en toen ik na een week hem wilde starten ging hij niet meer. Dus na huis gereedschap en startmotor halen en toen te plekke gemaakt om dat de afstand na Zwolle te ver was om te slepen en aan drukke niet wil met een automaat. Hahahaha. Het is een Klote klus op straat maar het wil wel ...
 
Gisterenavond nog even wat gereedschap teruggebracht bij een vriend in Schiedam, de auto daar voor een inrit van een gesloten garage gezet met de gevarenlichten aan.
10 minuten even staan ouwehoeren, toen ik terugkwam en weer weg wilde, helemaal niks.

Na 10-15 min weer geprobeerd en alleen een droge klik en wat gepiep.
Om het e.e.a. uit te sluiten met een startkabel de massa van de accu verbonden met de massa van het motorblok, hielp niet.
Dan maar op de Opel Kadett methode, vriendinlief starten en ik met een hamer wat tikken gegeven op de startmotor, geen reactie ;w


Wat nog wel eens hielp was om de auto in de versnelling te zetten en dan een stuk je te duwen zodat de starterkrans verdraait, maar dat gaat dus niet op een automaat ;w
En aanduwen wordt ook lastig.

Na een uur aanklooien met minimaal gereedschap maar Route Mobiel gebeld, die heeft er voor de zekerheid nog een accupack opgezet maar dat ging hem ook niet worden.
De auto maar op de sleepwagen gezet en af laten slepen, wordt vandaag bij Eef en Huub op zuid (Ceintuurbaan is gesloten begreep ik :o ) afgegooid.
Gelukkig ben ik hiervoor verzekerd en mag ik ook 2 dagen gebruik maken van een leenauto (Opel Corsa diesel)

Ik vermoed zelf dat de startmotor is overleden naar 202.000 km.
Je hoort de bendix naar buiten gaan maar hij krijgt de motor niet rond, je hoort dan soms wel wat toontjes omdat de startmotor het probeert maar het gaat echt niet lukken.

Even afwachten vandaag, zal wel weer rond de 300 gaan kosten, maar autorijden kost geld he :P

Dit is overigens de 3de keer in 1 1/2 jaar tijd dat ik wordt weggesleept, eerste keer Dynamo en Accu vervangen, 2de keer het contactslot gesmeerd en nu de startmotor.
What's next, stuurbekrachtiging pomp? :P

2nTdpre.jpg
 

tonboy

Verbannen
Marcel, je moet de duivel niet uitdagen joh.. kan zo nog wel een paar zaken aandragen die allemaal kapot kunnen gaan maar daar heb je niks aan.
Maar die driehonderd voor een startmotor vervangen bij Opel, dat kan je denk ik wel op je buik schrijven, dat zal zeker meer zijn.
Een startmotor via Berry kost maar een paar tientjes, via ebay incl verzending pakweg € 80,00.
Zou de VOD eerst eens vragen wat dat geintje gaat kosten. Wellicht dat men ook bereidt is een goede 2dehands erin te zetten.
Sterkte ermee !
 
tonboy zei:
Marcel, je moet de duivel niet uitdagen joh.. kan zo nog wel een paar zaken aandragen die allemaal kapot kunnen gaan maar daar heb je niks aan.
Maar die driehonderd voor een startmotor vervangen bij Opel, dat kan je denk ik wel op je buik schrijven, dat zal zeker meer zijn.
Een startmotor via Berry kost maar een paar tientjes, via ebay incl verzending pakweg € 80,00.
Zou de VOD eerst eens vragen wat dat geintje gaat kosten. Wellicht dat men ook bereidt is een goede 2dehands erin te zetten.
Sterkte ermee !

Ja ik weet het, maar had helaas niet de mogelijkheid om er tussentijds wat aan te doen.
En het was de bedoeling er vandaag mee aan de slag te gaan.

Maar even de prijsopgave afwachten, we krijgen ook nog OOP korting bij VOD Eef & Huub dus dat scheelt weer iets.
Ik kan hier ook aan een startmotor komen, met inruil van de oude heb ik een gereviseerd voor rond de 120 euro.

Maar ik zie het niet zitten om op de straat een motorsteun los te gaan maken, als ik al keek hoe lastig ik er bij kwam gisteren om er een tik op te geven.
Laat staan wisselen.....
 

tonboy

Verbannen
Kan je daarover helaas geen advies geven, heb zelf een 2.0 16v en tegelijk de startmotor vervangen toen ik de motor gereviseerd heb, koste mij toen inkoop vai ebay maar € 54,00 ex. verzending. Zag toen al dat het een takkejob zou zijn om dat ding te vervangen met de motor in de auto.
 
Ze hebben vanmiddag gebeld, startmotor is kapot en komt waarschijnlijk omdat er kvs op lekt. Verder is er opeens ook een stuurstang rv gebroken, totaalkosten 700 euro met uitlijnen.
Met een gebroken stuurstang is toch niet te rijden?
 
De berger heeft het stuur handmatig naar rechts gedraaid om de auto uit het vak te krijgen, daarna een stukje naar voren geduwd en toen met de lier erop op de trailer geliefd, ook een beetje scheef en nen geforceerd. Dat zou het eventueel kunnen zijn?
Ik heb daarvoor een snelweg rit gehad van 30 km dus dan zou ik het gemerkt moeten hebben lijkt me.
 

tonboy

Verbannen
wellicht is hij niet kapot maar verbogen, wat zou kunnen indien de berger zijn kabel daaraan heeft vastgemaakt.
 
Dealer zij dat de stang is gebroken. Bij het opladen is de lier aan het sleepoog vastgemaakt, en zo is de auto ook weer op het terrein gezet. Bij het vervoer van de Opel dealer weet ik niet maar ik mag niet hopen dat er mensen zijn die de lier aan de stuurstang vastmaken, dan ben je wel een prutser....
 

Vega

Medewerker
Administrator
Stuurstang krijg je niet zomaar kapot, daar moet je wel wat voor doen.

Ik heb haar vanmiddag nog zien staan daar. :/
 
Even een iets wat oudere koe uit de sloot halen. De startmotor van een v6 is te demonteren zonder motorsteun los te maken of de motor te kantelen. Bin there done that.
 
Bovenaan