Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Startproblemen

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ben ik toch benieuwd hoe je dat voor elkaar gekregen hebt. We hebben hem bij Ruud destijds losgemaakt maar kregen hem met geen mogelijkheid ertussenuit zonder het blok te liften.
 
Vega zei:
Stuurstang krijg je niet zomaar kapot, daar moet je wel wat voor doen.

Ik heb haar vanmiddag nog zien staan daar. :/

Dat is al de 2de keer dat je mijn auto ziet staan bij de VOD, staat mijn auto daar vaak of kom jij daar vaak? :P<br /><br />-- 23 apr 2014 23:54 --<br /><br />Morgenochtend maar even bellen voor verdere uitleg, ik kan er niet bij dat ik met een gebroken stuurstang zou hebben gereden.
En anders idd het bergingsbedrijf aansprakelijk stellen inderdaad, ik verwachte een rekening van 300-400 euro en dat is nu bijna 700.
 
Vega zei:
Marcel3.2 zei:
Dat is al de 2de keer dat je mijn auto ziet staan bij de VOD, staat mijn auto daar vaak of kom jij daar vaak? :P

Ik kom daar heel vaak. 8)

Haha ok.
Ik heb de VOD gesproken en hun vonden het ook heel apart, met een gebroken stuurstang is het volgens hun niet aannemelijk dat je daar onmerkbaar mee kan rijden.
Ze maken een factuur met de werkuren en en de materialen van startmotor en stuurstang gesplitst.
Dan kan ik verhaal gaan halen bij Route Mobiel.

Verder is de KVS lekkage afkomstig van de WW wisselaar, daar moet dus ook een nieuwe pakking op maar dat ga ik zelf wel regelen.
 
Heb de auto net opgehaald, die startmotor is een ruildeel en daar kan geen korting op worden gegeven.
Uitlijnen ook niet want dat besteden ze uit.
Verder hebben ze voor de KVS lekkage een Tunap toevoeging bij de KVS gegoid en die was ook 40 euro, dus al met al was ik nog steeds €686 kwijt.

MAargoed, autorijden kost geld he, en het is nu weer goed :)
 
Ja je hebt helemaal gelijk, eigenlijk is het veels te veel geld.
Maar ik had echt geen optie om het zelf te doen en een auto met een kapotte startmotor en een gebroken stuurstang is ook niet makkelijk te verplaatsen.

Als ik de factuur ga bekijken:

mvcgkbi.jpg


De prijs voor zo'n stuurstang gaat helemaal nergens meer over, voor dat geld heb ik pas dit set gekocht:

http://www.ebay.de/itm/SATZ-QUERLENKER- ... m5d329214c

Dan heb je dus alles compleet, maar uiteraard niet origineel.
En een stuurstang vervangen moet toch wel in minder dan uur te doen zijn?
Zeker in combinatie met de start motor als de auto op de brug staat, 2 bouten los, tik met de hamer en de stang is los.
Hooguit als het tegenzit 3 kwartier.

Verder is het uurtarief ook absurd hoog, € 102,85.

Voor de volgende keer ga ik dat toch anders doen denk ik.
 
B-Buster zei:
Ben ik toch benieuwd hoe je dat voor elkaar gekregen hebt. We hebben hem bij Ruud destijds losgemaakt maar kregen hem met geen mogelijkheid ertussenuit zonder het blok te liften.

is iets te lang geleden om me precies te herinneren hoe het ging. Maar is mogelijk.<br /><br />-- 26 apr 2014 13:30 --<br /><br />
B-Buster zei:
Ben ik toch benieuwd hoe je dat voor elkaar gekregen hebt. We hebben hem bij Ruud destijds losgemaakt maar kregen hem met geen mogelijkheid ertussenuit zonder het blok te liften.

is iets te lang geleden om me precies te herinneren hoe het ging. Maar is mogelijk.
 
Jack,

Dan ben ik benieuwd hoe dat kan.

Of te wel hoe dan ?

Mijn startmotor is heen gegaan en moet vervangen worden, hij is al los maar niet eruit te halen. :'(
 

tonboy

Verbannen
volgens het werkplaatshandboek moet de rechter motorsteun eraf. Lijkt mij dat je met een krik en een houten plankje erop de motor wel kan liften door onder de carterpan het geheel op te krikken. Eerst de rechter rubber motorsteun losschroeven en dan iets opkrikken. Of uiteraard een motortakel gebruiken
 
Bovenaan