Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

stationair op 3 poten?!

Ik ben het niet gewend van mijn omi moet ik zeggen, maar nu begint ie ineens wat kuren te vertonen.

Tot maandagochtend liep de motor gewoon, zoals altijd, perfect, maar 's avonds wil ik naar huis gaan en de motor loopt tijdens het stationair draaien op 3 cilinders lijkt het wel. Beetje een hobbelpaard.

Ik moet wel zeggen dat het motor management lampje een paar keer ging branden na een koude start de afgelopen weken, gewoon een keer herstarten loste dit op, en verder nooit iets geks gemerkt. Ook niet uit laten lezen. Nu brand er geen mm-lampje maar loopt de X2.0XEV gewoon beroerd tijdens stationair draaien. Tijdens het rijden geen problemen.

Ik heb het ooit weleens heel kort gemerkt als het nat weer was, maar nu is het gewoon droog!

Ik heb niet zo lang geleden zelf nieuwe bougie's gemonteerd (bosch super 4) die kwamen er ook uit. En ik heb er nieuwe kabels op gezet.

Ik wil eerst iets zelf proberen op te lossen voordat ik naar de garage ga.

Wie kan mij op weg helpen?

Thanks alvast!

Gr Martijn
 

Joep

Verbannen
Heb je de bougiekabels wel weer op de juiste bougie aangesloten? Meestal hangen ze er nummers aan zodat je weet op welke bougie welke kabel hoort.
 
Heb je de bougiekabels wel weer op de juiste bougie aangesloten? Meestal hangen ze er nummers aan zodat je weet op welke bougie welke kabel hoort.

Ja Joep, dit heb ik goed aangesloten. Als het verkeerd zou zitten dan had ie de afgelopen maanden toch al slecht moeten lopen lijkt me?

Denk dat ik 'm toch maar ff weg breng. Dan kunnen ze het eens ff onderzoeken. Ik heb het ook erg druk met werken dus ja.
 

Joep

Verbannen
Hm dan zou ik het zo ook niet weten. Nokkenassensor kan het ook nog zijn maar de symptomen duiden daar niet helemaal op.
 
Hm dan zou ik het zo ook niet weten. Nokkenassensor kan het ook nog zijn maar de symptomen duiden daar niet helemaal op.

Ja, we gaan over 2 weken op vakantie naar Kroatië met de Omega. Dus ik breng de Omi naar de Opel dealer en daar laat ik de ontsteking vernieuwen, nieuwe bobine, bougies en bougiekabels etc. En dan ook een nieuwe nokkenassensor en krukassensor erop en nieuwe olie erin. Hopelijk voelt ie zich dan weer wat beter. Tis gewoon de griep.
 

Joep

Verbannen
Dus al die zaken ga je vervangen zonder dat je weet wat het is? Beter eerst laten uitlezen en wat daar uit komt vervangen.
Zeker omdat je verleden jaar de bougies, bougiekabels etc hebt vervangen dus daar verwacht ik niet echt problemen mee eerlijk gezegt.
 

ommie b2

Heer van Stand
Tjeetje, zou je hem niet eerst even uit laten lezen voor je er van alles aan laat verspijkeren? Dat hij zich niet lekker voelt is wel duidelijk, maar het lijkt me nou ook weer niet de bedoeling om dan maar alles te laten vervangen? Dadelijk kun je niets meer uitgeven als je op vakantie bent? En dat is ook niet zo leuk. Maak je wel mooie foto's voor me?

Toedels Yvonne
 
Bovenaan