Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

stationar toerental wisselt

Met een 2.0GL uit 96 ben ik ook een tijd bezig geweest, deze had de neiging om steeds harder stationair te gaan lopen. Vele malen bij de dealer geweest en die hebben van alles geprobeerd. Omdat de auto op LPG liep werd al snel de schuld aan de LPG installatie gegeven. De hele installatie schoon laten maken maar dat hielp ook niks. Op een gegeven moment geloofde ze mij ook al niet meer dat de auto WEER dezelfde klacht had tot ik aan de monteur vroeg of hij even wilde rijden in de auto. De goede man ging steeds harder door de stad zonder gas te geven. Hij werd zelfs een beetje bleek om de neus. Daarna werd mijn klacht weer serieus genomen en WEER van alles vervangen. Ook deze keer geen resultaat, ik had inmiddels wel gevonden dat als de motor weer harder ging en ik het contact even uit en weer aan zette de klacht weg was en weg bleef tot de volgende keer starten.
Later hebben ze bij de lokale dorps garage de nokkenassensor vervangen en het probleem is nooit meer terug gekomen.
 

renepaul

Donateur 2024
Ik ga die inderdaad laten vervangen.
Zag dat dat de kosten niet zijn, en dan kan ik weer wat uitsluiten.
Je zou zeggen dat dan uit te lezen is?

Wordt vervolgd
 

renepaul

Donateur 2024
toerental

Vandaag even bij de VOD geweest.
En na goed overleg hebben we besloten om de motortemp sensor te vervangen.
En nog niet de nokkenas sensor
Dit gaat maandag gebeuren.

Zal het resultaat weer posten
 

renepaul

Donateur 2024
toerental 2

Nou mannen...
Goed nieuws.

Sinds gister een nieuwe motortemp sensor, en ik denk dat ik voorzichtig kan zeggen dat het probleem is opgelost.
Vandaag expres een file gepakt, om te kijken hoe het ging.
En ik moet zeggen, JOEHOE. :) Geen wisselend toerental meer.

Het was wel even werk bij de VOD. Dik een uur.
Dus Jack!!!!! super goede tip van je. Je had weer eens gelijk. _/-\o_

Moderators. Ik moet nu telkens een nieuw topic starten om mijn nieuwe berichten te plaatsen.
Het is wel een beetje lastig zo. En misschien ook meer verwarrend op deze manier.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: toerental 2

Het is niet de bedoeling dat je een nieuw topic aanmaakt Rene, je kunt deze gewoon toevoegen in het lopende topic.

Informeer ons evt. even als je een aanvulling hebt gedaan, dan 'bumpen' we je topic even omhoog. :)
 

renepaul

Donateur 2024
Re: toerental

Ok. Verwachtte alleen niet dat het al na een paar dagen uit het zicht zou zijn.
Maar komt goed dan.
 
Re: toerental 2

renepaul zei:
Nou mannen...
Goed nieuws.

Sinds gister een nieuwe motortemp sensor, en ik denk dat ik voorzichtig kan zeggen dat het probleem is opgelost.
Vandaag expres een file gepakt, om te kijken hoe het ging.
En ik moet zeggen, JOEHOE. :) Geen wisselend toerental meer.

Het was wel even werk bij de VOD. Dik een uur.
Dus Jack!!!!! super goede tip van je. Je had weer eens gelijk. _/-\o_

Gelukkig dat het is opgelost. Maar je moet mij niet zo uitbundig danken ga ik van naast mijn schoenen lopen. 7(8)7

Gr Jack
 
Bij deze de draadjes even samengevoegd.

En Jack heeft weer een streepje erbij, op zijn griffeltje...
Nog even en we moeten een paar nieuwe schoenen sponsoren... want van dat 'naast zijn schoenen lopen' worden zijn sokken niet beter van _O-
 
Bovenaan