Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

stoelen

ik heb leer gekocht voor in mijn omega
ik kan mijn eigen stoelen alleen elc om hoog doen
dat leer is vol elc
wie heeft er een elc schema voor mij
 

Vega

Medewerker
Administrator
[mod]Ik heb het even verplaatst naar de juiste afdeling.[/mod]

Zit er memory op?
Voor niet memory stoelen is het helemaal voorbereid, voor memory moet je een paar aanpassingen doen.
 
Hai Michael,
ik heb het zelfde probleem.Ook lederen stoelen gekocht die bomvol zitten met opties,terwijl ik maar een tweeaderig voedingssnoertje heb.
Ben jij er al uit?

Groeten Marcel
 

Vega

Medewerker
Administrator
Alles is aan te passen alleen moeten we dan weten wat heeft erin gezeten en wat wil je er nu in hebben.
 
goedemorgen peter,
er zaten standaard stoelen in mijn omega.
De bijrijdersstoel werkt,deze kan dankzij de bestaande voeding voor/achteruit en rugleuning.
Mijn stoel is een ander verhaal.
Mijn oude kon alleen maar omhoog/omlaag(de zitting) en was aangesloten op een twee aderig voedingskabeltje.
De leren stoel is voorzien van stoelverwarming,geheugen etc.
Wat voor mij belangerijk is dat hij voor en achter kan(anders kan ik hem zowiezo niet vastmaken met 4 bouten)en de rugleuning bedienbaar is.
Maar het wemelt van de kabels en ik ben hierin zo een leek,dat het met niet lukt.

Alvast bedankt voor je hulp!

Groeten Marcel
 
Wat is het model en bouwjaar van jouw Omi, Marcel ?
Ook handig om het exacte type te weten (Diamond, CD, 100, ...?)

Als jouw bijrijdersstoel het nu al wel goed doet (die is nu ook ingebouwd??), dan vermoed ik dat hetzelfde ook met de bestuurdersstoel moet kunnen.
M.a.w. dat er al een voorbereiding ligt. Je moet alleen de goeie stekkers/kabels zien terug te vinden.
Maar: dat is mijn vermoeden. Mijn glazen bol ligt momenteel in de vaatwasser, dus kan het niet 'zien' :+
 
Goedemorgen Ruud,prettige kerstdagen!
Mijn Opel is een station 2.0i Travel van oktober 1997 met de x2.0se motor met 116 pktjes.
Heb inderdaad alles al ingebouwd behalve mijn stoel.De bijrijdersstoel beschikt alleen over de rugleuningbediening en voor en achteruit en heeft hier een voorbereide voedingskabel voor nodig gehad.Dit is een twee-aderig Rood en bruin stekkertje.
Dit zelfde stekkertje ligt voorbereid onder mijn stoel.Daar staat constante voeding op.Het probleem is dat deze nieuwe stoel is uitgerust met memory voor zitting ,buiten en binnen spiegels ,verwarming en besturing vandaar het ook wemelt van de kabels onder de stoel.Waar het mij omgaat om de stoel zo aan te sluiten dat ik mijn stoel heen en weer kan laten gaan en dat de rugleuning het doet.De andere functies zijn toch bij mijn opel niet beschikbaar.Misschien kun je nu de vaatwasser leegruimen;)
 

Vega

Medewerker
Administrator
Zitten er bij de memory stoel nog extra stekker bij tbv het memory gedeelte.
Er moet een 8 polige (X46) en een 26 polige (X47) stekker bij zitten.
X50 is 20 polig.

1z3qtz9.jpg

De X46 is voor de spanningsaansluiting.
1 = + (30) 30A - gaat naar X36
2 = massa - gaat naar X36
3 = + (30) 20A - gaat naar X50
4 = + (15) 20A - gaat naar X50
5 = massa
6 = Diagnose - gaat naar X50
7 = Deurcontact - gaat naar X50
8 = nc

X47 is voor de aansturing van de spiegels. (gaan ook naar X50)
X36 is de 2 polige stekker die aan de zijkant van de stoel zit

5lnuit.jpg

2jcghoo.jpg

juzd6s.jpg
 
Daar ben ik weer!
Ik heb even wat fotoos gemaakt.De eerste twee zitten standaard in de auto en stoel.
De rest is van de nieuwe leren zetel.
Dit moet op een manier aan elkaar komen zodat het gaat werken :?

Misschien kunnen jullie er wat mee!?

Groeten Marcel

okvl10.jpg


2wemhlh.jpg


16c1hc1.jpg


9vjyoz.jpg


1108vgo.jpg
 
Ik heb op onderstaand foto die witte stekker omcirkeld:




2woefyr.jpg





In deze zitten dunne 2 rode en 2 dunne bruine draden, deze sluit je samen bij de reeds aanwezige 2 polige stekker aan, tevens zit er ook nog een grijs/wit draadje bij welke je aan de massa of officieel aan de massa geschakelde deur schakelaar verbind (welke je hemel verlichting bedient)

Dan moet het werken !



Groetss,
Sjors
 
hai Sjors,bedankt voor je reactie,maar kan het zijn dat je je vergist?
Er zitten in de door jouw omcirkelde stekker geen rode en bruine draden,alleen maar blauwe,grijze ,witte etc.

De stekker daaronder heeft ze wel,ik denk dat je die bedoelt.Ik zal even een foto meesturen!

Alvast bedankt man
 
2pzzhap.jpg


deze heeft een dikke rode en een dunne rode,een dikke bruine en een dunne bruine,zwart,bruin/wit en grijs/wit.

groeten marcel
 

Vega

Medewerker
Administrator
De X46 is voor de spanningsaansluiting.

1 = + (30) 30A - gaat naar X36 = Rood 2.5 mm²
2 = massa - gaat naar X36 = Bruin 2.5 mm²
3 = + (30) 20A - gaat naar X50 = Rood 0.75 mm²
4 = + (15) 20A - gaat naar X50 = Zwart 0.75 mm²
5 = massa = Bruin 0.50 mm²
6 = Diagnose - gaat naar X50 = Bruin/wit 0.75 mm²
7 = Deurcontact - gaat naar X50 = Grijs/wit 0.75 mm²
8 = nc
 
_O- Aangeboden:een mooie versleten bestuurdersstoel voor weinigh! 8)7

hallo allemaal,het is gelukt met mijn lederen stoel.Iedereen hartelijk bedankt voor de tips en schema,s!! _/-\o_

groeten Marcel d:)b
 
1 tip: áls je je stoel versteld; doe dat dan 1 voor 1 en niet, bijvoorbeeld, rug én zitting tegelijk.
Dat vinden de voedingsdraadjes naar jouw stoel dan niet leuk.
Je hebt namelijk nu 2 motoren op 1 voeding aangesloten.
Ergo: de bekabeling is berekend op 1 motorfunctie tegelijk. Níet twee...
Just so you know ;)
 

Vega

Medewerker
Administrator
@Marcel.
Mooi dat het gelukt is

@Ruud.
Ik denk dat dat wel meevalt, er ligt tenslotte 2.5mm² voor de stroom voorziening.
 
Het zal ook wel meevallen.
Maar als het vaak voor gaat komen (vaak wisselen van bestuurder/-ster die ieder een andere 'zit' hebben), is het beter om het te vermijden.
Better safe then sorry :>
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Hoe doet de memory functie dat dan? Ook 1 voor 1? Ik dacht dat dat tegelijkertijd werkt?
 
MetalRush zei:
1 tip: áls je je stoel versteld; doe dat dan 1 voor 1 en niet, bijvoorbeeld, rug én zitting tegelijk.
Dat vinden de voedingsdraadjes naar jouw stoel dan niet leuk.
Je hebt namelijk nu 2 motoren op 1 voeding aangesloten.
Ergo: de bekabeling is berekend op 1 motorfunctie tegelijk. Níet twee...
Just so you know ;)



Maakt niet uit Ruud :) wat peter al zegt is 2x 2,5mm




B-Buster zei:
Hoe doet de memory functie dat dan? Ook 1 voor 1? Ik dacht dat dat tegelijkertijd werkt?


Jep dat moet dan ook werken !
 
Ok, ok... ik zeg al niets meer.
Leek mij dat zo'n stoel-motor behoorlijk wat ampères trekt als ie belast wordt, die dingen zijn behoorlijk sterk...:
2a5du1w.jpg


Maar als jullie zeggen dat het niet uit maakt, vind ik het ook goed ;) :>
 
Bovenaan