Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Stoelverwarming Omega B

Goedendag,

Ik heb een opel omega B en heb een lederen interieur gekocht met stoelverwarming voor mijn omega, nu wil ik graag de stoelverwarming op de orginele manier inbouwen. In het dashboard heb ik al netjes de schakelaars zitten, maar onder de stoel is de auto helaas niet voorbereid.

Is er misschien iemand die een elektrisch schema heeft? Of een inbouw handleiding?
Bij voorbaad dank!

Groeten
Melchert
 

dolf24v

Donateur 2024
Ik denk dat die bekabeling er altijd wel in zit, ....maar heb geen schema voor je. Denk dat Peter/ Vega het beste hier de weg weet...........
 
In m’n Elegance lag de volledige kabelboom klaar tot aan de stoel, dat was een kwestie van stekkers aansluiten en klaar. De Business editions zijn uitgerust met een kale kabelboom, dus als je toevallig meer info hebt over de uitvoering, kan dat misschien al helpen.

Overigens gaan de matjes zelf ook snel kapot, dus kabels aansluiten geeft geen 100% garantie. Bij mij deed de stoelverwarming het in het begin nog redelijk, maar was al snel helemaal kapot. Kwalitatief vind ik het allemaal maar matig, zeker in vergelijking met andere merken. Ken ook maar weinig mensen met een Omega met stoelverwarming die het 100% goed of überhaupt doet.
 
In m’n Elegance lag de volledige kabelboom klaar tot aan de stoel, dat was een kwestie van stekkers aansluiten en klaar. De Business editions zijn uitgerust met een kale kabelboom, dus als je toevallig meer info hebt over de uitvoering, kan dat misschien al helpen.

Overigens gaan de matjes zelf ook snel kapot, dus kabels aansluiten geeft geen 100% garantie. Bij mij deed de stoelverwarming het in het begin nog redelijk, maar was al snel helemaal kapot. Kwalitatief vind ik het allemaal maar matig, zeker in vergelijking met andere merken. Ken ook maar weinig mensen met een Omega met stoelverwarming die het 100% goed of überhaupt doet.
bedankt voor je bericht, eerlijk gezegd heb ik geen idee welke uitvoering het is, denk dat het een Business uitvoering is. kenteken is 13-DX-TG
 
De business edition herken je vrij snel: zwart kunststof interieurpanelen rond de radio, pook en in de deuren, raamslingers achter, geen additionele plafondverlichting in de handgrepen achter, geen verlichte zonnekleppen, basic stoffen bekleding (geen velours, geen leer, soms zelfs geen omklapbare bijrijdersstoel), geen voorbereiding voor elektrisch zonnescherm in de kofferbak.

Kan natuurlijk zijn dat een van deze zaken ofwel via een optie zijn bijbesteld (indien überhaupt mogelijk) of zijn ingebouwd door een vorige eigenaar.
 
Bovenaan