Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

storing automaat

hallo

ik heb net het volgende probleem gekregen

na een rit met onze omega 2.5 automaat station en caravan van 175km schakelde de automatische bak na een paar bonken niet meer terug naar z'n 1

hij bleef optrekken in een hogere versnelling. Handmatig van 1.2.3 ging wel

ook kreeg ik de melding "automaat versnelling" en het lampje "check" ging aan

nadat ik de caravan afgekoppeld had en de motor stil gelgd had en opnieuw gestart waren de meldingen uit en schakelde hij tijdens het rijden weer normaal??

iemand enig idee??

grtjs
serge
 
jack-omegax3.0xe zei:
Olie+ filter al eens vervangen en dan meteen de rembanden laten stellen.

Gr jack

bedankt, zal ik laten doen,

kun je me vertellen wat er dan aan de hand is? Vond het vreemd dat hij het gelijk weer goed deed toen ik hem uitzette en weer gestart had
 
Hee Jack

Ik krijg van mijn garage dat de bak slipt en game over aan het gaan is. Filters en olie zijn onlangs vervangen maar probleem komt terug. (soms hoog in toeren en niet door willen schakelen, als ik m dan in 3 trek gaat ie door, ben ik te laat krijg ik de melding in het display en gaat ie in safe mode, ofwel vermogen weg en stoppen herstarten)
Is dit versleten bak of wat ik hierboven lees rembanden stellen?

Grtz, AJ
 
Borderline zei:
Hee Jack

Ik krijg van mijn garage dat de bak slipt en game over aan het gaan is. Filters en olie zijn onlangs vervangen maar probleem komt terug. (soms hoog in toeren en niet door willen schakelen, als ik m dan in 3 trek gaat ie door, ben ik te laat krijg ik de melding in het display en gaat ie in safe mode, ofwel vermogen weg en stoppen herstarten)
Is dit versleten bak of wat ik hierboven lees rembanden stellen?

Grtz, AJ

dat klinkt een beetje hetzelfde als bij mij

hij doet het maar af en toe, vandaag 100km gereden en heeft het 1 keer gedaan in de stad

idd even hoog in toeren en toen bonkte hij door
 
Ik had dit ook, olie en filters laten vervangen en het leek weg te zijn, echter voor korte duur. Heb inmiddels andere bak in de wacht, maar ben ff benieuwd naar wat Jack er van gaat zeggen.

Garage testte de bak met voet op rem en dan optrekken, en werdt slippen geconstateerd (tesamen met bij mij versleten draagarmrubbers) Advies was bak van sloop (betaalbaar maar mits de andere bak ook niet versleten was) reviseren zou 1600 tot 1800 euro kosten en een nieuwe is echt niet leuk....
 
Borderline zei:
Ik had dit ook, olie en filters laten vervangen en het leek weg te zijn, echter voor korte duur. Heb inmiddels andere bak in de wacht, maar ben ff benieuwd naar wat Jack er van gaat zeggen.

Garage testte de bak met voet op rem en dan optrekken, en werdt slippen geconstateerd (tesamen met bij mij versleten draagarmrubbers) Advies was bak van sloop (betaalbaar maar mits de andere bak ook niet versleten was) reviseren zou 1600 tot 1800 euro kosten en een nieuwe is echt niet leuk....

hmm duur grapje allemaal

wat betaal je voor een bak van de sloop... en niet te vergeten de montage??
 
Nou das dan wel een erg dure sloop! probleem met sloopbak is dat de herkomst, eventueel storingsverleden en kilometers niet bekend zijn. Sloper zal altijd zeggen dat ie goed is, en blijkt ie dat dan niet te zijn krijg je een andere of geld terug. Probleem en kosten zitten in de uitbouw van je oude bak, montage van de andere bak, olie en filters. Blijkt de bak niet goed te zijn ben je wel de garageuren en de olie kwijt en moet je het hele verhaal opnieuw doen en betalen!!! Pas dus op, probeer een bak te vinden waarvan de herkomst bekend is. Ik heb nu een bak via iemand van OOP voor 250 euro en weet dus hoe en wat.
En trouwens, voor 1000 euro koop je een heel ding en heb je een hele auto aan spare parts, ook een idee! ;)
 
ja ik vond het ook al duur....

tot nu toe vertoont de bak geen rare dingen meer buiten dan dat ie in de stad af en toe erg bonkt bij doorschakelen, alsof hij even blijft hangen
maar is niet meer in noodloop gegaan

misschien toch de olie en filter, ik moet hem nog laten uitlezen
 
Olie en filter heb ik laten doen, kost best geld maar heeft maar zeer kort geholpen. Klacht is nu terug en wordt erger. Als ie toeren gaat maken trek ik 'm in z'n drie, wachten tot ie schakelt en dan door naar drive. Dan krijg je in ieder geval geen melding van de computer en dus geen noodloop. Ik hoop dat Jack nog even reageerd over die rembanden, anders zal er toch een andere bak onder moeten.
Het is een leuke auto maar wel een ding wat geld blijft kosten, het is al wat ouder allemaal, en zeker de mijne maakt behoorlijk wat kilometers.
Ik moet er eens serieus over na gaan denken, wil het ding graag houden maar dan moet ie naar prive en een bus ernaast voor werk, dit is niet betrouwbaar genoeg en eigenlijk te duur voor werk.... tsja, het blijft een superding om in te rijden ;)
 
ik begrijp het, is een moeilijke keuze...

morgen wordt de olie en filter vervangen, geen idee nog wat dat gaat kosten
 
Het hoe en wat over rembanden weer ik ook nog niet precise. Heb nog geen tijd gehad om me in te lezen.

Zal vanavond kijken of ik wat kan vinden hierover in TIS. Anders contacteer ralf eens die heeft het al gedaan.


Gr jack
 
Als mensen nog een bak zoeken dan kan ik die persoon misschien wel in contact brengen met de opkoper van mijn omi,
daar ligt een automaat onder die nog geen 240000 km gelopen heeft, mijn oude bak namelijk
is van een 2,5 v6 uit 96
 
nou... heb vndaag de olie bij laten vullen

filter is besteld en de pakkingen...... als die binnen zijn de olie verversen

in ieder geval net 50km gereden en hij schakelt nu heel soepel en geen bonken tot nu toe

lijkt er p dat er te weinig olie in de bak zat....
ik vind het wel raar dat het display daar geen melding van maakt.. zowat alles heeft sensoren en hij geeft nog net niet aan als je asbak vol zit... maar als het oliepeil in de bak te laag is geeft hij daar geen melding van........!!!
 
Ik wacht ff op jouw reaktie Jack, zou fijn zijn als je de tijd kunt vinden om eea ff uit te zoeken, anders gaat Walters bak er bij mij onder. Geeke is dat zodra ik het ding in 3 trek de storing gewoon niet voorkomt, en bij terugschakelen naar 3 vanuit D als ie gek doet het probleem ook weer verdwijnt. Hij doet het gelukkig nooit op de snelweg, dus ik heb een noodoplossing. Buiten de storingsmomenten schakelt ie ook probleemloos en rustig, blijf het een raar probleem vinden. Lijkt dat ie het alleen in D positie doet.
Hoor het wel, thx man!
 
Bovenaan