Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Storing Km -teller

clach

Donateur 2023
Bij uitschakelen TC gaat het ABS lampje mee -branden en valt de Km- teller op nul.....
6tk6si.jpg


wie weet wat dit kan zijn??
 

Joep

Verbannen
Berry had jij dit ook niet bij die 3.2 van Jan Wieger? Was toch ABS pomp kapot of iets met de airbagring?
 

clach

Donateur 2023
Op het moment dat dit gebeurt heb ik ook geen stuurbekrachtiging......

De storing is er en is dan ook weer weg......

We hebben eerder gehad dat als ik de contact -sleutel om draaide de kachelventilator onregelmatig ging staan blazen en de verlichting stond te knipperen....

Deze storing hebben we, na het opnieuw insteken van het relais, niet meer gehad......

De Clach(jes) :w
 
Durf niet met zekerheid zeggen of dat het is. Als je kijkt welke je hebt kan ik wel eens kijken of ik nog eentje heb liggen
 
Wat is dan de link met uitval stuurbekrachtiging Ralph?

De Clach(jes) :w

Daar was ik ook benieuwd naar. Blijkbaar zit het allemaal op 1 lijn met elkaar. Als er iets uitvalt dan werkt de rest ook niet (goed) meer. Dit las ik op een Engels forum over dit alom bekend probleem:

Re: ABS & TC light on, speedo not working...
With regard to the ABS, TC and speedo, this is a well known about problem on this forum.
It points to the ABS ECU being defective. (The speed signal goes through this, so ABS, TC, speedo, speed sensitive power steering, trip computer etc will not work) The problem appears to start intermittently then get worse until total failure.

The ABS wheel sensors are used by the traction control, ABS, Speedo and the speed dependent power steering.
 

clach

Donateur 2023
Begrijp ik dan goed dat ik het moet zoeken in de ABS ECU en niet in de ABS pomp.....

En waar zit de ABS ECU?

De Clach(jes) :w
 
Dan is de vraag welke je hebt zitten! Zijn veel verschillende van! Waarom dit allemaal goed is weet niemand
 

clach

Donateur 2023
Wij hebben een BOSCH -exemplaar.....

Is volgens de dealer niet meer leverbaar.

Wat gaat er kapot de pomp of het ecu gedeelte ? Is het ecu -gedeelte los te schroeven van de pomp? Zodat de pomp kan blijven zitten. Wie weet hier de antwoorden op???


De Clach(jes) :w
 
Ik weet niet of het je een beetje helpt:

Zie link:

http://www.actronics.eu/shop/opel-omega-b-1994-2003-abs-ecu/bosch-5-3

Dat bedrijf zou er wel ervaring mee hebben.

Ecu zit vast op de abs met 6 torx schroeven: GM 9117171

In het Engels:

"The control unit is fixed to the main abs hydraulic assy by 6 torx screws.The controller can be coded by anybody who has GM tech 2,Bosch kts & possibly other equipment"

Abs pomp: GM 9192236

Ik vind dit verhaal over deze storing zeer interessant en de meeste informatie is te lezen op Engelse sites, daar is veel over bekend en veel over te lezen. Als je Engelse taal kunt begrijpen zou ik je aanraden ook de volgende link even te klikken, gaat specifiek over de mv6:

http://www.vauxhallownersnetwork.co...ega-abs-ecu-speedo-abs-tc-light-issues.99055/

De ecu is dus wel los te schroeven maar alsnog kan het aan de abs module zelf liggen als je de sensoren helemaal hebt uitgesloten.

Ik ben benieuwd hoe jouw probleem opgelost gaat worden.
 

clach

Donateur 2023
Oke mooie info Martijn, deze storing hadden we een enkele keer en dan ook alleen de lampjes en was dsn ook direct weer weg.....

Na vervanging van de remmen branden de lampjes direct constant en met rijden bleef de meter onderin......

We rijden er verder gewoon mee en wat dan opvalt is dat we ongeveer 10 km kunnen rijden en dat dan de storing er pas imkomt..... Dit na koude start....

We bginnen maar eens met de wielsensoren reinigen......

De Clach(jes) :w
 
Ja die sensoren kunnen ook zomaar de boesdoener zijn! Ik heb veel info over het ABS probleem gelezen waarbij werd aangegeven dat de abs unit of kapot is, en dan echt helemaal niks meer doet, of gewoon een storing heeft waar het probleem meestal bij de sensoren te vinden was. Maar pin mij er niet op vast, ik ben niet technisch op dit gebied, ik vind deze mijn informatie elders op het internet en dat deel ik hier in de hoop dat het je dichter bij de waarheid brengt. Succes!
 
Bovenaan