Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

stroom kabel door schutboard

Heren,

Binnen kort word er een 1,5 cm dikke stroom kabel in mijn auto gelegd. Echter kreeg ik de vraag waar er een gaatje zit in de schutboard om de kabel door te voeren.

Bij mijn oude B1 zat ie onder de stuur bekrachtiginghuis echter bij mijn huidige B2 kan ik deze niet ontdekken.

Ik hoor het wel

Groet,

Martijn
 
Martijn Stakenburg zei:
Heren,

Binnen kort word er een 1,5 cm dikke stroom kabel in mijn auto gelegd. Echter kreeg ik de vraag waar er een gaatje zit in de schutboard om de kabel door te voeren.

Bij mijn oude B1 zat ie onder de stuur bekrachtiginghuis echter bij mijn huidige B2 kan ik deze niet ontdekken.

Ik hoor het wel

Groet,

Martijn

ik heb de mijne gevonden onder de zwarte kap waar je ruitenwissers opzitten deze even afbouwen die plaat eraf schroeven let wel die schroeven zitten onder de voorruit rubber en dan iets onder de servo zit een grote zwarte stop daar kun je makkelijk een courgette doorsteken... langs de binnen kant ongeveer 15cm boven de rustplaats voor je voet... gr sean
 
Pas wel op met het terugschroeven van de schroeven met je voorruit! iets te strak en je kan de verzekering bellen;)
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
seanwillems zei:
...iets onder de servo zit een grote zwarte stop daar kun je makkelijk een courgette doorsteken... langs de binnen kant ongeveer 15cm boven de rustplaats voor je voet... gr sean

is met een handbak opgevuld met koppelingskabel

Jack zijn advies volgen is het meest waterdichte ;)
 
Martijn Stakenburg zei:
En idd ik ben de gelukkige met een zeldzame B2 3 liter v6 handgeschakeld:P

helaas ik heb een automaat... maar er zijn zeker nog 2 punten waar de kabels binnen komen waar je een kabel bij kan steken en afkitten mss...
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
IMG_9586.JPG


Net links (op de foto) van de rembekrachtiger is volgens mij een leeg gatje, wat altijd leeg is (automaat of handbak)
Die zat er bij mijn handbak ook in dacht ik op dezelfde doorvoer...
Ik heb die gebruikt met een hele bundel draadjes en een waterkoelslang, ook goed voor ongeveer 1.5 a 2cm diameter.

Vandaag snel een foto getrokken, het lag toch weer allemaal open...


Mijn 50mm² zie je hier overigens ook goed lopen d:)b
 
Bovenaan