Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Stuur naar links bij remmen

Laatst was er niet te rijden met de omega. Te gevaarlijk. Bij remmen trok het stuur naar links en de auto naar rechts. Dit zou veroorzaakt worden door de rechter fuseekogel, daar zat speling op. Nu deze vervangen is trekt de auto niet meer naar rechts bij het remmen maar het stuur trekt nog altijd naar links. Wanneer ik de rem los laat gaat het stuur weer recht staan. Ik kan niet begrijpen hoe het stuur naar links kan trekken en de auto gewoon rechtdoor kan blijven gaan...?¿

Enig idee?
 
Wat ik me zo kan bedenken is dat er speling zit op het stuurhuis. Het rechtdoor blijven rijden komt omdat allebei de remmen gelijk aanlopen waardoor de ophanging geen kans heeft om met het stuurhuis mee te gaan.

Gr Jack
 
`voor zover ik weet niet. Wat een bekende problemen zijn is de draagarmen incl rubbers, pitman en hulp pitman armen, stuurkogels.

Heb je al eens de draagarm rubbers laten vervangen???
 
Heb je de bandenspanning al gekontroleerd?.
Klinkt mischien raar mmar heb het zelf ook gehad met een lek ventiel. dacht ook dat er iets stuk was zo erg trok de auto naar 1 kant tijdens remmen. 1 band zat zo'n 1 bar minder in als de ander.
altijd even een kijkje waard.
 
Nee Jack, niet laten vervangen maar wel laten controleren. Kunnen deze het probleem ook veroorzaken?

De bandenspanning zal ik voor de zekerheid controleren maar het vreemde is dus dat het stuur nu wel naar links slaat met remmen maar de auto gewoon rechtdoor gaat. Zodra ik de remmen los laat gaat de auto nog altijd rechtdoor en springt het stuur weer in de rechtuit-stand.
 
Ja deze kunnen het probleem zeker veroorzaken. Als een rubber slecht is dempt deze de beweging niet meer maar veert mee waardoor dat de banden een andere hoek krijgen.

Wil ook zeggen dat je iets van slijtage zou moeten zien aan een band.
 
Er liggen net nieuwe banden op. De zomerbanden waren voor wel iets gecupt maar dat komt volgens mij vaker voor... Links en rechts evenveel.
De remmen zouden de auto een kant optrekken denk ik en dat is niet het geval...
 
Heb het probleem ook eens gehad bij mijn vorige omega, da's al weer 4 jaar geleden.. bleek mn draagarm los te zitten !! levensgevaarlijk..

Bij het remmen trok de auto naar rechts, en moest ik naar links sturen, en dat werd steeds erger..
 
Ik heb ze beiden vervangen en het probleem is weg. Pff, rijdt toch wat beter zo ;)

Nog bedankt voor alle bijdragen en suggesties!
 

yoyo

The UK brothers
Netjes d:)b d:)b dat is weer een hel gewaarwording zeker he?

Bij de VOD laten doen? (origineel of Imi?)
In iedere geval weer veel plezier met je Omega! :Y
 
complete draagarmen links en rechts zijn vervangen. Wel zonde van de fuseekogel die een week eerder was gemonteerd... Maar ik ben vooral blij dat het is verholpen :)
 
Bij mij werkt de voorkant ook een beetje, bij de APK zagen ze dat er teveel speling op de hulppitmanarmbus zat. Vandaag een nieuwe er op €105,- ex montage.
 
Bovenaan