Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

stuur recht zetten

renepaul

Donateur 2024
Beste forumtechneuten.

Nadat ik de draagarmen van een forumlid heb laten vervangen door de VOD, staat mijn stuur niet mooi recht meer.
Ben toen teruggegaan om de wagen te latenn uitlijnen.
De VOD is er mee aan de slag gegaan, maar kreeg bepaalde zaken niet los. (ook niet met de brander)
Ik heb vervolgens gevraagd of ze het stuur dan niet een paar tandjes konden verdraaien.
Maar dat ging vlgs hun niet ivm stuurhoeksensoren en sleepcontakten ???

Klopt dit, of zijn er toch nog andere mogelijkheden?
Het verschil is ongeveer 15 gr.
 
R

Ralph

Gast
Volgens mij kun je hem gewoon verdraaien een tandje. En is bovenstaande niet van toepassing
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat zou moeten kunnen, wel opletten dat de airbagsleepring goed gecentreerd blijft, anders draai je hem stuk.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Armen moeten toch gewon uitgelijnd kunnen worden :s. Het stond voordien toch ook recht.......
Ttz ik zou niet weten waarom ik al aan mijn stuur zou willen prullen
 
Ik veronderstel dat ze de spoorstangen niet los krijgen.
Ik heb hetzelfde probleem met mijn achterste spoorstangen. Daar hebben ze ook al bloed,zweet en tranen op gelaten en die zijn ook niet los te krijgen.
Dat zal vervangen worden wil ik hem laten uitlijnen. :S
 
Ze gaan vast zitten bij de Omega... Héél érg vast ! maar los te krijgen zijn ze ! en desnoods vervangen ;) dat moet gewoon goed zijn.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Michel, dat klopt, bij mij krijgen ze de achterste ook niet los, maar men banden slijten niet fout af, dus de sporing is voldoende goed.

De voorste links is vorig jaar stuk gedraaid bij uitlijning, heb ik toen vervangen door een reservestuk van de blauwe Omega, maar heeft nu speling op een 'chappe', dus moet alsnog vervangen door nieuw stuk.

Maar die regeling hoort gewoon te gebeuren aan die spoorstangen, ik snap niet waarom ik mijn stuur zou verdraaien :S Dat is de wereld op zen kop naar mijn mening!
 
bij de mijne heb ik eerst voor het uitlijnen links en rechts andere spoorstangen op de sloop gehaald en deze gangbaar gemaakt, aangezien ze bij de kwikfit al aardig mishandeld waren :+

en daarna bij profile laten uitlijnen. kost iets meer maar dan staat je stuur ook gewoon netjes recht, ik was voor 2 armpjes comp. 40 euro kwijt, geen geld dus.

nou moet ik zeggen dat profile een prima adres is waar ze ook nog moeite doen om het goed te doen.

gr tony
 

renepaul

Donateur 2024
De VOD heeft de boel warmgestookt en een ENORME moordenaar gebruikt.
Links is wel los gekomen, maar rechts niet.
de wagen rijdt wel netjes rechtuit, en het stuur heb ik samen met Jack een beetje verdraaid.
Stuur staat dus weer netjes recht en de auto rijdt mooi rechtuit.
Ik heb ze bezig gezien, maar op een gegeven moment maar weggelopen( was bang dat er wat zou breken)
Snap ook niet dat ze die asjes niet 6 kantig maken?
 
Bovenaan