Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Stuurbekrachtiging zingt

Heren,

Mijn stuurbekrachtiging zingt de laatste dagen een beetje als ik een bocht maak.
Ik voel ook af en toe in het stuur dat de bekrachtiging even minder is, lijkt net of de pomp niet genoeg druk levert.
Niveau van de olie is goed bij de wielen in de rechtuit stand en olie is mooi rood van kleur.

Wat zingt er precies, de cilinder of de pomp?

Iemand bekend met dit probleem?
 
R

Ralph

Gast
kan ook de servotronic zijn.
deze had hilbrand de laatste keer voor zijn kiezen.
 
Bij mij zat de poelie van de stuurbekrachtigingspomp niet recht en daardoor zong hij ook. Dat al gechecked? Kort daarna heb ik moeten vervangen ivm gesprongen lagers.
 
Bedankt heren.
De poelie draait netjes als de motor aan staat, er zit geen slag in oid.
Ik heb net even gekeken direct na het rijden en dan is de olie wel een beetje schuimerig en zelfs een beetje melkachtig.
Maar ik neem aan dat dit komt door de pomp?

Niveau met rechte wielen lijkt wel iets lager te zijn maar kan ook schijn zijn.
Het gaat vooral herrie maken bij scherp indraaien, je voelt het dan ook wel resoneren aan het stuur.
Als ik 's ochtends wegrijd sta ik altijd wel vrij stak in het vak, ik moet dan met bijna stilstaande wielen de boel draaien, dan voel ik ook echt
dat de druk een beetje varieert.
 
R

Ralph

Gast
water ingekomen? leeg halen en opnieuw vullen kan tot de oplossing leiden.
 
schuim hoort niet je kan evt het systeem spoelen maar dat is geen fijn klusje als je alleen bent ik heb mijn eigen diesel toendertijd gespoeld en een stuurbekrachtigings filter geplaatst dat hielp afdoende
 
Bedankt wederom heren, ga morgen eens bij daglicht kijken wat het nu precies is.
Is ook wel een beetje een vette bende onder het reservoir dus mogelijk iets van een lek oid.

Ik ga me weer melden.
 
Stiekem stond de olie opeens toch onder niveau na even goed met een lampje te hebben gekeken.
Olie even tijdelijk bijgevuld met ATF en het janken is bijna weg.
Onder het reservoir is het een vette baggerbendende, van het weekend maar eens schoonmaken en kijken of er wat te doen is.

Ik vermoed dat die slangen niet helemaal lekker meer zijn.
 
Bovenaan