Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Stuurstang / spoorstang

Hoi mannen,

Auto weggebracht om te laten uitlijnen. Helaas niet gelukt want stuurstang zit vast... Dure grap blijkbaar. Zit te kijken naar onderdelen op het net maar vraag me af of een stuurstang het zelfde is als een spoorstang?

Weet iemand de Opel onderdeel nummer voor de stuurstangen (links/rechts)?

Bedankt!
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Een stuurstang is volgens mij verschillend van een spoorstang ja.
Je stuurstang brengt de verandering van je stuur over.
De spoortstang staat vast en bepaald gewoon de lijning van je wielen

...denk ik...
 
Om uit te lijnen passen ze de lengte aan van de spoorstangen.
Aangezien ze iets niets loskrijgen denk ik dat ze met stuurstang hetzelfde bedoelen.

...denk ik...
 
In 99 van de 100 gevallen: Stuurstang = spoorstang.

Voor de zekerheid toch maar even navragen. Voorkomt het aankopen van een verkeerd onderdeel :)
 
Heb 2 weken geleden nieuwe schoenen voor en 4 wiel uitlijning laten doen. Mij werd toen verteld dat de hulp?stuurstang rubbers versleten waren en binnenkort vervangen moeten worden. Heb het ter kennisgeving aangenomen, heb nu nog geen problemen en zal vast wel iemand hier zijn die er een zinnig antwoord op weet. Kijk wel ff op de meeting of iemand iets kan vertellen. Heeft het ding een hulpstuurstang?

wat betreft uitlijnen, kan met niet anders voorstellen dat het om de spoorstang gaat. de mijne werd op de bandenbrug al ingespoten om later op de uitlijnbrug wat makkelijker los te maken. Is bij elke auto, zit muurvast omdat het te weinig gebruikt cq versteld word. ben geen monteur, maar heb wel meegekeken op de computer en bij het werk. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat een garage of bandenboer iets niet los krijgt met uitlijnen met de hedendaagse apperatuur en gereedschap. second opinion ergens anders, al is het maar bij de kwik fit ofzo?????
 
Ok Rudolf, maar ik mis mogelijk iets. Als je 2 nieuwe hebt, moeten de oude toch nog steeds los of niet??????
Waar zit dan het probleem van jouw uitlijner?
 

Vega

Medewerker
Administrator
Een goede garage met goed gereedschap moet die dingen los krijgen.

Borderline zei:
Heeft het ding een hulpstuurstang?

Ja die zit aan de de rechterkant die houdt de middelste spoorstang op zijn plek, wordt ook wel hulppitmanarm genoemd (ook een zwak punt van de Omega)

Rudolf zei:
Bedankt allemaal, ik heb een rechter en een linker besteld

Zal niet goedkoop zijn.
 
Hmz, ik heb het ook wel eens gehad met een Mazda 323 dat ze het bijna niet loskregen, toen vroegen ze aan mij of ze door mochten gaan om het los te krijgen. uiteindelijk alles goed gekomen.

Denk dat het ook per bandenboer zal verschillen.
 
Gloeiend heet stoken die handel en lossen zal ie. :)<br /><br />-- 19 maart 2011 08:30 --<br /><br />
Borderline zei:
Ok Rudolf, maar ik mis mogelijk iets. Als je 2 nieuwe hebt, moeten de oude toch nog steeds los of niet??????
Waar zit dan het probleem van jouw uitlijner?

De uitlijner heeft problemen let het loskrijgen van de verstelling.
Als je ze vervangt moeten enkel de conische bevestigingen los. Is iets totaal anders. d:)b
 
heb net zowel de linker als rechter vernieuwd (compleet), maar dit op de krik gedaan zonder het juiste gereedschap 7(8)7
Wat een rot karwei om dezen te verwijderen, maar het is uiteindelijk gelukt na 4 uurtje's.
Volgende keer maar een spreider regelen _/-\o_
Nu alleen nog even laten uitlijnen.

groeten hessel
 
oh ok, zie je wel dat ik geen monteur ben ;)<br /><br />-- 12 apr 2011 21:25 --<br /><br />Zie hier ineens het antwoord op mijn vraag in een topic hier net boven, thx Peter. Maar wat bedoel je met niet goedkoop betreffende die hulppitmanarm?
 
Bovenaan