Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Stuurwiel bediening pioneer radio.

Hoi,

Heeft hier iemand ervaring met een pioneer radio i.c.m. de opel stuurwiel bediening?
Ik heb een opel omega B2, de radio is een Pioneer DEH-X8500DAB.

Is dit mogelijk of wil ik het onmogelijke?

Q
 

Vega

Medewerker
Administrator
Zal wel mogelijk zijn maar je hebt dan een converterbox nodig.
Ja zal op de Pioneer site moeten kijken of deze te leveren voor deze radio en de Omega
 
Ok, dit zal dan plus and play werken?

Iemand hier zelf al ervaring mee? Ik heb net eentje gevonden en ben van plan deze aan te schaffen, zal de bevindingen wel plaatsen.

Q
 
Inmiddels even eentje opgehaald, ingebouwd en de eerste bevindingen zijn niets dan lof.
Heerlijk om met je pioneer radio tog gebruik te kunnen maken van de stuur bediening.
Zelfs opnemen van de telefoon zou moeten werken al heb ik dit nog niet kunnen proberen. Maar dit komt in de loop van de tijd wel goed
 
Thanks, was voor een nieuwe uiteindelijk voor 50 euro klaar. Helemaal plug and play, radio eruit. De unit inlussen en een stekkertje achter in de radio. Radio weer in het het dashboard proppen en klaar[emoji12]
 

Joep

Verbannen
Qzelf zei:
Thanks, was voor een nieuwe uiteindelijk voor 50 euro klaar. Helemaal plug and play, radio eruit. De unit inlussen en een stekkertje achter in de radio. Radio weer in het het dashboard proppen en klaar[emoji12]
Foto?
 
Sorry van de installatie geen foto gemaakt, is ongeveer het zelfde als een parrot inlussen. Alleen nog een jack kabeltje achter in de radio.
 
Is er interesse in foto's? ik kan de radio er weer even uit halen en een paar foto's maken dit weekeinde.
 
Net even de radio eruit gehaald en een paar fototjes geschoten
77579609512a268eafbedd144fda2549.jpg
d4b918d428931ca8ca266cab33401183.jpg
9ca6c9ed5637fbcf71abc77d184ab634.jpg
eb4571e7163b58fbc5ab3053611610ba.jpg
 
De eerste foto is de radio, tweede is het type nummer van het kastje, op de derde is iets beter te zien hoe deze erachter zit en op de laatste is te zien dat het bedien signaal via een apparte stekker aangesloten zit op de radio.
 
en op de laatste zie ik dat je 3 versterkers kunt hangen! eentje voor speakers voor eentje voor speakers achter en eentje voor een joekel van een sub in de koffer 8)
 
Ja, work in progress zulle we maar zegge. Heb wel een bommetje van een radio gekocht, dab+, blauwe tand, 2x usb, aux, cd en fm/am radio.

Eens een build in carkit waarmee ik eenig sinds verstaanbaar ben[emoji12]
 
Ja das waar, darom iets meer uitgegeven aan de radio zodat ik goede basis heb. Hierop voort bouwen
 
Bovenaan