Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

swa en zen ouwe ommi

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik ben swa uit pepingen belgie
wou lang een omega A station
na lang zoeken had men neef eentje gevonden overname bij hem in de garage .
was van eerste eigenaar 220.000 km een 23yd 73 pk
er was wel wat werk aan maar is een oldie dus kon er dadelijk van genieten en herstellingen volgde erna nu nog een paar zaken
aangezien ik ook fan was van de senator heb ik er een senator front op gezet

plannen zijn :
-herschilderen
-ik wil hem graag wat lager
-zou graag open dak vinden
-iets van zijlijsten (omega 3000 of die dat tot aan de stootlijsten komen als ik deze vind )
-tapijten vinden en kofferbak
-kofferspoiler
-turbokit ?
-ramen tinten

dan zit ik nog met wat herstellingen die ik wil dat gebeuren :
-die centrale stuurstang heeft spelling en vind gen nieuwe niet bij opel en niet in after market
-de cilentblokken achteraan
-iets wat rond de cardan zit heeft veel speling en maakt een beetje lawaai

1000634_647439228645346_1896972382_n.jpg

10151226_647439245312011_315191170_n.jpg
 
Welkom op het OOP.
Wat een dikke bak als je die imposante voorkant ziet! Een verfje zal hem goed doen inderdaad. Maar een turbokit? Kun je beter het complete blok vervangen misschien maar dat is een latere zorg begrijp ik. Veel plezier ermee ;).

Gr. Paul
 
ik zou niet weten welke motor er in zou passen vandaar dat naar de turbo van de 90/100 pkversie zoek want dat vertragen in berg op is wel iets te veel van het oldshool gebeuren
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Turbo op 23yd niet doen.
Daar hebben ze de 23dtr voor gemaakt bij opel.
Blokken lopen stuk. Zit degelijk verschil in onderblok.
Wil je snel met diesel, andere motor kiezen ;)

Btw, welkom op het OOP en veel plezier met de A.
 
Illuminat0r zei:
Turbo op 23yd niet doen.
Daar hebben ze de 23dtr voor gemaakt bij opel.
Blokken lopen stuk. Zit degelijk verschil in onderblok.
Wil je snel met diesel, andere motor kiezen ;)

Btw, welkom op het OOP en veel plezier met de A.

welke motor stel je dan voor ?
 
swa zei:
Illuminat0r zei:
Turbo op 23yd niet doen.
Daar hebben ze de 23dtr voor gemaakt bij opel.
Blokken lopen stuk. Zit degelijk verschil in onderblok.
Wil je snel met diesel, andere motor kiezen ;)

Btw, welkom op het OOP en veel plezier met de A.

welke motor stel je dan voor ?
eh..ik geloof dat illuminAt0r DAAR DE 23dTR MEE BEDOELD.DIE ZOU DAN GESCHIKT ZIJN VOOR JOU.OF IEMAND ANDERS MOET NOG SUGGESTIES HEBBEN.
 
dtr vermoed ik is bijna onvindbaar
ik had zelf gedacht aan een 2.2 van de omega b of de 2.5 van de bmw 525tds
 
Dan zou ik persoonlijk de 2.5 motor nemen..ligt ook in mijn sloep.en een zes cilinder loopt toch zoveel rustiger.
 
Tommy Renaert (of Rynaert ofzo), die heeft sowieso nog enkele van die DTR blokken liggen.
Rijdt rally met een wit/oranje ascona B met die DTR blokken en is destijds ook mijn DTR blok op de sloop uit m'n ex-omega A gaan halen.

Je kan hem via FB makkelijk terugvinden.

Edit: Trouwens, keuring???
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
De Omega A ga je in België op diesel zonder een fortuin gewoon niet snel krijgen als je alles ook reglementair wil hebben.

De 23 reeks motoren is een klassieke betrouwbare, maar traagdraaiende dieseltechniek.
De 23DTR is er gekomen na de 23DT of YDT omdat die zonder intercooler stukliepen, onderblok is dan ook aangepast op de hogere drukken en temperaturen.

De snelste af fabriek geleverde Omega diesel is simpelweg de Y25DT in de Omega B.
Dit blok is echter ook niet bedoeld als racepaard. Tevens bij stevig gebruik ook zeer onderhoudsgevoelig.
Lees hier duidelijk ook kostelijk, want met 24 kleppen en commonrail inspuiting telt het aardig door aan de onderdelen. (ervarings spreekt hier wat 8)7 )

Wil je snel op diesel in de Omega A > 23DTR
Wil je sneller op diesel in de Omega B > Y25DT
Wil je nog sneller in Omega > Y32SE
Wil je snelst in Omega > C36GET

(de (X)25DT (525tds) heeft geen commonrail en 'slechts' 12 kleppen)

Ik heb altijd de 23YD gereden met zelfs tot nu toe zijn volle 73.1pk en heb daar altijd van genoten.
Die hoeft voor mij niet snel te zijn 8)
 
mijn omega hoeft niet meer naar keuring gezien hij oldtimer is .
dan zal ik eens kijken voor die dtr blok maar eerst wil ik de rest op orde.

is eer een soort project pagina waar ik mijn vragen enfotos van wagen kan delen of dergelijk .<br /><br />-- 23 apr 2014 19:36 --<br /><br />
Illuminat0r zei:
De Omega A ga je in België op diesel zonder een fortuin gewoon niet snel krijgen als je alles ook reglementair wil hebben.

De 23 reeks motoren is een klassieke betrouwbare, maar traagdraaiende dieseltechniek.
De 23DTR is er gekomen na de 23DT of YDT omdat die zonder intercooler stukliepen, onderblok is dan ook aangepast op de hogere drukken en temperaturen.

De snelste af fabriek geleverde Omega diesel is simpelweg de Y25DT in de Omega B.
Dit blok is echter ook niet bedoeld als racepaard. Tevens bij stevig gebruik ook zeer onderhoudsgevoelig.
Lees hier duidelijk ook kostelijk, want met 24 kleppen en commonrail inspuiting telt het aardig door aan de onderdelen. (ervarings spreekt hier wat 8)7 )

Wil je snel op diesel in de Omega A > 23DTR
Wil je sneller op diesel in de Omega B > Y25DT
Wil je nog sneller in Omega > Y32SE
Wil je snelst in Omega > C36GET

(de (X)25DT (525tds) heeft geen commonrail en 'slechts' 12 kleppen)

Ik heb altijd de 23YD gereden met zelfs tot nu toe zijn volle 73.1pk en heb daar altijd van genoten.
Die hoeft voor mij niet snel te zijn 8)

ik vind soms ook dat hij geniaal rijd maar soms zeg ik echt van alle tram vooruit :D
ik heb gewoon het gevoel dat mijn vermogen varrieert vandaar mijn turbo idee
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
swa zei:
mijn omega hoeft niet meer naar keuring gezien hij oldtimer is .
dan zal ik eens kijken voor die dtr blok maar eerst wil ik de rest op orde.

Juist! Daar had ik nog niet aan gedacht :h
Als je in de A-geschiedenis wil blijven zou ik idd een DTR zoeken.

Heb er geen idee van of een Y25DT überhaupt in de A zou passen...
Maar dan ken ik ook de regelgeving oldtimer niet of je zomaar van 4 naar 6-cylinder mag overbouwen...

swa zei:
is eer een soort project pagina waar ik mijn vragen enfotos van wagen kan delen of dergelijk .

Ja dat is er, maar ik denk dat je dan gewoon even bij de mods moet aankloppen om een "garage thread" te openen voor jou.
zoals hier: viewforum.php?f=8

succes d:)b
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan