Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Telematica unit i.c.m. Vodafone

B-Buster

Medewerker
Administrator
Vandaag las ik een bericht dat Vodafone vanaf 1 november de 900MHz GSM band gaat uitfaseren waardoor oudere GSM's niet meer zullen werken.

Daar gaan gebruikers van de Telematica unit i.c.m. Vodafone ook last van hebben. Ik heb ze gebeld en na laten kijken in de logfiles of op mijn telefoonnummer de Telematica zichtbaar werd. Dat was zo, en helaas in het verkeerde gebied. Hetzelfde zal waarschijnlijk gelden voor gebruikers van de CCRT700 / 2007 radio met ingebouwd SIM slot.

KPN lijkt de enige die overblijft. Helaas had ik net 4 maanden geleden mijn contract bij VF vernieuwd, dus dat wordt een interessante discussie aangezien ik op dat moment wel heb aangegeven dat ik van deze dienst gebruik wil blijven maken. Uiteraard staat dat niet op papier. Mijn klacht i.c.m. opzegging inmiddels wel.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Klopt, maar wel met een andere uitzend technologie die in dit geval niet ondersteund wordt. Verkijk je daar dus niet op.
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
was er al bang voor Jacco,

om die rede heb ik een prepaid kaartje van AH (KPN) gekocht en waardeer op als het nodig is d:)b

de grote jongens wijzigen en schaffen bepaalde diensten af als het hun uitkomt :(

Grt. Hans
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Vind het ook wel jammer om dat te horen.
Hoewel ik mijn Telematica al minstens een jaar (denk ik) niet meer gebruik.

Vond het bij proximus té duur om een dual-sim te hebben en het gebruik van een aparte oplaad-SIM werd mij te omslachtig op het laatste.

Jammer maar onze beproefde techniek wordt stilaan uitgefaseerd.
 
Dat is wel jammer als je dat gebruikt idd.
Ik gebruik het sowieso niet, telkens de telefoon aan en uitzetten vindt ik niet echt een goede optie.
2 nummers overigens ook niet.
 
Bij het afschaffen van het ATF-3 netwerk heb ik KPN voor de rechter gedaagd i.v.m. contractbreuk.
6 maanden daarvoor had ik een ATF-3 contract voor 1 jaar bij hun (of hun voorgangers) afgesloten en was mij niet medegedeeld dat dit netwerk werd opgeheven.
Ik kon het lopende contract afkopen of, met bijbetaling en zelf een nieuw toestel aanschaffen, overstappen naar het GSM netwerk.
Andere optie was niet mogelijk.
Gelukkig voor mij dacht de rechter er anders over en werd ik in het gelijk gesteld.

Volgens mij zijn de huidige contracten niet meer netwerk gespecificeerd maar contracten op het mobiele netwerk.
Dus als je specifiek een abbo hebt voor de 900Mhz band (wat ik haast niet denk).....
Al krijg je daar uiteraard je ingebouwde module niet mee terug....
 
Nav bovenstaand bericht ben ik ook even gaan zoeken en kwan inderdaad het volgende tegen:

https://www.vodafone.nl/900mhz/

Aangezien ik ook met een duo kaart van Vodafone werk heb ik ze toch maar even een mailtje gestuurd om mijn ongenoegen te uiten hahahaha

Ik heb ze ook gevragen om een oplossing aan te bieden bv. in de vorm van gratis doorschakelen naar een ander nummer als je mobiel uitstaat zodat we een andere provider bv. KPN kunnen nemen voor de auto telefoon, die nog wel een 900mhz netwerk heeft.

Ik krijg binnen 2 werkdagen een reactie en uiteraard hou ik jullie op de hoogte!

Groeten Remco.

Ps. even voor de electrotechnisch onderlegde mensen onder ons, zou het niet mogelijk zijn om e.e.a. om te bouwen zodat zodat het systeem geschikt is voor 1800mhz, of is het misschien mogelijk om een bluetooth carkit aan te sluiten op het kleurenscherm in de auto?? Ik heb hier echt geen verstand van dus schiet me aub niet af als het een "domme" vraag is d:)b :)( O-)
 

Vega

Medewerker
Administrator
Is een beetje ingewikkeld. |:(
Geen domme vraag, maar had ik eens naar gekeken, maar zonder schema's kom je niet ver.

n30vx2.jpg

29z7pk4.jpg

2zibvxt.jpg

2rd93bc.jpg

33nxflj.jpg
 
Ja dat zou beter zijn....

De Vectra c heeft ook een aparte module....op het kleurenscherm aangesloten....
Past die dan niet op het systeem in de Omega?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ok, ik dacht dat je de Nokia module bedoelde die in de Vectra is geleverd icm de 2015.

Deze hangt aan de CD70 e.d. zo te zien, ik vraag me af of dat te combineren is met 'onze' radio's. Peter, zeg het maar. O-)
 

Vega

Medewerker
Administrator
B-Buster zei:
Peter, zeg het maar. O-)

Ik heb al tijden zo'n BT module liggen maar nooit wat mee gedaan, wilde inderdaad kijken of je die twee kan matchen.
Waarschijnlijk niet want het is een echt canbus systeem en dat hebben de NCDC radio's niet,tevens is het display er niet geschikt voor er zou dan een Vectra display vanaf 2005 in moeten komen maar dat zal wel weer problemen geven met andere zaken.
Ik het kader van dit gelul zal ik daar weer eens aandacht aan schenken, dus wie weet.
Mocht iemand nog een Vectra C CID overhebben dan hou ik mij aanbevolen.
 
Is helaas een kwestie van vraag en aanbod.

Hoe gek ik nog altijd ben van de Omega, je kunt op dit vlak wel merken dat de leeftijd haar parten gaat spelen.
Nu weet ik dat een aantal (uiteraard) graag de originele module willen behouden, echter ben ik bang dat je er straks niet aan ontkomt bijv een parrot te monteren (of een KPN abbo af te sluiten voor zolang deze nog 900Mhz aanhouden)

Ikzelf was, ondanks de iets minder originele look, altijd wel enthousiast over mijn parrot.


Ik ben benieuwd waar Peter weer mee op de proppen komt.
Ik kan jou creativiteit altijd wel waarderen d:)b
 

Vega

Medewerker
Administrator
opel_omega_steinmetz zei:
Ikzelf was, ondanks de iets minder originele look, altijd wel enthousiast over mijn parrot.

Ik heb zowel een nokia en parrot gehad, beide vond ik echt waardeloos. Kost een hoop geld en werken ho maar (heeft ook meer met de software ondersteuning te maken van de fabrikant, die kunnen de nieuwe toestellen niet bijhouden).
In de Volvo V70 waar we mee terug kwamen uit Zweden zat ook zo'n BT module geïntegreerd, moet zeggen dat werkt perfect met mijn iPhone, het spreken en horen was uitstekend en alles te bedienen vanaf het stuur (minpuntje, de navigatie muts was soms om gek van te worden, to much info).

Ik ben benieuwd waar Peter weer mee op de proppen komt.
Ik kan jou creativiteit altijd wel waarderen d:)b

_/-\o_
 
Bovenaan