Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

temperatuur

De temperatuur op Dashboard blijft staan op 80 graden als ik geluk heb als de auto ff stationair laat lopen,nadat ik een stuk heb gereden loopt die wel naar 90 graden.
Mijn idee thermostaat kapot maar er zit (zie foto) een sensor net na mijn thermostaat enig idee wat dat kan zijn?

2z4bp5g.jpg


Gr wilfred ;w
 

Joep

Verbannen
Temperatuursensor.

Als je thermostaat kapot is dan komt ie net boven de 80 graden waarna die tussen de 70 en 80 graden blijft schommelen.
Heb ik ook gehad bij m'n huidige motorblok. Gewisseld met die van m'n oude blok en het was opgelost.

Overigens zat bij mij de temperatuursensor achterop het blok en de thermostaat rechtsvoor naast de distributiekap. Vanaf je radiateur loopt er een dikke slang naartoe.
 

Joep

Verbannen
Ik zou een nieuwe pakking tussen het blok en de thermostaat stoppen. Zo voorkom je dat de boel kan gaan lekken.
Wel de oppervlakten goed schoonmaken waar de pakking tussen moet. Als je geluk hebt zit er een nieuwe pakking bij de nieuwe thermostaat.
 

yoyo

The UK brothers
En niet te vergeten een klein beetje vloeibare pakking, kan ook geen kwaad.
 

tonboy

Verbannen
yoyo zei:
En niet te vergeten een klein beetje vloeibare pakking, kan ook geen kwaad.
Sorry, maar dat moet je nou juist niet doen bij deze thermostaten
De pakking is een rubber o-ring die kan oplossen als je daar ook nog vloeibare pakking bij gebruikt , de meeste hiervan bevatten Acetoxyl en die lossen het rubber op of maken het keihard. Acetoxyl behoort tot de famile van de acetaten. Zuren dus.
 
Zal morgen de opeldealer ff vragen wat het beste is ,ik wil wel een originele thermostaat erin

Gr. Wilfred :w
 
Vandaag temperatuurschakelaar vervangen alles lijkt weer goed te werken.
2m3k8k0.jpg

Dit is de oude

De nieuwe werkt perfect 92graden
6j2hif.jpg


Gr wilfred ;w
 
tonboy zei:
Fijn, wat zei de dealer nou over wel of niet vloeibare pakking gebruiken ?

De monteur die ik heb gesproken vond het niet nodig om vloeibare pakking te gebruiken,heb de 2 o-ringen vervangen voor nieuwe.
KVS weer op nivo gebracht en geen lekkages

Gr. Wilfred ;w<br /><br />-- 31 dec 2014 17:07 --<br /><br />Zo is het Joep, maar kan ook niet veel mis gaan met vervangen vd thermostaat.
Maár ben wel blij dat het mij is gelukt !!!

Gr. Wilfred ;w
 
Bovenaan