Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Tempratuur meter loopt hoog op

Mijn tempratuur meter loopt hoog op

Ik ging vanmiddag even naar de winkel misschien hoog uit 1 km gereden

Maar mijn tikte bijna het rode aan

28cgdqb.jpg


Nu heb ik even onder de motor kap gekeken , maar het lijkt wel of er gewoon water in het reservoir zit

Ik weet niet of dat invloed heeft dat ie daarom zo hoog op loopt :?

Ik heb de omega nog niet zo lang

Grt
Jelle
 
Hey jelle

ik zou voor de zekerheid al niet meer rijden want dalijk verbrand je m....

er moet ten alle tijde rode g12 koelvloeistof ingedaan worden om je pakkingen te beschermen...

dit duit op een verstopte radiator in het slechtste geval een kapotte waterpomp. .. krijg je warme lucht als je de verwarming aanzet...<br /><br />-- 19 mei 2014 15:47 --<br /><br />Verstopt in de zin van vuiligheid tussen de gaatjes in je radiator
 
Als ik de verwarming aan zet dan blaast ie niet bepaald koude lucht ook niet erg warm beetje lauwige


Grt
Jelle
 
Jelle100 zei:
Als ik de verwarming aan zet dan blaast ie niet bepaald koude lucht ook niet erg warm beetje lauwige


Grt
Jelle

De verwarming op max met zo'n temperatuur moet gloeiend heet zijn en worden je radiator slangen hard ofwel bouw je druk op in je water systeem... word je radiator warm... van boven en onder

t kunnen 2 dingen zijn thermostaat of waterpomp...
 

tonboy

Verbannen
1 km zeg je, zou eerst maar eens de bedrading na kijken, heb wel eerder helemaal zonder radiator met een auto 1 km gereden, en dat kan een motor echt wel hebben. Of temperatuur zender misschien.
In feite is die zender een weerstand met 12 v naar de massa. Hoe warmer, hoe minder weerstand door die zender en meer volt naar de temp.meter gaat.
 
Massa tussen blok en chassie en accu is slecht. Of je blok is niet goed ontlucht.

Motor ontluchten: bijrijderskant voor iets opkrikken, dop van expansievat draaien, motor starten en kachel op max. Zo minimaal 20 minuten stationair laten draaien.
 
Net nog even gekeken bij de omega

toen draaide ik de dop van het koelvloeistof los en ja hoor die was zo goed als leeg :S

Zat nog een klein bodempje in

Maar nu heb ik een vraag hier op het forum wordt gesproken over rode koelvloeistof g12

Ik heb alleen nog rode g12+ klein beetje nog , die kan er ook in??

Grt

Jelle
 

tonboy

Verbannen
Gewoon water erin voor nu kan ook, wel zo snel mogelijk koelvloeistof kopen en een litertje of 2 water aftappen en koelvloeistof erin. Rood, geel, groen blauw, maakt niet uit, wel G12 of G12+ gebruiken.
 
-- 20 mei 2014 11:33 --

Volgens mij is uw waterpomp stuk. Ik heb dit ook gehad, kunststoffen schoepenwieltje afgebroken langs de binnenkant. Loopt die tegen het rood aan en staat er veel druk op het waterpotje.
 
Vanmorgen even gevuld met water

Toen heb ik nieuwe koelvloeistof opgehaald 2 x g12

Tempratuur meter blijft mooi op peil maar als ik de verwarming aan doe op de warme stand wordt ie mooi warm heet , maar op de koude stand blaast ie nog steeds wat warm lauwig komt geen koude lucht uit.


Grt

Jelle
 
Ik heb geen airco

Niet dat ik weet tenminste , ik heb geen airco knop wel een ECO knop en een auto knop voor mijn ecc

Grt
Jelle
 

tonboy

Verbannen
Eco knop wil zeggen dat je airco hebt.
Dat je geen kolevloeistof meer had duidt toch echt op een koppakking, heb hetzelfde probleem gehad. Koelvloeistof wordt langzaam verbruikt (over pakweg 300 km 1 liter) en uiteindelijk heb je te weinig kvs waardoor je temp omhoog schiet.
viewtopic.php?f=46&t=5863
 
Dus de koppakking moet worden vervangen zoals ik nu begrijp

Moet dan ook de airco worden gevuld ? ik hier en daar gekeken maar kan niet iets ontdekken waar het dan in moet :?

Op dat gebied ben ik een leek.


Grt
Jelle
 

tonboy

Verbannen
Vóór de eigenlijke radiator zit nog een heel platte radiator. Dat is de warmtewisselaar van de Airco.Daar lopen ook alumiumkleurige pijpjes heen (rechts, als je onder de motorkap kijkt vanaf de voorzijde van de auto. Voor de electrische vin loopt ook zo'n pijp. Daar zit een aftakpunt met ene plastic dopje waar de airco door gevuld wordt (en in het systeem zit er nog 1 ).
Als de verwarming geen koud lucht geeft, is er grote kans dat het airco systeem leeg is, of de pomp kapot. Kan je alleen maar uitvinden door het systeem bij een specialist te laten vullen.
 
Oke dat van de airco is me nu duidelijk

Die laat ik van de week ff nakijken

nu alleen het probleem met de koelvloeistof nog ff oplossen

grt

Jelle
 

tonboy

Verbannen
Zou als ik jou was eerst effe een gastest laten doen in een garage , die kijken of er uitlaatgassen in het koelsysteem komen
 
Bovenaan