Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Thermostaat kapot?

Gisteren even bij Joep geweest om een set velgen op te halen en op de terug weg vanuit Tilburg naar Hoogvliet viel mij op dat de temperatuur onder de 80 Gr bleef.
Ook de kachel deed vreemd.
Als ik de kachel aan deed op 20 Gr was hij eerst even warm en dan koelde hij af en blies lauwe lucht.
Onderweg nog even bij een tankstation gestopt en gekeken of er voldoende koelvloeistof in zat en dat was op peil.
Ik vermoed dat de thermostaat overleden is.
Vandaag even alle massa punten schoon gemaakt maar di heeft niet geholpen.

Gr. Willem
 
Kunnen een aantal dingen zijn.

Thermostaat. Auto wordt warm maar duurt lang. Verwarming zou wel warm moeten worden zelfs met 80 graden kv.

Waterpomp. Met een omega nog niet meegemaakt dat deze met kapote pomp laag in temperatuur blijft maar is niet uit te sluiten. Recent nog met een bedrijfswagen meegemaakt dat de pomp kapot was maar de motor temp. Niet boven max uitkwam. Wel werdt de verwarming niet warm.
 
Heey willem
Indd zoals jack zegt kunnen het een paar dingen zijn
Maar ik zat te denken of je 3 wegklep is kapot of je warmtewisselaar is kapot dat hadt ik namelijk en heb net 2 dagen geleden vervangenn en de kachel word weer superwarm
Of je kachelradiateur zit verstopt
Maar alsnog gok ik op je warmtewisselaar ik hadt precies dezelfde symptomen alleen hadt ik ook nog mayonaise in mijn olievul dop zitten maar mijn auto liep ook niet warm bleef ook vrij koud en kachel werd niet warm alleen als ik meer als 2000 toeren makte kijk daar even na en mocht je niet handig zijn dan wil ik je best helpen
Mvg joey
 
Ik had hetzelfde idee Aart.
Zou ook zo niet weten hoe ik er achter kom of inderdaad de warmtewisselaar of de driewegklep kapot is.
Kan wel alles lukraak gaan vervangen maar dan achterhaal ik het probleem niet en kost me een hoop geld.

Gr. Willem<br /><br />-- 19 nov 2012 02:56 --<br /><br />
jack-omegax3.0xe zei:
Kunnen een aantal dingen zijn.

Thermostaat. Auto wordt warm maar duurt lang. Verwarming zou wel warm moeten worden zelfs met 80 graden kv.

Waterpomp. Met een omega nog niet meegemaakt dat deze met kapote pomp laag in temperatuur blijft maar is niet uit te sluiten. Recent nog met een bedrijfswagen meegemaakt dat de pomp kapot was maar de motor temp. Niet boven max uitkwam. Wel werdt de verwarming niet warm.

Het rare is dat toen ik vandaag naar m'n garage reed en niet boven de 80 km kwam en veel stoplichten de temp wel rond de 90 gr zat.
Ik rijd ongeveer 20 minuten van m'n huis naar m'n garage
 
Dat idee had ik ook Jack.
Als het de waterpomp zou zijn zou hij idd warm lopen en dat doet hij niet.
Mijn koelvloeistof is mooi helder rood en ook mijn olie ziet er goed uit en geen sludge aan de vuldop dus
Volgens mij is ook de warmtewisselaar niet kapot.
Zo maar even naar de dealer om een thermostaat te bestellen heb ik zaterdag weer wat te doen.

Gr. Willem
 
Okee willem veel succes alvast en laten we dan maar hopen dat het de thermostaat is en niet de ww dan ben je meer geld en meer tijd kwijt de 3wegklep is niet zoveel werk alleen de inlaat eraf en je kan er zo goed als bij wel een beetje frotten maar je komt er wel hou ons op de hoogte en veel succes gr joey
 
Ww is gegarandeerd sludge en olie in de kv. Aangezien deze symtomen niet voorhanden zijn zal deze 100% zijn. Tevens heeft de ww weinig tot niks met de kv temp te doen.
 
Als bij rijden niet op temperatuur komt en bij stilstaan wel is het bijna zeker je thermostaat.
Succes met sleutelen, is best aardig wat weghalen bij onze blokken ;)
 

Joep

Verbannen
Willem70 zei:
Thermostaat is besteld plus alle andere benodigdheden dus zondag maar sleutelen.

Gr. Willem
Balen Willem! Jij bent al de 2e van het forum die met stukken terug naar huis vertrekt vanuit hier. :X

Hopen dat het met de nieuwe thermostaat weer is opgelost Willem.

Was leuk je te ontmoeten trouwens. Altijd leuk om ervaringen van andere Omega fanaten te delen! :)
 
Hey Joep ik vond het ook leuk om jou te ontmoeten.
Ik vind het altijd leuk om liefhebbers te ontmoeten.
Als je bij mij in de buurt bent ben je welkom en met de Omega komt het wel goed, ben er aardig van overtuigd dat het de thermostaat is.
Ff een dagje sleutelen en als ik toch bezig ben vervang ik gelijk de olie en oliefilter.

Gr. Willem
 

yoyo

The UK brothers
Kleine tip, de pakking is heel erg dun (rubberen ringetje), ik heb daar een klein beetje vloeibare pakking bij gesmeerd (klein beetje maar)
 
Vandaag bij de plaatselijke dealer geweest om mijn bestelde spullen op te halen is de helft niet binnen.
Lekker zeg maandag wezen bestellen en vrijdag niet binnen dus gewoon door de dealer te laat besteld.
Zeggen ze zal ik dan ff een imitatie thermostaat voor je bestellen dan heb ik hem maandag sta ik hem aan te kijken WTF is dit kan ik hem toch nog zondag as niet vervangen en dan ik bestel toch een originele en geen imitatie want dan ga ik wel gelijk naar een automaterialen zaak.
Dus nog maar een weekje zo door blijven rijden en volgend weekend maar de boel vervangen.

Gr. Willem
 

yoyo

The UK brothers
Willem, waarom ga je niet gelijk even naar "zuid" Eef & Huub.
Die zijn wat minder chaotisch, want het magazijn bij Kooi is er niet op voorruit gegaan.
(strijd onderling aldaar)

Normaal hoort zoiets binnen 1 en hooguit 2 dagen binnen te zijn.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Wat een zooitje daar, nooit meer naar toe gaan.
Inderdaad bestellen van onderdelen is meestal een dag, tenzij het uit Duitsland moet komen dan is het twee tot drie dagen.
 
Ja voortaan ga ik gelijk naar Eef & Huub.
Vd Kooij is echt een drama geworden ook als je ze belt zijn ze niet te bereiken.
Kom al zeker 20 jaar daar en heb veel veranderingen meegemaakt hier in Hoogvliet.

Gr. Willem
 
Geeft vandaag ook m'n koelvloeistof niveau sensor de geest gaat lekker.
Ook morgen maar bestellen pfffff doe ik gelijk de driewegklep erbij dan is bijna alles weer nieuw.
 
Bovenaan