Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Thermostaat

yoyo

The UK brothers
PHOE weer zo'n klein dingetje (maar vele kleine maken één grote) de thermostaat is nar de knoppen!!!!!!! :(
Komt langzaam op temparatuur hetgeen betekend ...ook lang eer hij op gas overgaat! (kost dure brandstof) :(

Maar goed als deze vervangen wordt moet er koelvloeistaf afgetapt worden aan de radiator. :Y
en dan nu de vraag: waar zit die aftapplug? :?
 

Xedrah

Donateur 2024
Meestal een rood klein 'draaiknopje', soms zwart. Als je linksvoor onder je bumper kruipt kun je hem wel vinden achter de chassisbalk. Vrij ver naar binnen.

(edit: linksvoor bedoel ik, bestuurderskant, sorry)
 
idd links voor.

Kijk uit met je gezicht kan zijn dat er flink wat koelvloeistof ineens uit komt dat wil je niet in je ogen krijgen.

Gr Jack
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Hmm, ik weet niet exact hoe het zit met een 2.2 benzine, maar bij mijn
Y25DT moest de EGR buis aan de uitlaatcollector losgemaakt (om aan 1 van de 4 schroefjes te geraken),
en ze hebben blijkbaar ook de airco-compressor moeten losmaken en wegkantelen...

Tjah, weinig plaats he met zen zessen achter elkaar...
 

yoyo

The UK brothers
Volgens TIS is het vrij simpel.
Als ik zo kijk zal het ook wel mee vallen, het Thermostaathuis zit met 2 torxboutjes vast en
moet in zijn geheel vervangen worden. ( kost niet veel maar toch weer een kleine € 50,00 en is bestelt)

Eerst die radiator leeg en dan de slang plus een klein slangetje los van het huis en dan een nieuwe
monteren.
Rode vloeistof erin en klaar ( wel alles even ontluchten)
Maar ik wist alleen niet waar die aftapplug zat (zal ook wel weer vast zitten met mijn geluk)
 
Bovenaan