Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Thermostaat

Weer een lijntje over een thermostaat vervangen sorry daarvoor...

Ik wil mijn thermostaat vervangen omdat mij de laatste keer opviel dat de motor er lang over doet om op temperatuur te komen en ook komt ie net aan de 80 graden.

Nu heb ik hier op het forum gelezen dat het nog best wel een klusje is bij een V6.

Is er iemand hier die er een how-to-do heeft gemaakt van deze klus? En zijn er nog tip's en tricks?

Ik was sowieso van plan om een originele te halen....

alvast bedankt
 
Ik denk niet dat het aan het koude weer ligt maar kan het natuurlijk in de gaten houden.
want ik had voor op de terugweg een stuk karton voor de radiateur gedaan en toen kwam ie ruim boven de 80 maar het opwarmen ging net zo traag.
 

Joep

Verbannen
Van mijn 2.2 had ik 'm in een half uurtje gewisseld. Weet niet waar die bij een V6 zit? Bij mij zit ie aan de zijkant van de motor.
 
Die van een v6 zit er tussenin onder de inlaat. Denk dat het iets meer werk is dan een half uur :) .

Wilde eigenlijk weten of het in een avondje te doen is. Heb sowieso alle pakkingen en thermostaat al.
 
misschien een domme opmerking maar bij mijn omi had ik ook kvs nodig om weer bij te vullen.
Nu ben ik niet zo technisch en weet ik niet hoe dat bij een v6 zit.

gr wilfred
 
Mijn schoonzoon heeft hem vorige week bij mij vervangen, is automonteur, is volgens mij geen half uurtje werk :N , zal het eens vragen !
 

yoyo

The UK brothers
Hugo, ik dacht dat er aan jouw Omega niets kapot kon gaan?
Best wel handig zo'n schoonzoon toch?
(of is het van : "jij maakt hem anders........") _O- _O- :h
 
yoyo zei:
Hugo, ik dacht dat er aan jouw Omega niets kapot kon gaan?
Best wel handig zo'n schoonzoon toch?
(of is het van : "jij maakt hem anders........") _O- _O- :h

Ik zal nooit zeggen dat er niets kapot gaat aan mijn Omega, heb over bijna 100.000 km geen gekke dingen gehad, alleen regulier onderhoud, gelukkig geen airco, dis modules of andere dingen , voordeel blijft een automonteur als schoonzoon, betaal alleen onderdelen met de hoogste korting en geen arbeidsloon :) :)
Dat houd groot rijden wel betaalbaar, kijk nu en dan voor de toekomst wel naar een audi A6, schoonzoon is echter geen VAG fan, die rijdt zelf Lexus !

Gr Huug
 
Je moet ze een beetje vertroetelen die omega's ben ik achter. Alleen jammer dat niet iedereen dat doet die met een omega rond rijd.

Had je nog gevraagd hoe lang werk je schoonzoon ermee had?
 

Vega

Medewerker
Administrator
Laatst nog te samen met iemand anders een thermostaat van een V6 vervangen, daar hebben we zo'n twee en een half uur over gedaan.
Het kan ook wel eens tegen zitten.
 
baliekluiver zei:
Je moet ze een beetje vertroetelen die omega's ben ik achter. Alleen jammer dat niet iedereen dat doet die met een omega rond rijd.

Had je nog gevraagd hoe lang werk je schoonzoon ermee had?

Schoonzoon is er bijna 2 uur mee bezig geweest met collega/vriend !
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Vega zei:
Laatst nog te samen met iemand anders een thermostaat van een V6 vervangen, daar hebben we zo'n twee en een half uur over gedaan.
Het kan ook wel eens tegen zitten.

Zo lang was onze Herr Doktor ook bezig aan de mijne.
 
rekening houdend met voorgaand beschreven monteurs (als vakmensen beschouwd) zou IK er een uurtje bijtellen als je het zelf doet rekening houdend met de pauze's die je gaat nemen! (biertje halen, sigaretje roken, pissen, biertje halen, kakje leggen,...) allessinds veel succes ermee! d:)b
 
Bovenaan